Kiež by mal každý toľko peňazí, koľko má rozumu 😀 (rozumu má každý viac ako ostatní)

أفضل بطن من البيرة من سنام الروبوتات

20.04.2021 - 11:06:53
00
andrej25...ťažko ti to vysvetľovať rovnako ako tomu pacientovi nad tebou....Ten čo napíše koment, tak len nejakú namyslenú idiotinu, ale nikdy nič k veci. Ale je skutočne hodne ľudí čo hľadá alternatívu, len málo z nich je takých čo reálne niečo kúpi, lebo sa toho obáva čo to je zač....takže kľudne vytrhuj veci z kontextu bez pochopenia, a rob z ľudí čo by reálne radi podporili garážové firmy blbcov. 👍😎
20.04.2021 - 11:09:08
00
branomelis - prirovnám ti to k automobilke aby si videl tú koreláciu. Niekoľko ľudí jazdí Lambo, Porsche, Ferrari ale drvivá väčšina ľudí jazdí Škodu, Kiu, Citroena, ..... Prečo ľudia nekupujú len "garážové" značky ale kupujú tie koncernové pásovovýrobné škatule? No odpoveď je jednoduchá a môžeš si ju v pohode aj prehodiť aj na cyklo. Lebo 95% ľudí chce jazdiť za priateľné peniaze a nepotrebujú prehadzku za 200€, prevodník za 80€ a karbónovú sedlovku.... Ak by si chcel kvalitu vyrábať vo veľkom, samozrejme môžeš ale tu sa bavíme o investíciách rádovo v miliónoch €. Preto garážovky a malovýroba v EU je cenovo inde, lebo výtlak, ktorý potrebuješ aby si sa prehupol do toho, že na prežitie nepotrebuješ 50% maržu ale 25 - 30%, že nato, aby vstupná surovina nestála 100 ale 80 potrebuješ objem. To skrátka neoklameš... Samozrejme, nejaké lastovičky z času na čas vidno a aktuálna situácia určite vyvinie tlak na to, aby sa časť výroby presunula nazad do Európy ale toto bude proces nadlho.

Btw. ešte tak na okraj. Ja posledné týžde/mesiace celkom sledujem situáciu okolo Taiwanu, ak sa tam jedného dňa rozhodne Čína nakráčať silou sme v prdeli a na koronu budeme spomínať s úsmevom. Lebo tak, ako je globálne nastavený bike biznis by problémy na Taiwane reálne znamenali existenčné problémy pre celé odvetvie....

http://www.okolo-domase.sk

20.04.2021 - 11:18:28
04
branomelis napísal:
Škoda je hlavne, že už dávnejšie nezačali na trhu existovať alternatívni výrobcovia komponentov. Napríklad vlastné rámy si vyrába už kadekto ...


ani toto, zial, dnes neplati
https://www.mtb-news.de/news/liteville-syntace-investor-suche/

andrej25 napísal:
je ich veľa, ale bohužiaľ málo :)


a este zabudate okrem korony na enormny narast ebike trhu

môj bajk je môj sen

20.04.2021 - 11:18:50
03
branomelis ak chces konkretne tu mas temy na studium:
- kolko su vstupne naklady na zabezpecenie celeho produkcneho retazca takych komponentov? (vyvoj, priprava vyroby, strojove vybavenie, ludia, material, energie, marketing,.....)
- ako dlho trva vyvinut a odtestovat napr. prehadzovacku? (alebo by si to rad na hulvata "orafal"?)
- aka by asi tak bola predajna cena komponentov?
- kolko spotrebitelov by bolo ochotnych akceptovat X-nasobok ceny za (v najlepsom priprade) kvalitativne porovnatelny vyrobok?

"na pacienta" je stazovat sa na vysoke ceny existujucich komponentov a prist s ideou "povinneho" nakupovania nasobne drahsich. takmer vsetci ktorych to napadlo, spocitali si to (a niekde vo vypocte urobili chybu) uz vyrabaju alebo UZ nevyrabaju a to ze ich je tak malo evidentne ma nejaku pricinu...

ja

20.04.2021 - 11:22:46
02
joooj a zasa panika, ide sa nakupovat....

nie som lenivec, nepotrebujem ebike | nocny vyjazd - najlepsi vyjazd
2018: 8853 km | 2019: 9729 km (MTB) | 2020: 11238 km (MTB) | 2021: 4836 km (MTB)

20.04.2021 - 11:23:07
10
kym by zvysili vyrobu - dopyt opadne - teda aspon dufam. momentalne ja osobne strkam hlavu do piesku a cakam kym to prejde.
ako ked cunami znicila najvacsie fabriky na vyrobu diskov - chcel som externy hdd a pockal som si dva roky kym sa trh vratil do normalu a kupil az potom.

bike je najlepsia droga - pretoze kazdy trip je uplne iny

20.04.2021 - 11:25:17
00
No veď preto to píšem celé Boo_boo....že je to celé moc smerované na áziu a tu sa nič vo väčšej sérii nerobí. A celkom by som nepodceňoval ľudí čo jazdia bicykle kde idú stovky eur. Bicykel je záľuba pre mnohých nie povinnosť a do svojej záľuby ľudia investujú radi peniaze, určite radšej ako za mesačné poplatky, ktoré musia platiť. A tá skupina je väčšia, keď to porovnáme so zákazníkmi automobilového priemyslu zameranými na exkluzívne autá. Bajk je pomerne dostupná vec aj v drahších cenách.
Preto sa čudujem názorom ľudí tu, že mnohí z nich aktívne jazdia a vedia, že alternatíva k dielom sa zháňa len ťažko, rovnako ako služby ohľadom kvalitného servisu. Ale som rád, že aspoň ktosi to vníma tak, že by sa mala časom presunúť nejaká výroba späť do európy. Napríklad taliani robia pár fajn vecí a dokonca myslím, že priamo v taliansku, niečo nemci samozrejme.

DI2F4Y
Veď mne to je jasné koľko tieto veci stoja a čo treba všetko testovať, vytvárať priestory, logistiku...ale...veľa vecí vymyslených už je a tu ide len o nejaké modiffikácie. O povinnom nákupe týchto vecí to nie je myslené, že idea násobne drahších vecí...tie pedále napríklad čo spomínam stoja bežnú cenu dobrý pedálov s titánovou oskou, ale verím že chalani na tom moc netrhnú, ale postupne môžu začať robiť iné veci...Len ak to nik nekúpime (ja som tiež trochu skeptický) tak jednoducho zaniknú postupne a to je veľká škoda.


Naposledy upravil branomelis dňa 20.04.2021 - 11:34:20, celkovo upravené 1 krát.

20.04.2021 - 11:31:37
00
v deväťdesiatych rokoch tu bolo veľa malých a garážových firiem aj na komponenty...vtedy ich málokto chcel podporiť, keď mu šimano ponúklo tretinovú cenu, až teraz si ľudia na to spomínajú, aké by to bolo dobré...

"...and on the seventh day He rode..."

20.04.2021 - 11:32:08
01
tu je vidiet ako je ekonomika chora. Posralo sa to ked sa zrušili peniaze kryte zlatom. Odvtedy je vsetko na úveroch a ludia coraz viac kupuju veci ktoré ani nepotrebuju. Svetový dlh prekročil 100%HDP. 300bilionov dolárov presne taketo číslo 300,000,000,000,000. Miesto toho aby mal kazdy jeden bicykel na 10 rokov ma každy aj dva a mení ich každe styri roky lebo tak sme sa nastavili. V case pandemie stále stupaju raketovo ceny nehnutelnosti a vlastne vsetkého pritom realne mzdy nestupaju a ludia naopak sa stále viac prepadávaju do existenčných problemov ale státy zachranuju automobilky, milionari sa stali miliardarmi. čo horšie planeta sa nadalej drancuje takže nejaká stopka bude kedže vírus zrejme nebol dostatočný. ako hovorím aj inde realne ked si zoberiete nemôže mat 8mld ludí taký konzum ,nemá planéta nato také zdroje aby nám dlhodobejšie dovoľovala načo si zmyslíme.
20.04.2021 - 11:46:20
07
"vela veci vymyslenych je" ....u nas je taky postsocialisticky pohlad na vlastnictvo = berieme za nedotknutelne (pre zjednodusenie dajme tomu ze nadpolovicna vacsina z nas) iba to materialne, pricom to dusevne povazujeme za take vseobecne (teda za predpokladu ze to nieje konkretne nasa vlastne idea ktora isteze hodna ochrany je...) :)

btw. to je presne princip a jeden z dovodov preco pochadza momentalne vacsina veci z Azie :)

ja

20.04.2021 - 11:48:49
02
nema nahodou shimano a spram opatentovane komponenty alebo ich casi aby predisli dalsej konkurencii?to by bola potom velka investicia do vyskumu a testov novych veci ktore by sa dostali na trh az o par rokov kedy by to uz bolo nepostatne
20.04.2021 - 12:08:11
00
Môžu tam byť aj patentové problémy, ale aj tak..na bicykloch patenty to je také zvláštne..napríklad prehadzovače tuším čiastočne sú patentovo chránené, ale zas že by to bola nejaká extra vychytávka..ja som rád, že sa nejaké začínajú objavovať na trhu len keby to niekde viac spropagovali..napríklad INGRID..možno by z toho čosi bolo.
Ázijské automobilky sú dobrý príklad ako sa na patenty kašle..v 90-tych rokoch to boli tie posledné strašiaky a v súčasnosti honosné autá, ktoré sa cenovo rovnajú prémiovkám. Vlastný patentový prínos takmer nulový, všetko kopírovanie a vytvorenie zmesi Mercedes , BMW, Audi...
Celkom by ma aj zoznam takých patentov na cyklo komponentoch zaujímal...lebo napríklad ak by Shimano malo patentovanú brzdu na prehadzovači, tak to je skôr kazítko ako patent :) a som rád, že Sram toto má riešené ináč.
20.04.2021 - 12:25:01
00
btw. to je presne princip a jeden z dovodov preco pochadza momentalne vacsina veci z Azie :)[/quote]

Nie je to skôr kvôli voľnému trhu a lacnej pracovnej sile?
20.04.2021 - 12:25:04
00
Tesak napísal:
neverim ze to zajde az tam....... skor sa vsetko vrati do "normalu" pred koronou .... 80% ludi sa vrati k predoslemu sposobu fungovania a budu plne bazary bajkov za super ceny ..... alebo?

Pred koronou bol trh dostatočne nasýtený a dopyt mal skôr klesajúci trend. Preto asi nebol nik v reťazci pripravený na situáciu v 2020. Na druhej strane, nemám zatiaľ pocit nejakého bicyklového šialenstva. Ak si niekto kúpi pár tisícový bike na dva-tri mesiace v roku, je to len bublina ktorá splasne až sa zdvihnú ceny alebo nebude za čo nakupovať. Aj infraštruktúra je rovnaká ako pred koronou a počasie tiež žiadna sláva :)
Takže áno. Môže nastať stav, že sa "maistream" vráti k potulkám po obchodných domoch a všetky "impulzívne nákupy" skončia na bazári.
20.04.2021 - 12:27:49
00
keyboard_arrow_up