Outride je sice tiez OK, ale uz treba davat koleso do kufra, takze vznika problem so zaspinenim batoziny resp. ohnutim kotuca a pod. A neviem ci sa da na ten nosic upnut vidlica s 15/20 mm oskou. Podla mna je lepsie bud dat do kufra cely bajk abo ho dat cely na strechu. A k tej 160 km/h - myslim, ze zmena taziska je zanedbatelna kedze auto ma cca 1,5 tony. Pri 160 km/h mas problemy ak pride naraz vetra zboku, ale to s taziskom nesuvisi. ;)

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

21.02.2011 - 15:28:14
00
tak asi vyhrava freeride, pomer cena/stabilita/pevnost uchytenia.... ^_^
21.02.2011 - 15:40:16
00
Mam 2ks tych freeride... Problem vsak je, ze ked ma bike moc vysoko spodnu ramovu trubku a je este aj dlhy, tak aby to rameno dosiahlo na tu trubku, musi byt bike v takej polohe ze predne koleso trci trocha cez koniec nosica a teda sa neda moc dobre uchytit.... Ked som maly stary GF tak to tak bolo, novy IH som este neviezol na streche. Este doplnim, 180kmh v pohode vydrzi, avsak tolko s nim snad nikto nepojde.

“If you worried about falling off the bike, you’d never get on.”

21.02.2011 - 18:37:43
00
Problem uchytenia vysokozdvihovych bajkov 150+, ktore nemaju na vidlici moznost znizovania zdvihu vzdy bol a nie je to az tak chyba nosica. Nosice sa robia primarne na bezne "konfekcne" bicykle, nie na zjazdove masiny. Btw. aj maximalna povolena nosnost je väcsinou 15, max. 17 kg, len ProRide ma myslim 20 kg.

2 moznosti pre vysokozdvihove bajky:
- Ak je vidlica vzduchova, tak sa da sfuknut a potom problem nie je.
- Kupit ProRide - to rameno ma nastavitelnu dlzku a sice som to nemeral, ale mam pocit, ze v maximalnom nastaveni je dlhsie ako maju standardne nosice a teda by sa mal by dat bez komplikacii uchytit aj vyssi bajk. Ale prave do ProRideu s ramenom vysunutym na max. (väcsia paka) by som s teda s velkym nadsenim nejaky 17 kg full nedaval.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

21.02.2011 - 19:38:37
00
este ze mame biky do 120mm :P
dik za komentare ;) :handshake:
21.02.2011 - 20:24:25
00
Pri outride vobec netreba davat koleso do kufra, je k nemu doplnkovy nosic pre predne koleso, ale aj keby som ho mal davat do kufra, tak si podomacky usijem obal so zipsom, alebo nieco podobne ...

btw http://thule.basilicon.se/#/?guid=22_outride_561_v2 celkom uzitocne.
22.02.2011 - 12:25:51
00
No, stale mi to pride ako zbytocna komplikacia. Ked dam na strechu cely bajk, tak nemusim demontovat a potom opät montovat koleso, nemusim riesit nejaky obal na koleso ak ide do kufra, nemusim sa bat ohnutia kotuca, nemusim do brzdy pchat distancnu vlozku... A keby som mal dat koleso vedla bajku na nosic do samostatneho drziaka, tak kolko miesta zostane na dalsie bajky? ;) A este jeden problem - ak chcem na streche odviezt 3 bajky, pricom mam 2 bezne nosice a jeden OutRide, tak moze vzniknut problem, lebo rajdy bajku uchyteneho v OutRide sa lahko mozu "bit" s kolesami abo ramom susednych bajkov a mozno sa ani nepodari to tam usadit, takze este hrozi povolovanie predstavca/hlavoveho a otacanie riadidiel. Brrr.

Podla mna ma realne vyznam kupit OutRide len ak bezne typy nosicov nevedia "chytit" ram kvoli jeho nestandardnej spodnej rure, alebo este to ma vyznam na cestaky kedze nemaju kotuce a maju uzsie rajdy. Pre MTB s kotucmi to velmi prakticke nie je.

P.S. Po vsetkych tych skusenostiach za tie roky som tak ci tak za vozenie bajkov v kufri ak je moznost a pouzitie nosicov vidim len ako krajne riesenie ak nie je miesto vo vnutri, lebo s bajkami na streche su vzdy len same problemy (nicenie bajkov v zlom pocasi, vyssia spotreba, zhorsene jazdne vlastnosti auta a pri neuzamykatelnych nosicoch aj nemoznost nechat auto bez dohladu kvoli riziku kradeze...).

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

22.02.2011 - 13:56:00
00
napr. novy seat alhambra ma za priplatok moznost nejakeho vnutorneho nosica bicykla...funguje to zhruba ako ten outride, cize vidlica sa upne do kolajnicky a v strede je take podperne rameno a to sa myslim upne o sedlovu ruru...nevyhoda je, ze takto tam vojdu len 2 bicykle a ked su 2, tak mozu byt len 2 pasazieri
22.02.2011 - 20:46:30
00
Peppito napísal:
Este doplnim, 180kmh v pohode vydrzi, avsak tolko s nim snad nikto nepojde.


Uf, tak to som rád, na mojom bajku som šiel zatím iba cca 90km/h, takže ešte mám vyše 100%nú rezervu :-P Ehm, just a joke.

Ja sa chystám na čosi takéto, ak to budú mať, konkrétne ten Logic 3.
http://www.autorelax.sk/k/1/000001001

Tieto na piate dvere sú vyššie, takže by nemali zakrývať ani EČV, ani svetlá. Dúfam, že na moje auto sadnú... Na strechu ani do interiéru biky pchať nexcem.
23.02.2011 - 09:30:29
00
Yperit, vyhody poznas, ale ako vlezies do kufra, ked uz budu biky na nosici? Neverim, ze si menej zabudlivy ako my vsetci ostatni a vsetko zbalis este pred nahodenim bikov. Aj pocas zastavenia pri dlhsich jazdach obcas nazriem do kufra.
Neodradzam ta, iba upozornujem na jednu z dolezitych nevyhod.

www.bike-forum.cz/foto/detail/1884-giant-nrs-2
www.bike-forum.cz/foto/detail/2638-ghost-ert-7500

23.02.2011 - 11:53:12
00
Veru, presne ako jfab pise - uz aj to som zazil (a hrabanie sa v kufri cez zadne sedadla). :D Ten pristup do kufra sa da ciastocne riesit nosicom na gulu, ktory umoznuje odklopenie bajkov a otvorenie kufra, ale gulu az tak vela aut nema a taktiez je ten nosic na gulu podstatne drahsi.

Tak ci tak su pri nosicoch montovanych dozadu este tri nevyhody:

1. Pri jazde v dazdi/zime ide na piate dvere a teda aj na bajky vdaka turbulenciam a podtlaku za vozidlom uplne najviac bordelu z cesty (vyrazne viac ako ked su bajky na streche).
2. Ak su na kufri nosic + tri bajky (cca 50 kg) a aj kufor je nalozeny batozinou, tak je citelny rozdiel v odlahceni prednej napravy a teda sa aj trochu menia vlastnosti auta + treba korigovat vyskove nastavenie svetiel.
3. Ak ten za vami nedobrzdi, asi netreba ani spominat. :tmi:

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

23.02.2011 - 12:01:31
00
Myslím, že výhody/nevýhody sú mi u všetkých typov zrejmé. Kedže ale ja gulu mať na aute nemôžem (bez špeciálneho zásahu do vozidla), na strechu biky dávať nexcem a v kufri mi zaberajú moc miesta, ostávajú mi enem tie zadné dvere.
Viem, že s tými "lepšími" nosičmi idú otvoriť 3./5. dvere aj pri naložených bajkoch. S bratrancom sme to tak pred asi 8mimi rokmi bežne robili. Či tie dvere budú aj s cca 40timi kilami navyše držať otvorené, to neviem...
Aj to, že budú extra ***** mi je jasné, vidím podľa používania zadného stierača. Naklápanie svetiel ma netrápi, mám xenóny :-) Pri tých na guľu si treba ešte vybaviť tretiu EČV (neviem koľko evry; prípadne furt premontovávať tú z auta...) a tiež pokiaľ nie sú vyklápateľné, tak sa kufor nedá otvoriť.
Idem sa dnes na ten nosič pozreť, ak bude dobrý, tak ho beriem. Pre moje auto je ako Gillette pre muža - to najlepšieee :-D
23.02.2011 - 12:29:21
00
Jezus napísal:
Veru, presne ako jfab pise - uz aj to som zazil (a hrabanie sa v kufri cez zadne sedadla).
Nuz ak spravne pouzivas ten sivy oriesok :lol: tak sa nalozis tak, aby s i sa hrabat nemusel :rofl:
1. Pri jazde v dazdi/zime ide na piate dvere a teda aj na bajky vdaka turbulenciam a podtlaku za vozidlom uplne najviac bordelu z cesty (vyrazne viac ako ked su bajky na streche).
Po 180 km jazdy v dazdi boli biky iba mokre a take by boli aj na streche.
2. Ak su na kufri nosic + tri bajky (cca 50 kg) a aj kufor je nalozeny batozinou, tak je citelny rozdiel v odlahceni prednej napravy a teda sa aj trochu menia vlastnosti auta + treba korigovat vyskove nastavenie svetiel.
Ano davam za pravdu ale v aute som mal 4 ludi a 5 biky. Inac je to nepodstane ak ovsem nejazdis 150 km/h :lol:
3. Ak ten za vami nedobrzdi, asi netreba ani spominat. :tmi:
Nuz biku su ulozene vyssie ako je predna kapota osobneho auta. Namietka moze by t aj taka, ze co sa stane s bikami na streche, ked to das do vrtule cez strechu. Takze je to cele iba v teoretickej rovine. Kedze na mojom aute je strecha vysoko ziadne ine riesenie u mna nepripada do uvahy. O rirziku vozenie bikov v interieri auta vsetci vieme.
23.02.2011 - 14:08:54
00
1. To nebolo moje auto a ja som nic vyhrabavat nemusel. ;)
2. Ak prave neprsi/nesnezi, tak na strechu Ti nejde bordel z cesty spod Tvojho vlasneho auta trvalo ako na kufor, na strechu ide ten bordel len ak Ta niekto predbehne a zaradi sa pred Teba. Cize je to rozdiel.
3. Zavisi od auta - ine je take dodavkove/uzitkove ako pouzivas Ty, na ktore ma ta hmotnost naviac za kufrom mensi efekt a ine je to na beznom osobnom aute s mäkkym podvozkom (velmi zle to bolo na Citroene Xsara Picasso, celkom v pohode to bolo na Octavii combi 1. generacia).
4. Zavisi od nosica. Pri tych dvoch, ktore sa pouzili na prepravu mojho bajku plati, ze by to pri naraze zozadu schytali aj bajky.
5. Samozrejme netvrdim, ze preprava v kufri ma len same vyhody - nevyhody su, ze treba rozoberat bajky a davat pozor, aby sa nezaspinila batozina a uz spominane veci v suvislosti s kotucovymi brzdami a taktiez ich treba jo sakra rozumne ukladat, aby pri pripadnej kolizii neletelo nic dopredu. Ale ked mozu v beznom kombiku ist traja ludia s tromi bajkami vo vnutri na tyzden, tak pre mna je to jasna volba. :)

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

23.02.2011 - 14:20:47
00
Tak toto kúpené http://www.autorelax.sk/detail/405AFE29-9084-4846-889B-285EF54736F0/000001001 ,
nosič pre 3 bajky žiaľ nemali :-(
Jednoduchá manipulácia a kufor sa dá otvoriť aj s nahodeným nosičom. Inak, neviete, keď to pretŕča do strán, treba mi tam dávať aj čosi takéto ?
23.02.2011 - 16:13:13
00
keyboard_arrow_up