ehm to myslite vazne ze pri 103kg a castych skokoch (zrejme teda nei vzdy dorbe zvladnutych) si ma vybrat carbonacka?
Nemaju nahodou karbonove rame udanu max. hmotnost jazdca? 103kg + pretazenie pri skokoch ehm no neviem co by to spravilo s nejakyl krehkym XC karbonacikom....

a co sa tyky vyberu - jednozacne vyskusat nejake biky. Pri takom rozpocte a ziadnych predchadzajucich skusenostiach s fullom by bolo az trestne nevyskusat najprv zopar modelov...
31.03.2010 - 10:27:28
00
Preco nie ? Ak je ramovy trojuholnik urobeny ako treba a ako monokok, tak vydrzi urcite viac ako akykolvek Al, ci ocelovy v tomto. O toto by som sa nebal. Len je otazne co je lepsie, ci utrhnuty ram za hlavovou trubkou pri zlom doskoku/naraze, alebo zlomena vidlica , pripadne dalsie skody z toho plynuce :?:
31.03.2010 - 10:32:10
00
neviem kurnik. furt mam nejake predsudky a zrejme prilisny respekt pred tym carbonom na nejake drsnejsie jazdenie. asi by som mal kupit nejakeho carbonaka a pouzit shockovu terapiu :)
31.03.2010 - 10:44:19
00
No, tohto sa neboj, karbonovy ram urcite vydrzi, ma len 2 nevyhody. Uchyty v rame, v karbone (capy a podobne veci) a druha vec .. ak hodis kabonovy ram na suter, tak je otazne co sa s nim stane. Klasicky Al vydrzi, tuna neviem... je to stale na povazenie, vzhladom na 2x taku cenu ramu. Argumenty o lepeni karbonovych dier neuznavam .. radsej ram, ktory lepit netreba :) .. dizajnom pre mna ma zatial asi nic neuzaujalo, kedysi Epic (ale zbytok ee) a asi este Trek Fuel.
31.03.2010 - 11:09:42
00
ale no ták.. mi chceš povedať že keď na ten kameň hodíš AL rám tak je v pohode? podla mňa trubka ktorá má byť okrúhla s priemerom 4cm a po páde je tvaru fazule s najmenšou vzdialenosťou 2cm teda určite v pohode neni a jazdiť by som natom nejazdil..
a s tým už nespravíš fakt nič, ani zalepiť ani vyrovnať.. jedine rozrezať a znovu zvariť? :lol: :tmi:
31.03.2010 - 11:53:25
00
No , musis vziat do uvahy deformaciu materialu. Hlinik, ocel, titan .. vsetko material , ktory ma urcite deformacne schopnosti a po naraze na kamen prevazne vznikne max. preliacina. Karbon, resp. uhlikovy kompozit nema ziadne deformacne schopnosti. Bud sa odrazi alebo praskne. Taktiez zalezi na tvare trubky, ak je kompozitova trubka ako trubka , tak je vo vyhode napriklad voci kadejakym stvorcovym kreaciam. Netvrdim, ze v praxi sa nejak velmi vyskytne tento problem, konieckoncov v Karpatoch prakticky nepoznam teren, kde by hrozilo nejak poskodenie od sutrov, skor naraz do stromu :lol: , resp. takych terenov je fakt minimalne. Ale mam z toho obavy .. ono .. ak kupim ram za 500e , a spravim si donho dieru, tak to este prezijem, ale dieru do ramu za 1500-2500e uz asi nie :tmi:

edit: ide o lokalne narazenia, ak padne ram na sutre, obvykle dostane ranu na 1. max 2.miestach, pripady prejdenia ramu valcom neuvazujem, tam vydrzi urcite viac kompozit :D .. hmm, co ma privadzka k myslienke nalepit taku hrubsiu priesvitnu umelohmotnu foliu ako preventivny damage absorber na urcite pravdepodobne miesta , kde moze dojst k narazu a tym sa dobrat k pokojnemu spanku ohladne moznych disassters na rame :nod:

edit: ramy vo farbe nuclear pesto su imunne voci narazom, ponevaz nez k tomu dojde, prekazka sa vypari :lol:
31.03.2010 - 12:09:49
00
Výdrže u slušných carbonových rámů bych se vůbec nebál. Vybavuju si minimálně dva konkrétní carbonové fully, které z praxe znám a které majitelé jezdí už více let a oba už s tím mnohokrát spadnuli a oba rámy drží. Naopak bych řekl, že přežili věci, co by hliníkový dávno nepřežil.
Mně se moc nelíbí právě ty zmiňované drobnosti a to nejen uchycení čepů, ale třeba u klik se používá BB fit osa a pak se komplikovaněji mění ložiska s miskami. Ale jsou to pořád jen ne až tak podstatné detaily.
31.03.2010 - 13:37:58
00
Pozri si na YouTube video, kde kladivom búchajú do crb vidle a do Al vidle Niner. Správna profilácia vlákien na určitých miestach toho vydrží určite viac ako hliník.
31.03.2010 - 13:51:00
00
Otázka OT: Kebyže som si chcel objednať Canyona konkrétne Grand Canyon 6 Al http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=1802
plati sa vopred ?
31.03.2010 - 14:09:29
00
http://www.youtube.com/watch?v=nvk63bmVpck
31.03.2010 - 14:16:55
00
Nezmyselné situácie. Kto už bude fexou rezať do rámu...
31.03.2010 - 14:27:42
00
no jemná blbosť fakt :D ale posledný test je cca to čo som hovoril.. diera v karbone (ktorá by sa ešte dala opraviť) a jama v hliníku (s ktorou už nič nespravíš), podla mňa nepojazdné oba.. akurát rozbitie toho karbonového viac zabolí peňaženku, to je všetko..
ohladom strielania kamienkov tam bola tiež časť..

edit: a ešte k jednomu z tých pokusov bicycling.com
31.03.2010 - 14:36:16
00
keyboard_arrow_up