Ahojte, je veľa celoodpružených bikeov. Aké máte skúsenosti s pružením/tlmením vzadu? Čo je dobré mať, na čo si dať pozor a čomu sa vyhnúť pri bicykloch v cene 2500-3500 EUR? Treba robiť nejaký pravidelný servis zadného pruženia? (som amatér, najazdím max 2500-2800km ročne (max 2x týždenne), uprednostňuje niečo s málo údržbou, resp. aby som nemusel chodiť moc často do servisu). Pri niektorých bikeoch je pruženie pripojené o hornú trubku, niekde je pripojené o tú šikmú trubku smerom dole/dopredu. Nejazdím ako kamikadze DH dole kopcom, ale skôr výletné tempo po lesných cestách v Malých Karpatoch. Nejazdím na súťaže. Hľadám bike, kde sa mi bude jazdiť pohodlne. Pri jazdení zvyknem sedieť na sedadle. Ide mi o to, aby pri jazde do kopca som sa nehúpal na bicykli ako na trolejbuse. Pochopil som, že pri niektorých bikeoch sa nastavuje citlivosť/lockout zadného pruženia a že napr. Specialized Epic má systém Brain 2, ktorý sám detekuje, po akom teréne človek ide. Pri bikeoch býva nastavovanie zadného pruženia na riadítkach? Prepína sa citlivosť pruženia ľahko počas jazdy? Treba kvôli zadnému pruženiu nosiť so sebou nejaké špeciálne pumpičky, bombičky, nástroje? Osobne sa mi Specialized Epic, ktorý sám upravuje citlivosť/lockout, akurát som čítal, že to vraj nereaguje dostatočne rýchlo.....
26.04.2019 - 11:48:16
00
Ake mate skusenosti s celoodpruzenym Specialized Epic 2018/2019 a Stumpjumper 2018/2019? Pripadne so starsou verziou? Ide mi hlavne o pruzenie/tlmenie vzadu.
26.04.2019 - 12:21:12
00
najlepšie bude, ak skočíš na nejakú testovačku, príp. Bikefest a sám si to vyskúšaš....k pruženiu ti treba len pumpičku na úvodné nastavenie a potom sa už len vozíš a neriešiš...samozrejme treba tlmič udržiavať v čistote a občas ho premazať silikónovým sprejom...to je všetko...
26.04.2019 - 12:47:57
02
Epic bude jeden z tých, kde sa môže viac vecí pokaziť a servis bude náročnejší (drahší, asi ho nebude robiť ani každý servis).