Ahojte,

chcel by som Vas poprosit o pomoc s vyberom HT (xc) do cca 2500e.

Bike by mal byt primarne urceny na celo denne vyjazdy v lesoch/horskych terenoch (Male Karpaty a Kremnicke Vrchy).

Zatial som pozeral:

https://www.canyon.com/en-sk/mountain-bikes/cross-country-bikes/exceed/cf/exceed-cf-6/3127.html?dwvar_3127_pv_rahmenfarbe=SR%2FBK&dwvar_3127_pv_rahmengroesse=L

https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/1992/bignine-5000
04.04.2022 - 17:36:47
00
Ahoj,

tak ja len moj standardny komentar resp otazku pri tomto type dopytu.
Si si isty ze chces karbonove HT a vies jasne preco ho chces? Lebo na take celodenne vyjazdy v karpatoch a kremnickyh by som urcite 95% ludom doporucil za rovnaku cenu radsej hlinikovy full. Bude tazsi ale neporovnatelene pohodlnejsi a bude mat aj teleskopicku sedlovku.

Neuron 6 alebo 7
https://www.canyon.com/en-sk/mountain-bikes/trail-bikes/neuron/al/neuron-7/3158.html
https://www.canyon.com/en-sk/mountain-bikes/trail-bikes/neuron/al/neuron-6/3156.html

Alebo ak by si dohodil 500€ mas aj karbonovy neuron rovnako na SLX a DT 1700 kolesach ako ten exceed 6.

https://www.canyon.com/en-sk/mountain-bikes/trail-bikes/neuron/cf/neuron-cf-8/3160.html
04.04.2022 - 19:05:52
00
Neviem ako Kremnicke vrchy ale podla mna na Male Karpaty full nepotrebujes. Ten teren je vacsinou mierny. Tiez by som siahol radsej po karbonovom HT, prerobil na bezdusovy system (vozil nizsie tlaky) a prikupil teleskopku. Kamarat takto kupil nedavno Ghost Lector 2021 a zvazuje predaj svojho full-a pretoze zistil, ze v Karpatoch sa zaobide hravo aj bez neho.

https://www.najsport.sk/bicykel-ghost-lector-lc-essential-petrol-blue-ocean-blue-2021#product_variant=51787

Je to jemne nad rozpocet ale tu cca 10% zlavu ti da skoro kazdy predajca. Podla mna ma Lector vybornu geometriu a osadenie je tiez velmi slusne.
05.04.2022 - 09:09:37
00
V podstate mas viac moznosti, tazko povedat ktoru preferujes. Na dlhsie trasy a teda i celodenky su lepsie bicykle s pohodlnejsim posedom, cize o nieco vzpriamenejsi a kratsi posed. Cim dlhsi vyjazd tym pohodlnejsi posed vacsina ludi chce. Zatial co pri 3hod vyjazdoch ti prijde bike v pohode tak pri 9hod vyjazde uz mozes citit kazdy naraz, boliet ta chrbat, citit na kolene ze mas jeden kufor v zlej polohe atd. Cisto XC rakety su skor stavane na rychlost, maju sportovejsi posed a su skor na kratsie vyjazdy. Neznamena to ale ze nemozes pouzit xc na dlhy vyjazd a naopak. Kludne ti na dlhe vyjazdy moze viac sediet XC bike.
Vieme len to co si napisal a ako vidis pre kazdeho to znamena nieco uplne ine. Najskor si musis povedat co pre teba tie dlhe trasy znamenaju a aky by ten bicykel mal byt. Ci je prioritou sportovejsi alebo pohodlnejsi posed. Ci je pre teba prioritou vaha, tuhost, osadenie, odolnost, tlmenie vibracii, ....
Napriklad ten Ghost Lector, ja som pozeral SF Esential. Vyzera to byt fajn bicykel, zadna stavba bude urcite celkom pohodlna (na HT), je to moderne xc, taky univerzal ktory sa nezlakne ani zelenych a modrych trailov. Nesedel som na tom ale na prvy pohlad to vyzera byt dlhe (ETT i reach) a nizke, cize sportovy posed. A potom medzi M a L velkostou pri tom SF modely sa meni zdvih vidlice zo 100 na 120 (ono mozno to pojde interne zmenit).
Ked si to porovnam napriklad s Marin Team Marin 2 tak tam mi prijde ten posed viac pohodlnejsi a bike este o nieco viac univerzalnejsi. Na druhu stranu je o nieco tazsi pretoze ma tuhsiu vidlicu, hlinikovy ram a teleskopku.
To su dva priklady ako sa k tomu da pristupovat. Samozrejme pohodlie vies este upravovat sirsimi plastami (treba s tym pocitat pri nakupe aby to pobral ram), vyssimi rajdami, sedlom, gripmi. Ja jazdim aj dlhe trasy, celodenky i viacdnovky, a osobne je u mna sakra rozdiel ked posuniem 1cm podlozku pod predstavec. Uz to mi tu jazdu sprijemni. Na kratke jazdy, aj traily, mam ale tu podlozku radsej nad predstavcom. Rovnako cim kratsi predstavec tym lepsie. Ale to som ja, u teba to moze fungovat uplne inak. Len chcem povedat ze najskor si treba asi zodpovedat taketo veci a potom hladat bicykel. Ktovie, nakoniec to moze vyjst i na nieco ako Stanton Sherpa co sa hojne vyuziva prave na celodenky a dlhsie trasy, aj ked je to uz nieco ine ako asi hladas. V podstate ale bude platit to co vzdy, ze zvladnut sa to da na vsetkom.
05.04.2022 - 10:25:05
01
vrabc0 Lector ma sice dlhsi ram ale kompenzuje to kratkym predstavcom co je, ako aj sam pises, vyhodou. Stack v XL velkosti je stedrych 663mm a viem, ze posed na nom je pohodlny hoci na prvy pohlad sa tak nemusi zdat. Vzdy je moznost samozrejme vymenit napr riaditka za ine s vacsim zdvihom ak by clovek predsa len chcel este vzpriamenejsi posed. Inak suhlasim viacmenej so vsetkym co si napisal.
05.04.2022 - 11:20:24
00
marek_K imajoros vrabc0 dakujem za rady chalani! Dilemu ci HT alebo full mam aj ja, ale jeden full bike mam uz doma, preto som skor rozmyslal nad HT.

Pokusim sa lepsie kategorizovat na co by mal byt bike urceny.

- cesta do prace/po meste v Ba
- vyjazdy po robote - kamzik/biely kriz
- dlhsie vyjazdy cez vikend/volne dni +- 3-6hod (viac ako 6hod skor ojedinele)
- rad slapem kopce (preto som sa priklanal na stranu HT)

Mam doma Giant Reign a asi aj preto som zaujaty kupit full, velka strata energie pri slapani pri tomto konkretnom biku. Zaroven si uvedomujem, ze je to enduro, vyssie zdvihy, nemoznost uzamykat tlmenie atd.. Tie dnesne full xc rakety su uz asi inde.
Potom je tu ale dalsia otazka, ci je lepsie kupit HT s vysokou vybavou alebo fullku s priemernou. Vela znamych mi hovorilo, ze karbonove ramy lepsie haldia otrasy v porovnani s hlinikom (teraz samozrejme neporovnavam HT vs full).
05.04.2022 - 23:28:51
00
Ak jazdis to co si napisal a stravis 90 percent casu roka (co predpokladam) v Karpatoch pri BA tak este aj to karbonove HT na bezdusakoch je ovela viac ako potrebujes. Tu naozaj nemas co nad fullom uvazovat.
06.04.2022 - 06:26:58
00
Vidis, mohol si to napisat hned takto. Ja som si tie celodenne vyjazdy predstavil podla toho ake celodenne vyjazdy davam ja a niektori moji kamosi. Ze skoro rano vyrazim a najskor o nejakej 17-18tej skoncim, casto aj neskor.
06.04.2022 - 09:05:36
01
poviem môj názor na rovinu... zároveň prosím o tolerantný prístup

Napíšete, že jazdíte, kde jazdíte - prakticky turistika, žiadna divočina, žiadne skoky 15 metrov ... ale vo výbere máte často fulla so 140 mm zdvihmi vs HT ?! Buď kupuj bicykel hlavou, na to , na čo ho potrebuješ - a teda ak takéto výjazdy, tak rieš 100 resp. 120mm zdvihy alebo HT, alebo si priznaj, že ten so 140mm zdvihom sa ti jednoducho páči a chcel by si ho. Je to také ťažké priznať si, že sa mi niečo páči a preto to chcem, aj keď je to proti logike? Ma to štve, že kopec ľudí si pýta na fórach nejaké racio zdôvodnenie jeho kúpy, aj keď vyberá často úplne nevhodný bajk, ktorý nakoniec i kúpi. Prečo chcete od nás, aby sme Vám hľadali argumenty na to, čo nepotrebujete. To ste takí "chlapi", že si to neviete zdôvodniť sami?! Koľko cyklistov jazdí na bajkoch (e-bajkoch) so 140 - 170 mm zdvihmi po hrádzi - karbónové kolesá, elektrické radenie - oni lietajú v bikeparkoch?! Figu - jednoducho na to majú, páči sa im to, tak si doprajú často bicykel o ktorom "skákači" len tíško snívajú... lebo sa im páči a chcú si spraviť radosť. Veď o to by pri cyklistike malo ísť. Koľko ľudí denne stretneme a majú profi bežecké tenisky na nohách a behajú maratóny? Ani nepobehnú, ale páči sa im to, tak si doprajú tu emóciu - spravia si radosť peknými teniskami. A v neposlednom rade - toto je fakt dôležité - ak sa ti bicykel bude páčiť, budeš sa z neho tešiť, mať radosť z jazdenia na ňom - tak mnoho veci prebije emócia a nebudeš cítiť tlak v chrbte a pod. Keď má chalan 17 a má čakať na frajerku v mraze, nevadí aj hodinka, lebo veď... ženáč po 30 rokoch manželstva je nervózny i z meškania 2 min :-) (a to môže byť i podstatne teplejšie a nie mať omrzliny). Nepreceňujte zbytočne techniku, výkon robí najmä jazdec. Ak ťa bolí chrbát, tŕpnu ruky, bolia kolená - nie je to spôsobené často bajkom, ale nedostatočnou (slabou, nevhodnou, zlou) fyzickou pripravenosťou jazdca - bicykel je v pohode, treba vymeniť jazdca. Bicyklov v jednotlivých kategoriach je plná ri*, ak máš vybrané +/- dva-tri modely, kúp ktorý sa ti páči a nerieš viac, či si kúpil dobre, alebo zle. Mnohí z nás by kúpili úplne iný, len z dôvodu, že nie je červený napr., to ale neznamená, že tebe nebude dobrý. Kúp a nešpekuluj :-) Neexistuje najlepší bicykel, najlepšie auto, najlepší hotel, najkrajšia žena, najchutnejšie jedlo - je to i ba náš pohľad na danú vec, tak majte gule niektorí a rozhodnite sa sami a nehádžte na nás rozhodnutie za vaše emócie. vrabc0 - to čo napísal, môže písať ku každému druhému nerozhodnému a má čistú pravdu - a záver ti tiež napísal "zvládnuť sa to dá na všetkom" Ak budeš neustále dumať, či si nemohol kúpiť iný, lepší, tak máš čo robiť do konca života - podumaj, kúp, zmier sa s kúpou a teš sa - keď omrzí, vymeníš.

Peterjuriga1 ... oba sú fajn, je to na tebe. V tej +/- sume je už na trhu strááášne veľa porovnateľných bajkov.
06.04.2022 - 09:12:40
00
No hej co clovek to nazor, ja by som zas povedal ze do karpat je aky kolvek slapavejsi full lepsi ako ht , ked nan mas peniaze nieje o com. Ja na HT uz nechcem sediet ani na polnej ceste?. Moj nazor je ze 100-120 mm full bude pohodlnejsi / lepsi ako ht a takmer rovnako rychly, hlavne pre cloveka co nenahana sekundy. S reignom sa to neda porovnavat samozrejme, to je bajk na uplne ine jazdenie.
Teraz ked vidim ako si to popisal tak byt na tvojom mieste ja pozeram ghost lector fs, lux trail, cube ams 11...ale kazdy sa musi samozrejme sam rozhodnut.

A ono ani tych 140 nemusi byt zlych. Nie kazdy full uz ma progresivnu geo a 64st na hlave. Ten neoron s konzervativnou geo aj s 130/140mm je na karpaty dobry a na kazdom koreni, jame a rozbitej ceste ho clovek oceni. Ja ked som bol naposledy v lese asfaltky tam neboli?


Naposledy upravil marek_K dňa 06.04.2022 - 09:57:20, celkovo upravené 1 krát.

06.04.2022 - 09:48:32
01
galerida to s tym fullom reagujes asi na nejaku uplne inu temu alebo si si to zle vysvetlil. Trailovy full mu tu ponukal niekto iny, a sam pise ze uz ma reigna tak nad fullom ani neuvazoval.

Peterjuriga1
- carbon vs hlinik: jedna vec je tlmenie vibracii a druha tlmenie/pohlcovanie narazov. Carbon bude lepsie tlmit vibracie ktore sa prenasaju ramom, ocel a titan budu na tom este lepsie. To ako bike utlmi narazy, hlavne zadnou stavbou uz ale zavisi od toho ako je ram navrhnuty a spracovany. Napriklad ten ghost ktory sa spomina vyssie, vsimni si ake ma zadne vzpery. Aj bez toho aby si o tom biku cokolvek vedel ti bude jasne ze dovodom je to aby to trochu pruzilo ale bolo stale dostatocne tuhe do strany. Nie kazdy carbonovy bajk bude takto navrhnuty, niektore budu navrhovane na co najvyssiu tuhost. Ak ti ide o to tlmenie vibracii tak viac ti pomozu vacsie plaste a nizsie tlaky v kolesach ako material ramu.
- ja osobne podla toho co pises a podla toho ako si to vysvetlujem ja, by som bral nejake lahke ht-cko ktore by bolo tuhe na slapanie, a nieco s viac modernejsou geo. Kedze full mas tak by som bral ht aj koli inemu stylu jazdenia. Uvazoval by som i nad tym ghostom ale tam by bol u mna asi problem s tym ze do prace a do mesta posediet s kamosmi by som na nom asi radsej nechodil - viac puta pohlady a ani v bicyklarni by som to radsej nenechaval. Dalej Orbea Alma a BMC Twostroke. Do uplnych XC sa ale nevyznam, nieco take bude mat asi uz plno znaciek. Tie dva si pamatam ze som mal vo vybere ked som este chcel chrti bajk na cca to co pises + rychly bikepacking. Pamatam si ze BMC ma nevyhodu v nestandartnej sedlovej trubke a orbeu je mozne dostat i s pevnou vidlicou. Ghost som zamietol aj koli tomu co pisem vyssie, Canyon sa mi nepacil ani nevyhovoval zadanim, Meridu som nepozeral.
06.04.2022 - 09:54:54
00
Peterjuriga1 dobra volba s tym Exccedom tam nemas co pokazit a za tie peniaze je to velmi dobra volba. Mrkni este napr: https://www.velocity.sk/bicykle/orbea-alma-m50?gclid=CjwKCAjw9LSSBhBsEiwAKtf0n14upH94eYINA_R1vAU1lOfUv2oSJf2QLGvRicvvOyVA79FhW7UcUhoCoIkQAvD_BwE
06.04.2022 - 11:21:13
00
Sneky napísal:
Peterjuriga1 dobra volba s tym Exccedom tam nemas co pokazit a za tie peniaze je to velmi dobra volba. Mrkni este napr: https://www.velocity.sk/bicykle/orbea-alma-m50?gclid=CjwKCAjw9LSSBhBsEiwAKtf0n14upH94eYINA_R1vAU1lOfUv2oSJf2QLGvRicvvOyVA79FhW7UcUhoCoIkQAvD_BwE


Tomuto konkretnemu setupu by som sa vyhol, na karbonovom HT chces urcite lepsiu vidlu ako RS Judy silver. Pohon je OK, Brzdy su tiez na vymenu ale to je v pohode a lahko zrealizovatelne za lacny peniaz. Ale novu foxu za 800+ € asi kupovat nebudes.

https://www.orbea.com/sk-en/bicycles/mountain/alma/cat/alma-m30 je uz OK, aj ked ja by som preferoval FOX pre SIDou. Exceed je za rovnake preniaze lepsia ponuka samozrejme https://www.canyon.com/en-sk/mountain-bikes/cross-country-bikes/exceed/cf/exceed-cf-6/3127.html


Naposledy upravil marek_K dňa 06.04.2022 - 11:35:52, celkovo upravené 1 krát.

06.04.2022 - 11:30:20
00
Ano suhlas Marek ale ten bajk je aj o hodne lacnejsi.. zalezi co kolko a ako jazdis
06.04.2022 - 11:34:39
00
Keby bol rozpocet niszi urcite radsej odpoducim hlinik hlavne s dobrou vidlou. Nevravim, keby sme sa bavili ze je tam zakladna FOXa vs factory verzia, tam moc rozdiel nieje. Judy silver je vidla s retail price pod 200€ , urcite su bajky kde sa super hodi a vyrazne ich posunie voci nejakej XCM . Ale za kazdu cenu mat karbonovy bajk v ponuke s takouto vybavou , hmm, neviem.
06.04.2022 - 11:47:18
00
keyboard_arrow_up