Cougar napísal:
- Keďže som na jeseň iba začínal s cyklistikou, robil som krátke výjazdy (zatiaľ do 85 km).
- Za tie dva mesiace mám len čosi cez 2000 km.
- Na cestách super, mám takmer 360° prehľad o premávke.
- Ako si prišiel na to, že sa to horšie riadi? :D :D :D Riadenie je jednoduché a veľmi presné, rovnováha sa udržiava ľahko.
- Prešlo okolo mňa už množstvo kamiónov, ale nemal som problém so stabilitou.

hm. zhrniem to asi takto..
podla mna ma Cougar zle nastaveny tachometer. vravel som to uz tu - post519879.html#p519879
nieje predsa kondicne mozne odjazdit taky pocet km (2000km/2m) ak si len na jesen zacal s cyklistikou. jednoducho by to tvoje nozicky nedokazali - tam sa neda operovat s tym ze lezis. nohy musia krutit ci lezis, alebo stojis. a to uz nehovorim o tom ze najazdit 2000km chce nejaky cas, a mesiace nov a dec niesu prave idealne na cas a podmienky (kratke denne svetlo, chlad,...) na taky objem km potrebujes mat uz nieco odjazdene - to ti potvrdia viacery ludia tu na fore ktory uz maju co-to odjazdene (napr Katko)

ps: Cougar daj uz nejaku foto.. aspon svoju masinku sem daj.
ps2: Cougar, kolko si najazdil za posledne 2 tyzdne? (uplne vazne sa pytam)

...Kefalin, tydle starosti můžete pustit z hlavy. Lidí je na světe jako sraček...

25.01.2012 - 08:09:06
00
nie je to ten tvoj? :D

Prílohy:

joe-kochanowski-2-position-bike-recumbent.jpg
joe-kochanowski-2-position-bike-recumbent.jpg 37.45 KiB thumb_up0thumb_down

25.01.2012 - 13:48:32
00
Ale no, dá sa 2000 km/2 mesiace. Však vieme, ako to býva. 1724 je skoro 2000 a 2 mesiace a 2 týždne sú 2 mesiace... Neviem ako u vás, ale tu na západe zima nebola (tie 2-3 dni snehu nepočítam). Nič to nemení však na fakte, že Cougar to má trošku popletené.

Ovál letí svetom, kruh nechajme deťom!
Your worst day on a bike is better than your best day in an office.
tracklogs: http://bit.ly/1sR9qtr | http://bit.ly/gps-tour-tmax

25.01.2012 - 16:01:10
00
ja som napriklad zvedavy na to ked zakupi velomobil a natoci z neho video , ja budem tocit tiez ale iba z klasiky :)
25.01.2012 - 16:41:20
00
Zdravím borci, som v tomto fóre nový, a hladám niečo konkrétne o bentoch...
...občas jazdím na MTB, je to fajn, ale strašne ma potom z toho bolí zadok, aj keď sa tomu venujem minimum času, nič nevyriešila ani zmena sedla a nastavenia a pod. To je dôvod, prečo som začal gúgliť a hladať niečo pohodlnejšie. Najprv ma napadlo, že som niekde videl bike, podobajúci sa na chopper s velkým pohodlným sedlom, ale keď som si to naštudoval, tak som zistil, že táto konštrukcia má pre mňa osobne viac záporov ako kladov, nakolko bike využívam hlavne na lesných cestách.
Potom som úplnou náhodou vyyoutuboval video s recumbentným typom bicykla a svitla mi nádej na lepšie cykločasy :)
Myšlienka inovácie štandartnej 100ročnej, trocha nepraktickej kostry ma zaujala, a napriek zlým jazykom mám strašnú chuť sa pustiť do testovania novej technológie - po skalách neskáčem, odpor vzduchu to má menší, váha je velmi podobná štandartným bicyklom v nižšej cenovej skupine, s vetrom o preteky tiež nemám ambície vždy zvíťaziť, a o bezpečnosti pri páde alebo pri strete s autom je podla mňa každá diskusia zbytočná(lebo som toho názoru, že keď sa má človek zabiť, tak sa zabije aj doma na schodoch).
Avšak keď som zistil, kolko za to výrobcovia pýtajú, pretočili sa mi panenky, a začal som hladať najdostupnejšie modely.
Chcel by som skúsiť model ORCA od holandskej spoločnosti OPTIMA, s mimoriadne priaznivými referenciami a zaujímavou cenou 1695 EUR priamo u výrobcu v celkom slušnej výbave.
Narazil som aj na česko-slovenského výrobcu AZUB, ktorého lehokolo MAX akoby z oka vypadlo vyššie uvedenému modelu, ale za svet sa neviem dopátrať, kolko za to chcú.
Inak najkrajší model je pre mňa FLEVOBIKE GREENMACHINE, ale vyhodiť za bike pomaly tolko ako za auto sa mi nezdá byť správne.
Ďalší model, ktorý zaujal, je produkt slovenskej firmy STROJCAD s označením SWING, ktorý je s cenou okolo 1200 EUR zároveň aj najdostupnejším riešením, ibaže odpruženie mi tam nejak chýba a navyše nemyslím, že majú velké skúsenosti so stavbou bicyklov a ktovie ako dlho im to vydrží.
Čínske kusy som radšej vynechal z tohto komentu.
Prosím ak má niekto nejaký nápad, ako spraviť v tomto smere vela muziky za málo peňazí, nech sa mi ozve. Ďakujem.
11.03.2012 - 23:02:24
00
Pekne tomu hovorite že krabica pripomína mi to motokáry z detstva, ale povoziť by som sa chcela ale nemenila by som za bajk.
12.03.2012 - 11:46:48
00
iwe1, Ty si asi nerobis srandu, ze? :)

Totiz akosi nerozumiem, ze zdovodnenie "par krat za rok sa preveziem na MTB bicykli a boli ma z toho zadok" moze byt pre niekoho serioznym dovodom pre nakup niekolkonasobne drahsieho a uplne ineho typu bicykla nevhodneho do terenu. Treba zacat viac jazdit a zadok prestane boliet (trva to asi tak 7-10 vyletov kym si zvykne).

P.S. Ujasni si v prvom rade, ci chces jazdit v terene, alebo po cestach medzi autami, pretoze recumbent skutocne nie je prilis rozumna volba do terenu. Dokonca ani vtedy, ak na normalnom bajku skaly len schadzas a neskaces...

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

12.03.2012 - 12:13:30
00
http://www.youtube.com/watch?v=CGgIixDkWts
http://www.youtube.com/watch?v=Sf0zOLOveYw
:D (na b-f to hádzal mlok tu http://www.bike-forum.cz/forum/stojan-na-mtb-kole.html )
12.03.2012 - 12:16:12
00
Pato, ale ved ja nehovorim, ze sa to neda. :)

O tej nevhodnosti som pisal s ohladom na to, kolko iwe evidentne jazdi na MTB (malo). Ked nie je vyjazdeny, tak prenho naozaj nie je rekumbent do terenu asi velmi vhodny (je omnoho narocnejsi na zmysel pre rovnovahu a tazsie sa odhaduje trakcia predneho kolesa pri brzdeni, do zakrut atd.). Na lesne cesty je to este relativne v pohode, ale nic viac.

Btw. vhodnost/nevhodnost recumbent bajku pre tazsi teren sa da najlepsie demonstrovat asi na takom priklade, ze ked si daju dvaja ludia pretek dole kopcom v tazsom terene, pricom jeden pojde na normalnom fulle a druhy na rekumbent fulle, tak som si isty, ze s vyraznym naskokom vyhra ten na normalnom fulle.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

12.03.2012 - 13:09:27
00
pri tom preteku v terene by som povedal ze na tom prskolete si skor ublizi ako pride vobec do ciela :lol:
v kazdom pripade rekumbent neodsudzujem skor naopak ale moc by som to s klasikou neporovnaval. tie jazdne vlastnosti su podla vsetkeho dost odlisne ( si myslim nejazdil som to )

iii ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ®

12.03.2012 - 13:21:40
00
Tieto kategorie sa vobec nedaju porovnavat. Recumbent je proste urceny z principu hlavne na asfalt a MTB zas hlavne do terenu. Preto mi prisla ta iweho uvaha o prechode z MTB na recumbent o to zvlastnejsia...

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

12.03.2012 - 13:37:56
00
Jezus napísal:
Pato, ale ved ja nehovorim, ze sa to neda. :)

ja som to zase nedal ako nejaký dôkaz vhodnosti, skôr na ukážku ako vyzerá ten bike v prostredí do ktorého nie je určený :D
12.03.2012 - 17:27:08
00
Jak tak kukám na tote rekumbenty, šak na to by som mal strach sadnuť na to aj pred domom a nie ešte lesné cesty abo žeby ma autá na ceste obehovali; ach jáááj.

blá blá blá

12.03.2012 - 17:37:09
00
pripájam sa k ostatným lehokolo je vhodné len na asfalt to terénu určite nie (nanajvýš nejaké nespevnené cesty)... ak by si však mal seriózny záujem o kúpu, tak s tých čo si tu dal jednoznačne AZUB (na stránke je určite cenník, príp. ti ho pošlú) sú aj iní výrobcovia ale tak je cena omnoho vyššia (napr. ICE)... na azube som sa na bike brno viezol (aj na lehokole, aj na trojkolke) predajca hovoril, že ceny začínajú nejak na 800€ a viac... na tom swingu je strašne premrštená cena to za zlomok ceny zvaríš doma a máš to rovnaké :D ak máš ale dôvod na kúpu len ten, že ťa bolí zadok tak sa to neoplatí...

2012 - 7800km 2016 - 7800km 2020 - 12150km
2013 - 6300km 2017 - 6800km 2021 - 1900km
2014 - 9670km 2018 - 7030km
2015 - 6500km 2019 - 7770km

12.03.2012 - 17:40:24
00
Zdravím všetkých a ďakujem za reakcie,
nechcem tu už viac rozvádzať dôvody, pretože požiadavky na relax má asi každý z nás iné - niekto chce byť rýchly, niekto chce bojovať a vyhrávať, iný zase zdolať každú prekážku, niekto je zvyknutý na štandart a je to preňho taká jeho železná košela, a vlastne povedzme, že môj zadok nieje tým jediným dôvodom tejto debaty, skôr ide o túžbu spoznať nepoznané :)

@JANKAPO - prečo hneď meniť? Stroje niesú žiarlivé, môžeš mať kľudne aj dva kusy :)
@Jezus - ďakujem za upozornenie, vidím, že skúsenosti s bentmi Ti nechýbajú, velmi dobre si napísal o tých fyzikálnych vlastnostiach. Uvedomil som si, že pri lehokole máš pevné ťažisko...jednoducho to nevieš tak vyvažovať ako MTB nakolko ti odpadá možnosť postaviť sa na pedále a manipulovať s ťažiskom smerom dozadu a dopredu, a v podstate do boku to vieš vyvažovať na ležiaka len minimálne.
@PatrikL perfektné videá, dokazujú, že občas sa aj s RCB dá zísť z cesty, ale je dobré, ak máš možnosť sa naňu rychle vrátiť :)
@matvej11 máš recht, ale s tými borcami v tých videách by som sa nejak zrovnávať nechcel - ja osobne by som si na takejto trase celkom určite nabil hubu aj na MTB vybavenom airbagmi :) inak ja som to tiež ešte neskúšal, ale láka ma to práve kvôli tej odlišnosti...čo nezažiješ na vlastnej koži, o tom môžeš len snívať, a tento sen nieje zrovna neskutočný alebo vzdialený...v podstate je to hotová vec, len treba vybrať ten správny model.
@georgo.k neverím, že by si mal strach...skôr rešpekt z niečoho neštandartného :)
@Lost poslali mi cenník z AZUBu, najprv som si myslel že holandská OPTIMA ORCA je ekvivalent AZUB MAX, ale keď som sa pozrel lepšie, zistil som že je to model adekvátny k nižšej cenovej triede AZUB IBEX, skrz zadného pruženia. Tým pádom je cena MAXU oprávnene vyššia o cca. 10000Kč(400€). Hmotnosť je porovnatelných 15-16 kg.

Jedno čo ma tam ale zaráža je uhol sedenia, podla Jezusových argumenov mi to príde tak, že ak má byť recumbent iba trochu univerzálny, musí byť ten sklon sedla trochu vertikálnejší, a práve to sa mi zdá u holanďanov trochu premakanejšie(odhliadnuc od nastavitelnosi sedačky), všetky AZUBy majú totiž jeden druh rámu a väčšie naklopenie dopredu riešia iba menšími prednými kolesami, pričom uhol nastavitelnosti sedačky nejak neudávajú.
Ceny rámov sú takmer zhodné - AZUB IPEX stojí 1041€ a OPTIMA ORCA 1045€ s DPH bez prepravy.

Vedel by mi niekto vysvetliť, v čom je lepší iný typ pruženia?


optima orca




azub max



azub ibex (podobný ako optima orca)
12.03.2012 - 23:46:47
00
keyboard_arrow_up