Zdravim vas

chcel by som sa poradit aka alternativa bude najlepsia.
aktualne mam meridu tfs600 asi 2009 vybava sram x7-x9, brzdy avid3, rs dart 3, velkost 22
moja vyska je 186 a vaha 70kg .. jazdim cca 2000-2500km rocne ... a chcel by som sa zucasnit aj nejakych amaterskym maratonov..

potrebujem ram L to znamena ze chcem zmenu ale neviem aku
prva moznost je kupit v zime ram... napriklad cube ltd sa mi pozdava no pravdepodobne budem musiet memit aj brzdy a asi by bolo vhodne aj vydlu za vzduchovu koli mojej vahe...
no nevim ci potom uz nebude dobre zmenit aj kluky atd..... cize postupne vymenit vecinu bicykla...

druha moznost je ho predat za neviem ani kolko ..:D a kupit nieco nove ... zaujal ma cube ltd race alebo nejku alternativu...

zaujma ma co sa viac oplati financne... a ake mate nazor vy ci je lepsie naskladat alebo kupit v celku....

Dakujem
08.10.2013 - 20:40:19
00
Ja po mojích skúsenostiach som za skladanie :) momentálne mám za sebou prestavbu od základov a čo som pozeral nové bicykle tak ani jeden nemá takú výbavu a váhu ako môj samozrejme mňa brzdí už len rám :)
ale rozhodnúť by si sa mal ty no ja byť tebou poskladám si čosi
08.10.2013 - 23:14:24
01
Však si to prekalkuluj!
Ja staviam nový z komponentov. (niečo málo použijem to, čo mám doma). Staba je spravidla hodne drahšia. Jediná výhoda je to, že bike taký, aký chceš ty.
09.10.2013 - 08:52:06
03
Litvo ahoj, pár vecí k tomu by som mal:
1. Som podobnej postavy ako ty a môžem ti povedať, že u väčšiny značiek ti asi bude sedieť rám 20", ALE: tá merida čo máš má relatívne krátku geometriu, takže tam je vlastne 22ka asi taká dlhá ako inde 20ka, takže kľudne zatiaľ jazdi na tom čo máš. Z toho čo spomínaš je tam nejaké mínus len hmotnosť vidlice, ale to by som odporúčal riešiť až na tom ďalšom bicykli, ak súčasný funguje.

2. Jeden bike som kúpil hotový a druhý poskladal, tak to celkom viem porovnať: práve teraz po sezóne je najväčšia šanca dostať sa k solídnemu bicyklu za rozumnú cenu, tak presnor trochu e-shopy a weby obchodníkov, či niečo nenájdeš. Výhoda takej kúpy celého bicykla v porovnaní so stavbou je cena, lebo výrobca bicyklov nakupuje dielce za úplne iné ceny ako ty alebo ja v obchode. A druhá, možno ešte väčšia výhoda je čas, pretože stroj máš hneď hotový a pripravený na jazdenie. Moja stratégia bola, že prvý bicykel som mal k dispozícii a druhý prebežne staval, takže som striehol na rôzne výpredaje a postupne som ho postavil k obrazu svojmu, ale v podstate neušetril som nič a je dosť podstatné aby ťa tá montáž aj bavila. Je to teraz také moje dielko a cítim takú malú hrdosť, ale keby som bol bez bicykla a mal to riešiť, isto by som hľadal hotový bike, na ktorom by som maximálne vymenil pár komponentov ak by to bolo nevyhnutné. Zmysel stavať má hlavne ak máš nejakú svoju konkrétnu predstavu a špeciálne požiadavky, ktorým sériový bike nevyhovuje.

A tým brzdám je čo že potrebujú výmenu? Ja mám na jednom biku véčka a dôvod ich meniť moc nepozorujem :)
10.10.2013 - 22:17:45
02
Super mozno aj takuto odpoved som potreboval aby som este nejaky cas pockal ...... kedze aj to je alternatival ale som nedockavy tak by som rad nieco nove ...:D kedze specialne poziadavky nemam tak asi stavat nebudem nakoniec .... skor budem sledovat zlavy...
ohladom tych brzd zadna mi sucha v dvoch servisoch mi to nevedia nadstavit tak v pripade stavby noveho by som ich asi vymenil co je ale uz bezpredmetne .... ;)
11.10.2013 - 00:37:14
00
keyboard_arrow_up