Dobrý deň. Chcem sa spýtať čo sa stane, ak by sa na rám, ktorý má geometriu písanú pre dlhšiu vidlicu umiestnila kratšia vidlica, pričom rozdiel v dĺžkach by bol cca 7cm. Viem, že by to upravilo sklon rámu, ale zaujíma ma, aké by to malo následky. Viem, že by bol prevodník umiestnení o niečo nižšie a tým pádom by boli nižšie aj kľuky, ale zaujíma ma, či by sa rám nemohol zlomiť alebo podobne. Vopred ďakujem za odpovede
03.03.2016 - 14:01:56
00
Da sa acceptovat par mm ci cm ale 7cm sa mi zda dost vela. Geometriu to zmeni k horsiemu, okrem nizsieho stredu bude strmsi hlavovy uhol. Celkovo sa ti posunie tazisko dopredu, co moze mat vlyv na ram, kedze sa zmenia sily, ktore na neho posobia. Este mozes skusit kontaktovat vyrobcu, co si o tom mysli.
03.03.2016 - 15:03:54
00
Tazisko sa moze kompenzovat posunom sedla dozadu (ostatne asi bude aj musiet, kedze sa zmeni uhol sedlovky), trosku sa predlzi toptube, cize ak to mas vyladene teraz, tak budes musiet skratit predstavec (okrem posunu sedla), dalej ako pise Filip, zostrmi sa uhol vidlice (cca 3 stupne), co ale nemusi vadit, budes musiet dat vyssie rajdy, alebo dvihnut predstavec, ale podla mna tomu nic nebude, len sa mozno rozhasi geometria tak, ze sa na tom nebude dat jazdit. Ovsem imho najvaznejsie je, ze sa stred znizi (odhadujem) o asi 2cm
Co je to za ram, aka vidla ?
03.03.2016 - 15:11:09
00
Kamarát chcel prerobiť XCčko na enduro a všetky enduro rámy majú vyšší zdvih, resp. sú stavané pre vidlu s väčším zdvihom. Vidlu má RS XC30 SA.
03.03.2016 - 15:20:15
00
tak s tou vidlou nech na enduro zabudne :D
03.03.2016 - 15:28:54
00
Adomm1234 : tak teraz uz nicomu nerozumiem :D .. chces na enduro ram dat XC vidlicu, alebo XC vidlicu na enduro ram ? Lebo prvy prispevok sa pytal na prvu moznost, posledny na tu druhu.

edit: aha, uz som pochopil :D .. no tak to asi nie :tmi: , co je šaľeny ? ..esteze som sa spytal, povodne som sa domnieval, ze niekto chce jazdit XC a zohnal si AMENacky ram. Radsej nech si zozenie lacnu AMEN vidlicu.
03.03.2016 - 15:33:54
00
No, ide o to, že kamarát začínal na HT a teraz sa jeho schopnosti zlepšili a chcel by full. Raz sa zrejme do tejto situácie dostanem aj ja, možno už budúcu sezónu. Fully by mali byť ak sa nemýlim v troch kategóriách (XC - lesné cesty atd, Downhill - jazda dole kopcom a Enduro - kombinácia dvoch predchádzajúcich). Berte pritom ohľad na to, že ani neviem či to chápem správne, s bicyklami ešte len začínam. Až tento rok sa začínam zaujímať o komponenty a bicykle lebo ma to nejako chytilo, doteraz som len jazdil, ale späť k téme. Kamarát nemá kúpený ani vyhliadnutý žiadny konkrétny Enduro rám, ale vychádza to tak, že Enduro má cca 14-16cm zdvihu a RS XC32 má 12, preto padla otázka na začiatku. S ostatnými komponentami už nie je problém, brzdy zatiaľ OK, radenie sa môže vymeniť, to už nie je taká položka. Druhá možnosť je prejsť na rám s vlastnosťami XC navrhnutý na 120mm zdvih a skúsiť ako sa bude jazdiť. On jazdí cestu + lesný terén od lesných ciest až po zjazdy atd atd. Tretia možnosť by bola kúpiť úplne nový bicykel.
03.03.2016 - 18:08:56
00
Minimalne ti tam chyba kategoria AM co je prave tych +-140
03.03.2016 - 20:16:47
00
Dole kopcom a trailami sa jazdi aj na XC a HTckach, alebo mi nieco uslo ? :lol:
Ale geometriu mozes poriesit aj tak, ze ak dopredu das 12cm XC vidlicu, dozadu kratsi tlmic, tak sa ti geometria vrati na prijatelnu hodnotu, ale stred padne dole aj tak. Cize o nicom. Ale problem nie je v tom, ze mas vpredu 12cm, ale v tom, ze znizis predok o 7cm (naozaj 7cm?). Ja sam jazdievam obvykle 140 vpredu a 170 vzadu. Ale nejazdim enduro :lol:
Inak to kategorizovanie nie je podla zdvihov, ale podla toho ako do toho busis smerom dole (hore) .. podla toho sa ti odvija mohutnost a zdvih vidlice/ramu.
03.03.2016 - 21:15:10
00
keyboard_arrow_up