Cougar napísal:
Chceš tým naznačiť, že už si skúšal zajazdiť si na velomobile a on ťa nijako neoslovil? :o
Neviem o nikom, kto by si kúpil velomobil a po čase prešiel späť na klasiku. Čo je zlé na tom, keď:
1. nemôžeš spadnúť z bicykla (myslím velomobil)
2. nemôžeš zmoknúť
3. môžeš jazdiť celoročne (aj po snehu)
4. po rovinke sa bez námahy pohybuješ rýchlosťou 40-45 km/h
5. žiadne úzke sedlo sa ti nezarýva do rozkroku
6. chráni ťa obal z karbónu a kevlaru

Okrem toho, možno o tom neviete, ale v zahraničí sa našlo pár vynaliezavých velomobilistov, ktorí prenajímajú plochu na svojom velomobile na reklamu. Ide hlavne o velomobil Quest. Za celoplošnú reklamu berú od firiem 5000 EUR za rok. Platí VÁM niekto za to, že jazdíte na svojich bajkoch? :)



ja nic len mi to pripada skor ako auto nie bicykel ;)

Nikdy neraď tomu kto si nechce dať poradiť.

13.10.2011 - 07:00:52
00
No áno. Veď tá kapotáž je tam preto, aby si nemusel bojovať s odporom vzduchu a nepríjemným protivetrom. Môj osobný názor je taký, že jazdu na bicykli si má človek vychutnať, nie sa trápiť. A podľa mňa ide aj o bezpečnosť, komfort a rýchlosť jazdy. Velomobil je evolučne najvyšší stupeň bicykla (technicky je to vlastne tricykel). V Holandsku vraj velomobily nemajú zo zákona nijaké rýchlostné obmedzenia. :)
13.10.2011 - 07:53:40
00
http://contour.com/stories/cycle-vision-3hour-criterium-with-a-mango-sport--2

Krásne video z tohtoročného festivalu Cycle Vision 2011. Toto bola trojhodinovka. Vpravo vedľa videa môžete sledovať mapku trate + rýchlosť jazdy. Všimnite si, že na trati sú ešte rýchlejšie velomobily...
13.10.2011 - 08:05:51
00
môj názor na celú túto debatu: bicykel má dve kolesá, sedlo, rám. To je pre mňa cyklistika. Nepotrebujem ísť na bicykli 60 km/h po rovinke a sedieť si pohodlne v suchu. Avšak ako som už povedal: každý si nájde záľubu v niečom inom a má na to subjektívne dôvody a ja nikomu neberiem jeho názor :)

Omnes viae Romam ducunt.
Est modus in rebus, sunt certi denique fines

13.10.2011 - 09:37:31
00
je to zmena a zvyk, ja asi by som sa bál sedieť na nejakom lowraceri na naších cestách medzi tými imbecilmi
13.10.2011 - 09:46:12
00
JoKo napísal:
Jazdec na zmrde išiel omnoho ťažší prevod (nízky posed to umožňuje) a ...

Vidím, že hneď si si tento vynález zamiloval ;) ( od včera sa na tom rehocem )
Ja by som si to chcel vyskúšať, pokrok nezastavíš :y:

Pretože had nemá vlasy, dnes opijem sa asi.


8-) (TRM)

13.10.2011 - 11:43:03
00
pokrok...zase je to tu už dosť dlho a dajako sa to nepresadzuje ...cena,praktičnosť,diely
napríklad ak si ožratý tak možeš ísť okolo clasic biku a sa ho držať...toto je o ničom
13.10.2011 - 11:56:26
00
To mi je uz co za cirkus????Cyklistika bude vzdy cyklistika!!!
13.10.2011 - 12:11:03
00
ako by sa na tom velomobile išlo do 12% kopca?

keď príde kopec chcem ísť zo sedla a dať si do tela, klasická geometria bicykla je tu viac ako 100 rokov a je vymyslená geniálne

https://www.velore.eu/ - cyklistické oblečenie na mieru
https://www.okolomalohontu.sk/ - cestné cyklistické preteky

13.10.2011 - 17:42:30
00
je to robené na holandské pláne a nie na alpské priesmyky
13.10.2011 - 18:09:17
00
Velomobily majú samozrejme najvačšiu výhodu na rovinke a z kopca. Veľa majiteľov velomobilov však jazdí aj v Alpách, kde je podľa mňa viac kopcov ako tu u nás. Výhodou velomobilu je, že sa pri stúpaní do kopca nemusíte starať o udržiavanie rovnováhy. Nevýhodou je, že hore tlačíte o 20 kíl viac ako kolega na klasickom DF biku. Skúsení jazdci sa pred menším kopcom rozbehnú a využijú zotrvačnosť a hmotnosť velomobilu. Do malých kopcov proste vyletíte a tie dlhšie si treba poctivo vyšliapať. Aj tu sa však vývoj posunul dopredu a už sú na trhu prvé velomobily s váhou pod 20 kg. Napr. Milan SL, na ktorom bol vytvorený nový 24-hodinový svetový rekord, ktorý má hodnotu tuším 1223 km.

Ale o rýchlosti do kopca je zbytočné diskutovať. Tam klasika vedie. Do kopca je to hlavne o váhe bicykla, po rovinke rozhoduje aerodynamika. Čím viac roviniek, tým viac leží výhoda na strane velomobilu a čím viac kopcov, tým viac sa oplatí klasický DF bike.
13.10.2011 - 20:47:28
00
Cougar napísal:
No áno. Veď tá kapotáž je tam preto, aby si nemusel bojovať s odporom vzduchu a nepríjemným protivetrom. Môj osobný názor je taký, že jazdu na bicykli si má človek vychutnať, nie sa trápiť.
No vidíš, tu si vystihol rozdiel... Cyklistika bolí. A kto túto bolesť nevie prijať, nikdy nebude cyklistom. Môže jazdiť, ale cyklista z neho nebude.

Prípadne to môžeme povedať aj inak - sú ľudia, čo sa snažia prekážky prekonávať. A sú ľudia, ktorým sa to nechce a tak ich radšej podliezajú, však je to ľahšie.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

13.10.2011 - 23:15:57
00
Cougar napísal:
VVýhodou velomobilu je, že sa pri stúpaní do kopca nemusíte starať o udržiavanie rovnováhy.
Stačilo mi pozrieť si tie dve videá a nie som o tom presvedčený. Skôr sa mi zdá, že majú problémy s udržiavaním rovnováhy aj na rovine a kompenzujú to kľukatou jazdou.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

13.10.2011 - 23:19:23
00
JoKo napísal:
Stačilo mi pozrieť si tie dve videá a nie som o tom presvedčený. Skôr sa mi zdá, že majú problémy s udržiavaním rovnováhy aj na rovine a kompenzujú to kľukatou jazdou.


Nie som si celkom istý, či rozlišuješ medzi bentom a velomobilom (kde základ tvorí trojkolka)...
14.10.2011 - 08:10:32
00
ináč som kukal tie recumbenty ono to nemože byť špatné
su rozne tipy...prevod v predu a pohon v zadu, potom pohon priamo na predne koleso, high medium low posedy, je to nové a ja by som to nezatracoval
to je ako klasické lyže a snowbord každý majú svoje súťaže , prednosti a zápory

také cestovanie na dlhšie trate s plexi ti by sa dalo, je to predsa pohodlnejšie na dlhšie štreky jak klasica, aspoň si myslím
ja len furt dumem že je to nebezpečnejšie ako klasica koli viditelnosti na ceste a rýchlosti opustenia biku v kritickej situacii
14.10.2011 - 08:43:22
00
cron
keyboard_arrow_up