Litvo ahoj, pár vecí k tomu by som mal:
1. Som podobnej postavy ako ty a môžem ti povedať, že u väčšiny značiek ti asi bude sedieť rám 20", ALE: tá merida čo máš má relatívne krátku geometriu, takže tam je vlastne 22ka asi taká dlhá ako inde 20ka, takže kľudne zatiaľ jazdi na tom čo máš. Z toho čo spomínaš je tam nejaké mínus len hmotnosť vidlice, ale to by som odporúčal riešiť až na tom ďalšom bicykli, ak súčasný funguje.
2. Jeden
bike som kúpil hotový a druhý poskladal, tak to celkom viem porovnať: práve teraz po sezóne je najväčšia šanca dostať sa k solídnemu bicyklu za rozumnú cenu, tak presnor trochu e-shopy a weby obchodníkov, či niečo nenájdeš. Výhoda takej kúpy celého bicykla v porovnaní so stavbou je cena, lebo výrobca
bicyklov nakupuje dielce za úplne iné ceny ako ty alebo ja v obchode. A druhá, možno ešte väčšia výhoda je čas, pretože stroj máš hneď hotový a pripravený na jazdenie. Moja stratégia bola, že prvý bicykel som mal k dispozícii a druhý prebežne staval, takže som striehol na rôzne výpredaje a postupne som ho postavil k obrazu svojmu, ale v podstate neušetril som nič a je dosť podstatné aby ťa tá montáž aj bavila. Je to teraz také moje dielko a cítim takú malú hrdosť, ale keby som bol bez bicykla a mal to riešiť, isto by som hľadal hotový bike, na ktorom by som maximálne vymenil pár komponentov ak by to bolo nevyhnutné. Zmysel stavať má hlavne ak máš nejakú svoju konkrétnu predstavu a špeciálne požiadavky, ktorým sériový bike nevyhovuje.
A tým brzdám je čo že potrebujú výmenu? Ja mám na jednom
biku véčka a dôvod ich meniť moc nepozorujem