ved rozdiel spociva prave v aerodynamike. Ja hovorim o naraste rychlosti prave pouzitim novych materialov, komponentov atd. a nie znizenim aerodynamickeho odporu


Takže žiadne znižovanie odporu vzduchu? Hm, na čo asi tak slúžia na moderných bikoch karbónové diskové kolesá, sedlovky, predné vidly a vôbec celé rámy s "aerodynamickým" profilom trubiek? Prečo sa asi tak na timetrialoch krčia cyklisti do extrémne nepohodlnej polohy? Nie preto, aby znížili odpor vzduchu?
20.01.2012 - 15:45:19
00
hlavne ten 4 od vrchu :D :D to by bolo zaujimavé :D
20.01.2012 - 15:46:19
00
no chcel by som vidieť ako to ovládaš, keď v takej 60-tke zafúka bočný vietor... :D


Nerád ti kazím radosť, ale velomobily sú navrhnuté, aby ich bočný vietor ešte viac poháňal dopredu. Je to tzv. sail effect. Velomobily sú v skutočnosti ovplyvňované silným vetrom oveľa menej ako jazdec na klasike. Bočný vietor nepredstavuje žiadny problém. Naopak, je vítaný. Nezabúdaj, že to má tri kolesá a ťažisko máš pár centimetrov od zeme.
20.01.2012 - 15:52:00
00
no ten na obrázku veru 3 kolesá nemá ;) ale to je zase nejaký "semi-cucumber", človek aby pri každom jednom zisťoval, čo to vlastne je :D
20.01.2012 - 15:53:34
00
[ZV] ALF [SK] napísal:
hlavne ten 4 od vrchu :D :D to by bolo zaujimavé :D


Skvelý výber. :y: Ináč, svetový rýchlostný rekord drží práve Varna Tempest, je to čosi nad 133 km/h po rovinke. Samozrejme, čisto ľudskou silou...
20.01.2012 - 15:55:41
00
no ten na obrázku veru 3 kolesá nemá ;) ale to je zase nejaký "semi-cucumber", človek aby pri každom jednom zisťoval, čo to vlastne je :D


Na tých prvých priečkach sú samé dvojkolesové rýchlostné špeciály. Čosi ako časovkárske bicykle medzi klasikou. Na cesty neodporúčam, ak sa nechceš zabiť... :D
20.01.2012 - 15:58:22
00
no prosím a sme pri tom...aj keby to nebol špeciál tak sa na tom nedá normálne jazdiť...o čom je potom také porovnanie? bicykel ktorý môžeš použiť kdekoľvek a čudo na 200 metrov...
20.01.2012 - 16:01:40
00
no prosím a sme pri tom...aj keby to nebol špeciál tak sa na tom nedá normálne jazdiť...o čom je potom také porovnanie? bicykel ktorý môžeš použiť kdekoľvek a čudo na 200 metrov...


Na tom videu, čo som poslal, ide chlapík na TROJKOLESOVOM velomobile po bežných cestách v bežnej premávke. A ide skoro 70-kou. DOJKOLESOVÝ rýchlik by som sa na cestu neovážil zobrať. To by bola samovražda. Takisto ani ty nevezmeš na asfaltku jednorýchlostný velodrómový špeciál. Preto som porovnával len klasický cesťák s velomobilom...
20.01.2012 - 16:09:41
00
no to by si sa divil koľko ľudí jazdí na tých dráhovkách :-)
20.01.2012 - 16:17:46
00
Takže žiadne znižovanie odporu vzduchu? Hm, na čo asi tak slúžia na moderných bikoch karbónové diskové kolesá, sedlovky, predné vidly a vôbec celé rámy s "aerodynamickým" profilom trubiek? Prečo sa asi tak na timetrialoch krčia cyklisti do extrémne nepohodlnej polohy? Nie preto, aby znížili odpor vzduchu?

Mal som na mysli skor kapotaze ako na tych trojkolakoch a presun taziska resp. zmenu samotnej konstrukcie bicyklov. kazdopadne to co spominas prispelo k narastu priemernej rychlosti na klasike o tych 3-5 km/h. Aj ked na casovkarskych bicykloch (diskove kolesa, aero sedlovky atd.) je ta zmena rychlosti v uplne inych cislach.
Ja sa ale pytam o kolko sa zvysi priemerna rychlost v priebehu 50 rokov pri tvojich presuvadlach pri zachovani terajsej konstrukcie, ak teda o 50 rokov este vobec budu tieto vymysly existovat..
20.01.2012 - 16:42:38
00
Geriii, neviem, kam pôjde vývoj ďalej. Velomobily existujú len čosi vyše 20 rokov. klasický bicykel vyše 100 rokov. Velomobily sa za ten krátky čas stali najrýchlejšími človekom poháňanými dopravnými prostriedkami, aké jazdia po cestách. Môj odhad je, že ich priemerná cestovná rýchlosť sa dá posunúť ešte o takých 10 km/h. Klasický bicykel sa už neposunie nikam, lebo už niet kam. Velomobily sú energeticky najefektívnejšie stroje na prepravu človeka. Človek doteraz nič lepšie nevymyslel, takže nevidím dôvod, prečo by mali upadnúť do zabudnutia. Nevyzeráš ako hlupák, preto sa tak trochu čudujem, že si proti pokroku vo svete cyklistiky...
20.01.2012 - 17:00:28
00
no to by si sa divil koľko ľudí jazdí na tých dráhovkách :-)


Tu v okolí KE som zatiaľ nevidel ani jedného. Možno som len nemal to šťastie...
20.01.2012 - 17:01:51
00
niesom proti pokroku, ale vyzor klasickeho bicykla je to, co bude stale benchmark-om pri slove cyklistika.
20.01.2012 - 17:17:57
00
Ohladom drahoviek to vidim asi tak, ze na nich jazdi asi ti, ktori ich jazdili aj na drahach. Uz len jednoducha otazka (ktorej presna odpoved by ma celkom zaujimala) - kolko je u nas drah? :)
20.01.2012 - 17:52:44
00
Cougar, velomobil ani rekumbent sotva niekedy prekoná bicykel, pretože v akomkoľvek stupni vývoja nedokáže nahradiť výhody, ktoré má v svojej jednoduchosti bicykel...rýchlosť presunu nie je jediné kritérium, čo máš z toho, že ideš raz tak rýchlo po peknej asfaltke, keď ani do mesta sa na tom nedá ísť, ani na obrubník pomaly nevyjdeš, babu na rúre neodvezieš a kopec iných vecí, ktoré ti umožní aj obyčajná ukrajina... :-)
20.01.2012 - 18:01:41
00
keyboard_arrow_up