Ahoj.
Prosím o nasledovné informácie k tomuto nosiču bicyklov na ťažné zariadenie: http://www.kupkolo.cz/produkty/Nosice_72/Nosic-PISA-na-tazne-zarizeni-pro-tri-kola_4214.html
a) skúsenosti existujúcich majiteľov, vlastnosti, spoľahlivosť, komfort obsluhy, výhody, nevýhody ...
b) rozmery nosiča, aby som vedel či ho budem môcť po použití a zložení z ťažného zariadenia (TZ) uložiť v kufri vozidla.
c) návrh ekvivalentného resp. lepšieho výrobku v tejto cenovej kategórii. Našiel som napríklad značkový thule 6930 za mierne vyššiu cenu ale bez rýchloupínania na TZ.
Ďakujem.
22.04.2009 - 16:29:39
00
e?
http://slovkolex.sk/tovar/1357-Peruzzo_Zadny_drziak_SIENA_3bike_steel
22.04.2009 - 23:03:49
00
nevyhody:
1. ak ten za tebou neubrzdi, mas po nosici, bicykloch a aj casti auta
2. nutnost prehadzovania evidencneho cisla z auta na nosic a spat
3. v dazdivom pocasi vznika turbulecia bordelu prave v tej casti za vozidlom, kde mas biky
4. pri cuvani nezabudnut, co mas vzadu:)
vyhody:
1. nenasiel som
23.04.2009 - 06:19:00
00
Podla mna NAJLEPSI a NAJSPOLAHLIVEJSI sposob prevozu bikov ak nemas uz miesto v aute.Vlastnim starsi model od Holandskej firmy Twinnyload na 2 biky a behal som s tym cesty NL-SK cez Nemecko,kde som si to v pohode prasil aj 160km/h bez nejakych zmien jazdnych vlastnosti(ak neratam tazsi rozbeh koli celkovemu zatazeniu naprataneho auta :P )
Podme k jfab-ovym argumentom:
1.pravda,ale ak niekto zo zadu neubrzdi a ides aj bez bikov,tak mas minimalne po zadnom narazniku(ak ti tam teda netrci tazne,hehe),takze skoda ako skoda.Co sa tyka bezpecnosti,na nosici su normalne svetla aj "blinkre" a spiatocka,takze len slepy by nezbadal...
2.ano,ale v pohode si mozes na policii poziadat o vydanie jednej znacky naviac(samozrejme za nejaky poplatok).Ja prehadzaujem-srubovacik a mam to za chvilku,nerobi mi to problem.
3.bohuzial toto je pravda,budes mat biky o nieco viac zadrbkane,ale kedykolvek po vyjazde to vyzera o mnoho horsie.Da sa to z casti vyriesit plastovym-igelitovym krytom,potom este zalezi na tom,ci mas na zadnych kolesach auta zasterky...
4.100% pravda.Najlepsie ak ta potom pri cuvani niekto navadza...Ak mas nahodou aj cuvacie senzory,tak zabudni na ne,kedze je tam ten nosic,tak ti bude chytat ten a nebude signalizovat spravne.Osobne si myslim,ze ulozenie na strechu je v tomto horsie,uz som par krat cital,ze biky lietali po ceste...
Takze vyhody:
1.bezpecnost pri cestovani,minimalne ovplyvnuje jazdne vlastnosti(odpor vzduchu,spotreba atd.)
2.pohodlny pristup k bikom,nakladaniu a vacsinou su tie nosice vyklopne,takze ak mas kombika,dostanes sa aj do kufra.
3.zabudol som na nieco? :)
Takze toklo odo mna,vrelo odporucam-mam uz nejake 3 roky a spokojnost.
23.04.2009 - 07:11:48
00
Perfektne. Takto si predstavujem konstruktivnu diskusiu.

Nosic na streche povazujem za najhorsiu moznost prepravy bikov.
23.04.2009 - 07:47:16
00
1.pravda,ale ak niekto zo zadu neubrzdi a ides aj bez bikov,tak mas minimalne po zadnom narazniku(ak ti tam teda netrci tazne,hehe),takze skoda ako skoda.

tak ale skoda 10 tis za naraznik aj s novym lakom a dva rozbite biky tak za 50tis je rozdiel :(


ja planujem riesenie biky v kufri hatchbacku a na batozinu box na strechu.. biky na nosicoch sa mi nepacia jednak koli vystavovania bordelu a jednak koli vystavovaniu verejnosti (bal by som sa zastavit aj na pumpe na bagetu)

aj ked mam pocit ze kolega uz ma sposob prepravy vyrieseny, zhana uz len konkretny model nosica..
23.04.2009 - 07:57:12
00
No, poďme na Warzoneho argumenty:

1. Ak niekto zozadu neubrzdi, tak aj maly tukes znamena poskodenie bicyklov. Ked pisem maly, tak myslim maly. Mam skusenost z prvej ruky: kamarat viezol vzadu tri bicykle, stal na parkovisku a iny chlapik do tych bicyklov nacuval. Naraz bol taky jemny, ze ho v aute bolo viac pocut ako citit. Napriek tomu vsetky tri bicykle uz bez velkeho servisu nepouzitelne, ten najkrajnejsi bol na odpis. Uz si presne nepamatam, ale odisla vidla, predne koleso, skratka slusna investiacia, nastastie to bolo trochu z boku a nechytilo to ram ... Na tych dvoch dalsich veci, ktore sa v servise dali opravit (myslim, ze vyplety a ohnuta patka prehadzovacky, nastastie vymenitelna), ale vikend bol bez bicyklov. A to bol naozaj len tukes na parkovisku.

2. Na Slovensku bohuzial neexistuje moznost kupenia tretej znacky. Je to blbost, je to byrokracia, ale skratka sa to neda.
Je vseobecne zname, ze z hladiska bezpecnosti su najspolahlivejsie dva sposoby - na streche a vzadu. Avsak vzadu ohrozujes bicykle (pozri vyssie). Pri kvalitnych nosicoch na streche nie je ohrozena nijaka bezpecnost, samozrejme pokial prisposobis jazdu (samozrejme, nemozes ist 160 ci rely Pariz-Dakar).
Najnebezpecnejsie je vozit bicykle vnutri, to je uplna debilina. Staci mala buracka, pri ktorej by sa ti nic nestalo, a z bicykla sa stava neovladana masa materialu, letiaca do priestoru pre cestujucich. No a este blbsie je ich vozit vnutri a davat dole kolesa - predna vidla pri buracke, to je smrtiaca zbran.
Ono je to o prioritach:
Ja uz vozim bicykle len a zasadne na streche. Ak treba, mozem ist do 130 km/h.
Nevyhody: Spotreba sa zvysi o nejakeho pol litra (pri dlhodobej ceste po dialnici 130 km/h zatial najviac o 0,7 litra) a bicykle su zasrate od musiek.
Vyhody oproti vozeniu vzadu: okrem tych musiek su bicykle cistejsie a su chranene pred malymi burackami zozadu; nie je potrebne premontovavat znacku.
Vyhody oproti vozeniu vnutri: bezpecnost; ovela rychlejsie nasadenie nosica a bicyklov na strechu, nez skladanie sedadiel a rozoberanie bicykla; ziadne riziko poskodenia a zasratia interieru pri manipulacii s bicyklom, neobmedzuje sa kapacita auta.

Je mi jasne, ze som tu jeden z mala, ktory uprednostnuje vozenie na streche, ale co uz :-)
23.04.2009 - 08:23:11
00
Tiež vozím bicykle na streche. A keďže parkujem v podzemnej garáži, toto je asi jediné riziko, ktoré ja reálne registrujem. Už som počul pár prípadov (2), keď sa niekomu sa takto podarilo vpáliť do garáže. Toto si poisťujem tak, že ovládač od garážovej brány si nenechávam pri sebe, ale dávam ho do kufra auta. Aby som si najmä po dlhšej jazde (keď človek môže pozabudnúť čo vezie), pred vjazdom do garáže uvedomil, že mám niečo na streche.
23.04.2009 - 08:55:52
00
No...a podme na Jaroh-ove argumenty :mrgreen:
1.hovorilo sa o priamom naraze zo zadu,ako sam pises,to co si opisoval bolo nacuvanie zo strany,kde uz biky niesu tak chranene telom nosica.Takze otazka narazov a havarii je skoro vzdy o nahodach a skodach,tot vsjo co k tomu chcem povedat.
2.Ze na SK nemozes kupit tretiu znacku ma prekvapilo,myslel som,ze to nieje problem(ak ma niekto karavan a pod.)
Stabilita a bezpecnost:
biky vzadu su urcite stabilnejsie ako na streche,verim,ze dnesne nosice na strechu su bezpecne,ale stale ten odpor vzduchu je vacsi."Avsak vzadu ohrozujes bicykle"ako pises je myslim si,dost maly argument preco tento nosic nekupit.V prvom rade nesmies ohrozovat zivoty seba a ludi okolo a tento system je co sa tyka bezpecnosti a stability najlepsi.
Najbezpecnejsie je vozit biky vnutri,ako si ma citoval-ak taham iba 1 bike,tak ho davam dnu a VZDY ho poriadne upinam proti akemukolvek pohybu,klasicky ako naklad,takze suhlasim s tebou,ze nezabezpeceny moze narobit riadnu skodu(aj na zivotoch),ale ak je zabezpeceny proti pohybu nikoho neohrozujes a navyse mozes hocikde vybehnut bez strachu o ukradnutie.
"ovela rychlejsie nasadenie nosica a bicyklov na strechu, nez skladanie sedadiel a rozoberanie bicykla; ziadne riziko poskodenia a zasratia interieru pri manipulacii s bicyklom, neobmedzuje sa kapacita auta." ovela rychlejsie ho mas na zadnom nosici ;) a nedoskrabes si lak pri vytahovani bikov na strechu...inak s tym interierom suhlas,preto ho pekne vysteliem dekami...
Chapem,ze kazdy sme iny a zvyknuty na nieco ine a veri niecomu inemu,mne maximalne vyhovuje tento sposob a som zo skusenosti presvedceny,ze je to najlepsie riesenie.Inak na zapade sa bikermi na 90% pouzivaju prave tieto nosice...preco asi?
23.04.2009 - 09:08:04
00
To Warzone:

1. Nosic nema telo, bicykle tam "visia na haku" (su zachytene drziakom o ram) , kolesa pripnute v kolajnickach a su priamo vystavene akymkolvek vplyvom odzadu. A navyse je fakt pravda, ze naraznik, blinkre, dvere... vymenis v kazdom servise, zatial co svoj vyladeny a overeny bike uz v servise neziskas.


Stabilita a bezpecnost:
"biky vzadu su urcite stabilnejsie ako na streche"
Ale iste, ale zatial som nikdy nedosiahol akekolvek limity stability bicyklov na streche a to som s nimi prechadzal napriklad uzkymi strmymi ulickami Terstu ci rozbitu cestu z Rematy do Skleneho, tam je problem vobec prejst autom a ja som mal bicykle na streche (mimochodom, keby som mal bicykle vzadu, tak to vobec neprejdem, ale uznavam, ze to nie je argument, lebo to bola vynimka).

"V prvom rade nesmies ohrozovat zivoty seba a ludi okolo a tento system je co sa tyka bezpecnosti a stability najlepsi."
Z hladiska okoloiducich su bicykle na streche presne tak isto bezpecne, ako na guli. Ja si neviem predstavit, co je na bicykloch na streche nebezpecne. Nosice su certifikovane, testovane, robia sa s nimi narazove testy (ja mam taky tie drahe Thule, co spolu s Mont Blanc Baracuda mali najvyssie hodnotenie).

"ak taham iba 1 bike,tak ho davam dnu a VZDY ho poriadne upinam proti akemukolvek pohybu,klasicky ako naklad"
No, skus si niekdy vygooglit, co sa deje pri celnom naraze v sestdesiatky, nejake remienky nemaju sancu a navyse aj super upevneny bicykel sa pri deformacii karoserie dostava dopredu, respektive pri inych narazoch sa dostava vselikde a naopak - ak najma zadny spolucestujuci nie je uputany, tak lieta hore dole ... Mimochodom, to iste s lyzami: nosit lyze vnutri auta je cisty debilizmus, staci mala buracka a z lyzi sa stavaju mece ...
Ako tak este vyhovuju konstrukcie dovnutra, ked uchytavas bicykel o prednu vidlu napevno a istis na dalsich bodoch (aj to nie vsetky), tam je bezpecnost o kus vyssia, ale do kombiuka sa to neda dat a priznam sa, ze som to este nevidel v slovenskom aute, lebo je to "zbytocne" :-)

V zivote som neskrabol ani kusok laku pri nakladani bicykla na strechu a to ich v lete nakladam a skladam doslova a do pismena desiatkykrat (ak nie stovky). A nemusim sa babrat s dekami a nemusim davat pozor na tapacirung a plasty na bokoch a na strope (tam Ti deky nepomozu).

"Inak na zapade sa bikermi na 90% pouzivaju prave tieto nosice...preco asi?"
Lebo je to najpohodlnejsie, v tom vobec nenamietam.
23.04.2009 - 09:34:38
01
Este dodatok: samozrejme, tie crash testy nosicov su len pre relativne male rychlosti, pri burackych vo vacsich rychlostiach bicykle lietaju po okoli, ci ich mas hore alebo vzadu ... :-)
23.04.2009 - 09:49:59
00
A este dodatok 2:
Samozrejme, ze nepresviedcam zakladatelo tohto vlakna ammixa, ktory sa pyta na konkretny typ nosica na gulu a v tom sme moc nepomohli. Len mala poznamka nad konkretnym typom, na ktory sa pyta: na akom aute ho budes mat? Kombík, hatchback?
23.04.2009 - 09:54:39
00
hehe len reklamna citacia od jednej znacky:
"Nenamáhajte sa. Pomocou nosičov na ťažné zariadenie môžete prepraviť naraz až 4 bicykle bez námahy spojenej s ich vykladaním na strechu. Elegantné, rýchle, bezproblémové a navyše bezpečné uchytenie bicykla na nosič. Strecha vozidla sa dá využiť aj inak."
to len tak na odlahcenie :)
Na obrazku som vyznacil zadne "telo" nosica,ktore by malo co-to uchranit pred pripadnymi tukmi zo zadu,samozrejme je to irelevantne a zalezi to od vela veci.
Co sa tyka stability-preco je asi rychlostny limit na nosicoch na streche a na tychto nie?Napoviem...?
Ak si nikdy neoskrel auto,tak gratulujem,ja by som pri tom tahani skoro 16kg biku na strechu mozno take stastie nemal,neviem si to predstavit :)
Inak ak hodim vnutri auta pod bike deku a dobre ho upnem,nemam sancu lietat a ani poskrabat interier,samozrejme pri nakladani tiez musim davat bacha.
A imho existuje aj drziak na biky v kufri-kombika ;)
Inak s dodatkami suhlas a ako som pisal 100 ludi-100 chuti,mne vyhovuje toto.
23.04.2009 - 09:58:09
00
Co sa tyka stability-preco je asi rychlostny limit na nosicoch na streche a na tychto nie?Napoviem...?


No, ja mam Thule ProRide 591 a ten teda ziadny rychlostny limit nema, teda aspon som ho nikde v dokumentacii nevidel (a predtym som mal take ceske "Neumann" a ani tie nemali). A je mi to aj jedno, lebo tak ci tak s bicyklami viac ako 130 nechodim a je jedno, ci ich mam na streche alebo vzadu (na firemnom aute) a aj to len obcas, na dlhych tratiach. Inak obycajne chodim max 110-120 km/h.

Ak si nikdy neoskrel auto,tak gratulujem,ja by som pri tom tahani skoro 16kg biku na strechu mozno take stastie nemal,neviem si to predstavit :)

Nie, neoskrel, ani si neviem predstavit presne mechanizmus, ako by sa to dalo. Bicykel zdvihnem a usadim pneumatikami v kolajnicke. Vobec neprichadza do kontaktu s karoseriou a ak niekedy predne koleso vyklzne, tak aj tak ostane na kolajnicke krizom a keby aj nejako vypadlo, tak zase len pneumatikou sa dotyka strechy.
Jedine, co sa obcas stane, ze z nejakeho bicykla nakvapka nejake mazanie na strechu, ale to sa utrie ...
23.04.2009 - 10:18:56
00
A este dodatok 2:
Samozrejme, ze nepresviedcam zakladatelo tohto vlakna ammixa, ktory sa pyta na konkretny typ nosica na gulu a v tom sme moc nepomohli. Len mala poznamka nad konkretnym typom, na ktory sa pyta: na akom aute ho budes mat? Kombík, hatchback?

Octavia - sedan.
23.04.2009 - 12:34:33
00
keyboard_arrow_up