Dobrý deň,

v prvom rade sa ospravedlňujem, že zakladám tému, ktorých je tu už kopa, avšak snažil som sa prelustrovať čo najviac z nich aby som získal aspoň nejakú "knowledge" keďže som viac menej úplný laik.

Chcel by som Vás poprosiť o základné informácie teda o rady ako vybrať bike - poprípade nejaké konkrétne modely, značku, a ako hľadať/porovnávať jednotlivé komponenty pokiaľ mám 203cm/115kg (vidlice, rámy, ...) . Videl som tu príspevky v ktorých sa spomínali 23" rámy, vzduchové vidlice, pevné osi, a typy rámov takže ani náhodou nechcem vyberať bike podľa sympatii a farby.
A čo sa týka odporučených konkrétnych modelov, tak som našiel iba Kellys Gate 30 2017.

Takže, mám záujem buď o nový alebo aj používaný bike (pokiaľ používaný načo sa zamerať čo skontrolovať aby som nebol oklamaný) na výšku 203cm a váhu 115kg, na používanie: počas týždňa - cesta do práce po asfalte (cca 5-7km), a vo voľnom čase rekreačne - poľné cesty, lúky, lesy proste záživnú jazdu mimo asfaltu (na asfalte ma to nebaví a nikdy nebavilo). Bude sa jednať o prvý vážnejší bike.

Čo sa týka finančného "budget-u" samozrejme čím menej tým lepšie. Na jednej strane chcem ušetriť ale na druhej strane kúpiť si niečo čo bude mať význam v pomere cena/kvalita, a aby mi bike vydržal nejaký ten čas (za predpokladu správneho servisu a údržby) čiže pre Vás skúsených "ako-tak dobrý" bike. :-)

Za všetky názory, kritiky, odpovede Vám vopred ďakujem a prajem príjemný deň.
28.04.2018 - 00:39:44
00
odmeraj si dlzku noh (vysku rozkroku). ak mas dlhe a zaroven ti vyhovuje vyssi posed (ze nesedis ako na serbli), tak vyber moze by dost problem
ja mam 202cm, 99cm rozkrok a na 23" mam 400mm sedlovku na doraz a este by som kusok potreboval...

v BA ti mozem pozicat svoje HTcko, zistis aky vysoky posed potrebujes, tipujem, ze ten Kellys ti stacit nebude
28.04.2018 - 00:55:13
01
Odporúčam pozrieť na 29" bicykle Specialized a Trek, majú 23" dlhé rámy a ak sa niečo nezmenilo, aj hmotnostné limity sú na dosť vysokej úrovni.