Mám v pláne výmenu svojho starého Cuba AMS 120 PRO za nový Trek Procaliber 9.7.
Ten bike má karbónové rafy, ale vzhľadom na cenu biku mám trochu obavy o kvalitu nábojov. Preto by som chcel vedieť či máte niekto skúsenosti s týmito kolesami. Keďže som ľahký rider ? odolnosť ma až tak netrápi, ale nemám rád základné orechy, ktoré na nerovnom povrchu v zábere kopu do pedálov (backlash).
31.12.2020 - 09:31:35
00
Naboj ma 54 zubov, cize zaber by mal byt velmi plynuly. Cena bude dobra si myslim skor kvoli tomu ze tam bude nejaky lacnejsi carbon. Neviem kolko vazia tie Kovee Elite 23, ale 30ky vazia az 1900g (https://www.bike24.com/p2311630.html), co je dost aj na 30mm rafik. 23ky budu tipujem tak 1750-1800g a v tej cene najdes lahsie hlinikove kolesa. A 23 su na dnesnu dobu pomerne uzke rafiky.
Mne sa ale v tej cene zda toto lepsie: https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/ghost-lector-universal--olive--light-olive-model-2021.html
Kvoli geometrii, lepsej vidlici a integrovanej teleskopke. A keby som chcel carbon kolesa tak za par stovak najdes tu bazare lepsie ako tie bontrage kovee elite.
Aj ked ten Trek bude urcite lahsi. Zalezi co jazdis, ci viac technicky teren alebo radsej chrtis lesne cesticky do kopca :)

    31.12.2020 - 10:23:35
    00
    Mám ich na Remedy-čku a žiadne kopanie sa nekoná. A keby ti nestačilo 54 bodov záberu, tak sa dajú prikúpiť 3 západok + pružiniek prerobiť na 108 bodov. To už musí byť dosť rýchle pre každého. Za dve sezóny a asi 4000 km zatiaľ bez problémov, len pomaly bude treba vymeniť ložiská, zadné koleso začína mať trochu vôľu.
    31.12.2020 - 10:36:30
    01
    sranki napísal:
    Mám v pláne výmenu svojho starého Cuba AMS 120 PRO za nový Trek Procaliber 9.7.
    Ten bike má karbónové rafy, ale vzhľadom na cenu biku mám trochu obavy o kvalitu nábojov. Preto by som chcel vedieť či máte niekto skúsenosti s týmito kolesami. Keďže som ľahký rider ? odolnosť ma až tak netrápi, ale nemám rád základné orechy, ktoré na nerovnom povrchu v zábere kopu do pedálov (backlash).


    A ktorú farebnú variantu by si bral? Videl som naživo ten MARIGOLD/LITHIUM GREY a je to nádhera...
    31.12.2020 - 14:11:11
    00
    Tak to vyzerá, že tie kolesá sú niekde na úrovni X1700 od Dtswis, čo je pre mňa celkom v pohode.
    Ešte pokukujem po Orbea Alma M30, ale tam by som musel vymeniť kolesá a skončil by som cenovo na úrovni Procaliberu.
    Farbičky sú pekné v oboch variantoch, ale kým sa ja dopracujem ku kúpe budem rád ak zoženiem správnu veľkosť.
    02.01.2021 - 08:48:40
    00
    Este mi tak napadalo, ze 32 zubov na prevodniku bude malo. Dnes jazdim najtazsi prevod 38/11, takze by to chcelo 34z, ale nejako sa neorientujem v SRAM komponentoch.
    Ktory prevodnik je vhodny na ten Procaliber?
    02.01.2021 - 11:25:47
    00
    sranki napísal:
    Tak to vyzerá, že tie kolesá sú niekde na úrovni X1700 od Dtswis, čo je pre mňa celkom v pohode.
    Ešte pokukujem po Orbea Alma M30, ale tam by som musel vymeniť kolesá a skončil by som cenovo na úrovni Procaliberu.
    Farbičky sú pekné v oboch variantoch, ale kým sa ja dopracujem ku kúpe budem rád ak zoženiem správnu veľkosť.

    Pravdupovediac budes rad ak zozenies vobec bike....
    A náboje Bontrager robí pre TREK DTSwiss:-)
    02.01.2021 - 21:49:45
    01
    Dobrý deń, som v tom nový chcel by som sa opýtať prečo je lepšie mať tak široké rafiky až napr 30?
    09.01.2021 - 10:42:01
    00
    Mozes jazdit sirsie plaste (2,4). Na uzsom rafiku (<25mm) by sirsi plast nemal idealny tvar a viacej by ho "zulo".
    No a potom vyhody sirsieho plasta - lepsi grip, pohodlie, moznost jazdit nizsi tlak... moderne XC biky su robene aby zvladli aj tazsi "endurovejsi" teren a aj charakter trati tomu zodpoveda. Preto trend v XC smeruje k vyssej robustnost - polozenejsi hlavovy uhol, vyssie zdvihy (110-120mm), sirsie plaste a rafiky, teleskopky, vlozky do rafikov...
    Ak ale chces jazdit len lesne cesticky a zvaznice, tak tam prednosti sirsich plastov nevyuzijes. Sirsie rafiky a plaste znamenaju + cca 250g na rotacnej vahe kolies, takze mimo technickeho terenu je to skor kontraproduktivne.
    09.01.2021 - 13:36:43
    00
    Ok dakujem za odpoved lebo vidim ze sa tu riesi kupa noveho XC biku Trek procaliber osobne som tiez nad n9m uvazoval ale nad verziou 9.8 ta uz ma 30mm rafiky. Pripadne otazka oplati sa radsej FULL XC s hlinikovym ramom a horsiou vybavou alebo hardtail s carbonovým ramom a lepsiou vybavou?
    09.01.2021 - 13:59:24
    00
    MartinHricov napísal:
    Ok dakujem za odpoved lebo vidim ze sa tu riesi kupa noveho XC biku Trek procaliber osobne som tiez nad n9m uvazoval ale nad verziou 9.8 ta uz ma 30mm rafiky. Pripadne otazka oplati sa radsej FULL XC s hlinikovym ramom a horsiou vybavou alebo hardtail s carbonovým ramom a lepsiou vybavou?


    Zalezi co od bicykla chces. Ten Procaliber 9.8 ma uvadzanu hmotnost 10,05 kg a lahke karbonove kolesa. Hlinikovy full s horsou vybavou bude mat mozno 13kg a nejake tazke zakladne hlinkove kolesa.
    Ak ti ide o rychlost, tak fyzika nepusti a na tom Procalibri budes ovela rychlejsi a menej sa narobis. Zas full ti poskytne viac pohodlia a bude stabilnejsi v technickych, korenistych a kamensitych zjazdoch.
    Inak v cene Procalibra 9.8 (cca 3500) najdes aj celokarbonovy full v slusnej vybave (napr. Canyon Lux CF 7 alebo 8 ).
    Osobne by som v rozpocte 3500 nekupoval full premiovej maloobchodne predavanej znazky (Trek, Specialized, Scott atd.). V tej cene by som zvazil:
    - hardtail
    - carbon full od internet znacky (Canyon, Rose)
    - alebo ak chcem full z kamenneho obchodu, tak by som prihodil 1000 navyse
    09.01.2021 - 16:29:37
    01
    Pripadne ak by som prilozil 1000 eur k tomu tak aky full by ste odporucal? Canyon uz nechcem lebo mam znamych a kupili si tie canyoni bolo to na servise a zisitli im ze sa odlepuju im vlakna z vnutra ramu . Lebo ze to vraj ze nie je carbon co pouziva canyon na tych lacnejsich full ale nejake lacnejsie prevedenie narozdiel od treku alebo specialized.
    09.01.2021 - 16:36:54
    00
    Osobne, by som bral nieco z tohto:
    https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/orbea-oiz-29-m10-model-2021.html
    https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/ghost-lector-fs-universal--olive--light-olive-model-2021.html
    https://www.kaktusbike.sk/xc-bicykle/specialized-epic-evo-comp+55541/
    https://www.kaktusbike.sk/xc-bicykle/scott-spark-rc-900-team+55468/ (plus teleskopka)

    Zalezi od dostupnosti. Napr. Specialized zdrazel vsetky biky o 10% oproti letu, lebo cakacky boli niekolko mesiacov.

      09.01.2021 - 16:45:01
      00
      lubo_j napísal:


      https://www.cannondalebikes.sk/bicykle/2021-horske/xc-race/scalpel/scalpelcarbon-3 nazor na tento on tu bol recenzovany
      https://www.bigbike.sk/p/trek-supercaliber-97-nx-2021
      https://www.bigbike.sk/p/trek-top-fuel-97-2021

      ale ako pozeram vsetky maju užšie rafiky ako ten procaliber nebude kvalita jazdy lepsia na nom praveze?

        09.01.2021 - 17:03:12
        00
        Nie je to len o sirke rafika :)
        A co znamena kvalita jazdy?
        V zjazdoch bude urcite zdaleka najlepsi ten Specialized Epic Evo, Ghost bude asi niekde v strede a Orbea a Scott Rc su tradicne XC stroje - skor zamerane na max rychlost.
        Procaliber bude od ostatnych o 1 - 1,5kg lahsi takze hore kopcom bude urcite najrychlejsi. Ma ale pomerne strmy hlavovy uhol a bude narocnejsi na ovladanie v zjazdoch.
        Inak Orbea cez konfigurator ponuka upgrade na kolesa DT Swiss XRC 1501 (ale tusim 800 euro priplatok).
        Ale myslim ze sirka rafika bude dost detail. Podla otazok ako sa pytas odhadujem, ze budes skor zaciatocnik a nebudes jazdit nejaky tazky kamenisty teren na hranici moznosti XC stroja a prinosy sirokeho rafika mozno ani nepostrehnes.
        09.01.2021 - 17:12:33
        10
        keyboard_arrow_up