Zdravím,
tak tu teda pre svoj návrh zakladám samostatnú tému. Jedná sa o návrh trail biku so zdvihmi 150 mm.
Videjko, ako sa to celé hýbe (pre prevod 32/36):
Trail bike concept linkage animaiton thumb_up0thumb_down

Vizualizácie:
Príloha:
blue_side4_brighted_small.jpg
blue_side4_brighted_small.jpg 108.07 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
blue_side5_brigthed_small.jpg
blue_side5_brigthed_small.jpg 106.17 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
blue_side5_150_small.jpg
blue_side5_150_small.jpg 113.82 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
blue_detail_brighted_small.jpg
blue_detail_brighted_small.jpg 228.53 KiB thumb_up0thumb_down



Konštrukcia spadá pod systémy VPP, no uchytenie tlmiča a jeho prepákovanie je netradičné. Tlmič je uchytený medzi vahadlo a ramená zadnej stavby. Výsledkom toho je vysoká progresivita.

Pomer prepákovania:
Príloha:
LR.png
LR.png 26.94 KiB thumb_up0thumb_down



Anti-squat:
Pre jednotlivé prevody pri 45 mm zdvihu:
[%] Anti-squat(prevodník): 141(10); 135(12); 130(14); 127(16); 124(18); 121(21); 119(24); 116(28); 115(32); 114(36); 112(42)

anti-squat pre prevod 32/10:
Príloha:
as_32-10_edited.png
as_32-10_edited.png 32.84 KiB thumb_up0thumb_down



anti-squat pre prevod 32/42:
Príloha:
as_32-42_edited.png
as_32-42_edited.png 34.41 KiB thumb_up0thumb_down



Všetky hodnoty platia pre výšku ťažiska 1150 mm nad zemou.

Pedal kickback:
Maximum pri prevode 32/42 dosahuje 18°, od prevodu 16/32 smerom k ťažším je bez kickbacku. Toho bolo dosiahnuté pomocou vedenia ťažnej vetvy reťaze cez prídavné reťazové koliesko umiestnené na rámovom trojuholníku

Pre sovoju progresivitu sa toto odpruženie asi viac hodí pre viac zjazdovo a skokovo orientované kategórie, ako pre pôvodný trail bike.

Za akékoľvek otázky a pripomienky budem vďačný :)
26.05.2016 - 15:15:19
04
Zaujimavy koncept, ako negativum mozno ze hmotnost tlmica a vahadielok je sustredene vyssie v rame oproti napr. systemom ako napr. Maestro, ci DWlink. Pre aky rozmer tlmica je to konstruovane? Mohlo by to byt zaujimave s pruzinou. :)

EDIT: YT Capra je myslim este o kusok progresivnejsia :) Dopredu hodit 170mm vidlu a vybavene. :D
26.05.2016 - 15:41:34
00
Je to navrhované na tlmič 200×57,1 mm. Ešte pre úplnosť, tlmič som nemodeloval ja, je free na stiahnutie tu.
26.05.2016 - 15:47:37
00
Fungovať by to nemuselo zle, imho v konečnom dôsledku to bude pomere ťažký rám
29.05.2016 - 13:45:05
00
Určite bude o niečo ťažší, ako klasické konštrukcie, už len z nutnosti pridávať naň niečo na viac. O konkrétnej váhe sa ale baviť ešte nemôžme, lebo ten model je dosť zjednodušený. Sú tam trubky konštantnej hrúbky (väčšina 1,5 mm, výstužné tuším 1 mm). Taktiež ich priemery sú volené len "od oka". Na návrh trubiek by bolo potrebné spraviť deformačne-napäťovú analýzu. Otázne však je, na aké zaťaženie sa rámy navrhujú. Veľkú úlohu okrem samotných profilov zohrávajú aj zvary, ich veľkosť, prevedenie... Ale len tak pre predstavu, ten zjednodušený model má bez tlmiča 2,4 kg. V tej hodnote sú už započítané aj oceľové skrutky, čo sú v modeli na obrázkoch. Myslím, že by tam bolo ešte dosť možností na optimalizáciu.
29.05.2016 - 17:01:07
00
2.4kg maju celokarbonove monokoky s titanovymi skrutkami od Ibisu, a od toho uz nic lahsie moc nie je :- )
29.05.2016 - 17:20:27
00
Neviem no, napr u Canyon Strive AL píšu váhu 2,9 kg. Predávajú teda rámovú sadu, ale píšu hmotnosť holého rámu? Lebo ak by som odpočítal hmotnosť tlmiču, sedlovky, atď, holý ram by mal 2 kg, a to je teda asi nereálne :)

Okej, tak beriem späť, o optimalizácii hmotnosti už radšej nebudem písať :D


Naposledy upravil OkiGraphics dňa 29.05.2016 - 17:35:44, celkovo upravené 1 krát.

29.05.2016 - 17:26:15
00
tak sedlovku tam určite do hmotnosti nepočítajú a asi ani žiadny výrobca a tlmič neviem :)
29.05.2016 - 17:35:33
00
keyboard_arrow_up