Zdravím všetkých.
Chcem sa opýtať ak ma niekto skúsenosť čo zvoliť. Uvažujem nad Meridou Ninety-six carbon 3500D & Big ninety-nine Pro 3000.
Ďakujem za každý názor.
03.05.2013 - 19:21:13
00
Tieto sú to
http://www.merida.sk/prodej/Big-Ninety-Nine-Pro-3000
http://www.merida.sk/prodej/ninety-six-carbon-3500-d-09
? Ten druhý sa mi nezdá - prečo by si chcel práve taký starý model.
03.05.2013 - 19:26:04
00
Ano su to tie.
V com vidis nevyhodu toho starsieho modelu?
03.05.2013 - 19:38:16
00
Nemá pevnú os ani vpredu, ani vzadu. Nemá tapered hlavovku. Staršia shimano sada - nové brzdy sú o dosť lepšie a najmä 9-rýchlostná shimano sada ozaj nie je nič extra (10-rýchlostnú alebo sram by som vždy uprednostnil). Ako bonus sa nízka hmotnosť dosahuje papierovými a úzkymi plášťami. Plus geometria je na môj vkus dosť krátka. Ozaj to je ako komplet podľa mňa zlá voľba v dnešnej dobe.
03.05.2013 - 19:53:10
00
Vidim ze vies o com pises. diky za rady.
Takze lepsou volbou by bolo ninety-nine pro xt-edition?
Alebo?
03.05.2013 - 20:05:14
00
Ak máš výšku atakujúcu alebo presahujúcu 190cm a jazdíš XC, tak by som sa zameral na 29" kolesá.
Ale v prípade celoodpružených bicyklov by som sa nehnal za karbónovým rámom, cenu to neúmerne navyšuje.
Na meridu máš nejakú dobrú zľavu že sa jej ponuky tak držíš? Dosť často sú celkom nelogické komponenty/osadenia na nich, napríklad tá ninety-nine pro xt-edition má síce taper vidlicu a pevnú os vpredu na obrázku, reálne ale nemá pevnú os vpredu a ani vzadu. Aj keď základný návrh rámu sa zdá byť podobný 29" verzii tak pevná os vzadu absentuje, čo je trochu nepochopiteľné. Ešte samozrejme pri 29" celoodpružených bicykloch treba upozorniť na tú pevnú os vpredu - na fotkách ju majú hliníkové modely, reálne ju nemajú a teda je iba na karbónových modeloch. Teda ten najlacnejší karbónový ju tiež nemá (a na obrázku je), aby to bolo ešte stupídnejšie. To sa až rozum zastavuje prečo to takto zmätočne a nelogicky robia. Tými obrázkami vyslovene klamú a hlavne je to blbé lebo ide o pomerne výrazný nedostatok ak tá pevná os vpredu na tak drahých bicykloch v roku 2013 nie je.
03.05.2013 - 20:20:36
00
Hmm...
Meriam 187cm a vazim 95kg. Co sa tyka jazdenia tak nejazdim ziadne extremy. Trochu som mal problem s chrbatom preto volim full odpruzenie. Cize by si volil na mojom mieste 29" ?
Nie nemam na Meridu ziadnu zlavu. Takze som otvoreny aj inym znackam. Co by si odporucil?
03.05.2013 - 20:29:29
00
No asi tak, išiel by som cestou 29" bicykla, nie úplne chrtieho, ale ani nie nejakého "nemotorného" s relatívne vysokým zdvihom.
Mňa zaujal tento http://www.mojekolo.cz/lapierre-x-control-629-2013 , vzhľadom na cenu a kategóriu sa mi zdá byť pekne a rozumne osadený. Len podľa toho aké si zatiaľ ty pozeral, sa mi zdá, že ten cenový limit bude o dosť vyšší ako nejakých 2000€, nie?
03.05.2013 - 20:48:45
00
Tak limit 2000€ je v pohodke. No musim povedat ze teda som silno uvazoval nad Meridou ale asi som v tomto amater a rad si necham poradit. Aby som za rok nemusel toto iste opat riesit...
A co Ghost?
Inak este k tym 29" bikom. Neviem si na to nejak vizualne zvyknut... Je pravda ze som ho este neskusal ako to jazdi ale posobi to na mna dost tazkopadne. Uz si to skusal?
03.05.2013 - 20:58:33
00
on ma dva 29eri, vid profil ;)

co sa tyka zvyku, ja mam tiez 29er a ked som si minuly tyzden sadol po takmer roku na bratovu 26ku tak som sa citil tiez divne :)
03.05.2013 - 21:04:38
00
Priznam sa ze som si jeho profil nepozrel. idem na to.:)
Takze je to dost o zvyku na com jazdis? V com vidis vyhodu 29"? Uz som cital vselico ale skusenost je skusenost...
03.05.2013 - 21:12:07
00
Hej skúšal som pomerne veľa 29" bicyklov, paradoxne najmä celoodpružené (je teda dosť veľký problém ich otestovať).

Veľmi veľa záleží od geometrie, ten lapierre sa mi zdá byť taká zlatá stredná cesta - ani nie príliš točivý, ale ani nie nejaký neobratný. Len to samozrejme beriem aj vzhľadom na systém pruženia, lebo je potrebné si uvedomiť čo je a čo nie je možné pri jednotlivých systémoch (niekedy je dosiahnutie krátkej zadnej stavby veľký problém pri istých systémoch).

Čiže kratšia zadná stavba a väčší uhol hlavovej trubky - vyššia obratnosť. Ja mám dva dosť odlišné bicykle - popisoval som to tu post679382.html#p679382 - ak si pozrieš geo napr. toho lapierre, je to niekde medzi nimi.
S kratšou zadnou stavbou si treba dať pozor na uchytenie prešmyku a ostatné prvky ovplyvňujúce miesto pre plášť/koleso. Potom je tu ešte BB drop ovplyvňujúci výšku ťažiska a škrtanie pedálmi o zem :).

K L veľkosti vzhľadovo väčšie kolesá sadnú určite... Funkčne to tiež nie je niečo čoho sa treba báť, zvyk je otázkou pár minút. A potom už vo väčšine prípadov nie je cesta späť :)

Nechce sa mi teraz pozerať ponuku ghostu, pozri si odporúčané ceny, vynásob 0,8 a hoď odkazy na tie ktoré sadnú do cenového limitu :D
03.05.2013 - 21:13:24
00
No PatrikL si mi to tu riadne zamiesal :D . A to som myslel ze bike kupim raz dva...
Ale tak vidim ze mam velke medzery a skor ako nieco kupim musim toho este nastudovat...
... a precitat co si pisal na tom fore...
Ten ghost pozriem a necham tu odkaz co by mi tak padlo do oka...
03.05.2013 - 21:21:43
00
Co tento ghost?
http://www.mojekolo.cz/ghost-amr-2976-2013
03.05.2013 - 21:31:15
00
Tak na ráme by mi vadilo to, že nemá pevnú os. Na komponentoch by mi vadili kolesá - 1.8mm špice, to ozaj nie je cesta pre niekoho s pomerne vysokou hmotnosťou a hlavne v kombinácii s väčším priemerom kolies. To je asi spoločná vlastnosť väčšiny podobných ghostov :)
03.05.2013 - 21:40:52
00
keyboard_arrow_up