Ahojte, je veľa celoodpružených bikeov. Aké máte skúsenosti s pružením/tlmením vzadu? Čo je dobré mať, na čo si dať pozor a čomu sa vyhnúť pri bicykloch v cene 2500-3500 EUR? Treba robiť nejaký pravidelný servis zadného pruženia? (som amatér, najazdím max 2500-2800km ročne (max 2x týždenne), uprednostňuje niečo s málo údržbou, resp. aby som nemusel chodiť moc často do servisu). Pri niektorých bikeoch je pruženie pripojené o hornú trubku, niekde je pripojené o tú šikmú trubku smerom dole/dopredu. Nejazdím ako kamikadze DH dole kopcom, ale skôr výletné tempo po lesných cestách v Malých Karpatoch. Nejazdím na súťaže. Hľadám bike, kde sa mi bude jazdiť pohodlne. Pri jazdení zvyknem sedieť na sedadle. Ide mi o to, aby pri jazde do kopca som sa nehúpal na bicykli ako na trolejbuse. Pochopil som, že pri niektorých bikeoch sa nastavuje citlivosť/lockout zadného pruženia a že napr. Specialized Epic má systém Brain 2, ktorý sám detekuje, po akom teréne človek ide. Pri bikeoch býva nastavovanie zadného pruženia na riadítkach? Prepína sa citlivosť pruženia ľahko počas jazdy? Treba kvôli zadnému pruženiu nosiť so sebou nejaké špeciálne pumpičky, bombičky, nástroje? Osobne sa mi Specialized Epic, ktorý sám upravuje citlivosť/lockout, akurát som čítal, že to vraj nereaguje dostatočne rýchlo.....
26.04.2019 - 11:48:16
00
Ake mate skusenosti s celoodpruzenym Specialized Epic 2018/2019 a Stumpjumper 2018/2019? Pripadne so starsou verziou? Ide mi hlavne o pruzenie/tlmenie vzadu.
26.04.2019 - 12:21:12
00
najlepšie bude, ak skočíš na nejakú testovačku, príp. Bikefest a sám si to vyskúšaš....k pruženiu ti treba len pumpičku na úvodné nastavenie a potom sa už len vozíš a neriešiš...samozrejme treba tlmič udržiavať v čistote a občas ho premazať silikónovým sprejom...to je všetko...
26.04.2019 - 12:47:57
02
Epic bude jeden z tých, kde sa môže viac vecí pokaziť a servis bude náročnejší (drahší, asi ho nebude robiť ani každý servis).

Moja skúsenosť je taká, že niektoré systémy pruženia nepotrebujú prepracované tlmiče a tiež sa jazdec nemusí hrať s nejakou páčkou aby prepínal režimy.

Odporúčam ísť sem https://www.sportservis.sk/eventy/sportservis-testovaci-den-2019 a vyskúšať nejaké bicykle. Giant Anthem 29 by som odporúčal určite vyskúšať. Aj Trance, keďže pohodlia ponúkne o dosť viac.

Samozrejme je výber bicykla dosť zložitá záležitosť a ak by si mal napr. vyššiu hmotnosť (nad nejakých 85-90 kg), tak má zmysel dávať väčší pozor na umiestnenie tlmiča a na to, či sa vôbec bude dať bicykel prevádzkovať s rozumným tlakom v tlmiči. Niektoré kombinácie tlmič+rám spôsobujú to, že ťažší človek musí fúkať veľmi vysoké tlaky a to nie je podľa mňa ideálny stav.
26.04.2019 - 13:50:17
00
Docela by ma zaujimali tie kombinacie tlmic-ram a ich vhodnost pre lahkotonazneho a tazkotonazneho bikera. Ake je vhodne ( idealne ) umiestnenie tlmica ?
26.04.2019 - 14:21:21
00
Umiestnenie tlmiča - vhodnejšie je také, ktoré nezaťažuje sedlovú rúrku, niektoré návrhy ju nadmerne zaťažujú a potom tam rámy často praskajú. Napr. tu prvý obrázok ukazuje lepšie vyriešený rám ako je ten druhý ak sa na to pozeráme z pohľadu ťažkého bikera / niekoho kto chce agresívnejšie jazdiť ľahký rám: https://bicycles.stackexchange.com/questions/13367/does-rear-shock-placement-affect-suspension-characteristics

Ako vyzerá také klasické zlyhanie rámu: https://www.youtube.com/watch?v=_gwf7HXB_Ko
26.04.2019 - 17:47:44
02
Dakujem.
26.04.2019 - 18:52:18
00
Hej, mam 86kg
26.04.2019 - 19:03:51
00
To som rad, ze netreba s tym bikeom nosit stale nejaku bombicku/pumpicku....
26.04.2019 - 19:04:49
00
PatrikL napísal:
Umiestnenie tlmiča - vhodnejšie je také, ktoré nezaťažuje sedlovú rúrku, niektoré návrhy ju nadmerne zaťažujú a potom tam rámy často praskajú. Napr. tu prvý obrázok ukazuje lepšie vyriešený rám ako je ten druhý ak sa na to pozeráme z pohľadu ťažkého bikera / niekoho kto chce agresívnejšie jazdiť ľahký rám: https://bicycles.stackexchange.com/questions/13367/does-rear-shock-placement-affect-suspension-characteristics

Ako vyzerá také klasické zlyhanie rámu: https://www.youtube.com/watch?v=_gwf7HXB_Ko


Ak to teda chapem spravne, tak napr. system pruzenia Giant Anthem nie je moc vhodny, ak ma clovek uz 88kg, lebo ta trubka pod sedlom bude viac namahana?
26.04.2019 - 19:09:06
00
( PRÍSPEVOK VYMAZANÝ )

Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.


Naposledy upravil IDVert3X dňa 24.06.2019 - 18:38:34, celkovo upravené 1 krát.

26.04.2019 - 19:41:55
03
Ja som mal 95kg + batoh a vybava a Anthem drzi... Zatial.
Na druhu stranu strykovi (110kg) praskla zadna stavba na x-control.
Takze asi nieco na tom bude.
26.04.2019 - 23:36:56
00
( PRÍSPEVOK VYMAZANÝ )

Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.


Naposledy upravil IDVert3X dňa 24.06.2019 - 18:38:17, celkovo upravené 1 krát.

26.04.2019 - 23:57:04
01
Ja som z kategórie ťažších jazdcov. Vyskúšal som už kadečo a mám skúsenosť takú, že určite nemôžem mať systém s virtuálnym bodom otáčania (VPP, Maestro ...). Pri týchto systémoch som vždy musel fúkať maximálny tlak. Pruženie sa mi prepadávalo do zdvihu a musel som riešiť rôzne vložkovania tlmiča a pod. Naproti tomu som toto nikdy neriešil na bikoch, kde bol tlmič uložený pozdĺžne s hornou rámovou rúrou. Tie rámy s takto uloženým tlmičom boli pocitovo vždy progresívnejšie bez ohľadu na umiestnenie čapov zadnej stavby. Momentálne jazdím Trek ktorý má tlmič uložený vertikálne, ten systém je ale veľmi zaujímavo riešený, je perfektne citlivý a neprepadáva sa zdvihom. Nemám tlmič nijak vložkovaný a nefúkam ho ani na max. Nevýhodou je výrazne pohupovanie pri šliapaní ale vyriešil som to Fox tlmicom kde je skoro tvrdý lockout. Takže môj osobný test typu umiestnenia tlmiča vzhľadom na váhu jazdca a nutnosti riešiť úpravy vyhráva tlmič pod hornou rámovou rúrou.
Je to len môj osobný názor, nemusí s ním každý súhlasiť. Podotýkam, že moja váha je v “plnej poľnej” cca 105kg.
Čo sa týka zlomenia rámu, podarilo sa mi to pri troch rámoch. Z toho dva boli fully a mali systém pruženia cez váhadlo na sedlovej rúre. Takže je jasné, že tam tie sily pôsobia väčšie.
27.04.2019 - 07:34:21
00
Francisek napísal:
Ja som z kategórie ťažších jazdcov. Vyskúšal som už kadečo a mám skúsenosť takú, že určite nemôžem mať systém s virtuálnym bodom otáčania (VPP, Maestro ...). Pri týchto systémoch som vždy musel fúkať maximálny tlak. Pruženie sa mi prepadávalo do zdvihu a musel som riešiť rôzne vložkovania tlmiča a pod. Naproti tomu som toto nikdy neriešil na bikoch, kde bol tlmič uložený pozdĺžne s hornou rámovou rúrou. Tie rámy s takto uloženým tlmičom boli pocitovo vždy progresívnejšie bez ohľadu na umiestnenie čapov zadnej stavby. Momentálne jazdím Trek ktorý má tlmič uložený vertikálne, ten systém je ale veľmi zaujímavo riešený, je perfektne citlivý a neprepadáva sa zdvihom. Nemám tlmič nijak vložkovaný a nefúkam ho ani na max. Nevýhodou je výrazne pohupovanie pri šliapaní ale vyriešil som to Fox tlmicom kde je skoro tvrdý lockout. Takže môj osobný test typu umiestnenia tlmiča vzhľadom na váhu jazdca a nutnosti riešiť úpravy vyhráva tlmič pod hornou rámovou rúrou.
Je to len môj osobný názor, nemusí s ním každý súhlasiť. Podotýkam, že moja váha je v “plnej poľnej” cca 105kg.
Čo sa týka zlomenia rámu, podarilo sa mi to pri troch rámoch. Z toho dva boli fully a mali systém pruženia cez váhadlo na sedlovej rúre. Takže je jasné, že tam tie sily pôsobia väčšie.


Vdaka za radu ohladne "tlmica pozdlzne s hornou ramovou trubkou". Znie to logicky, naco zbytocne namahat trubku pod sedlom....
27.04.2019 - 09:58:25
00
keyboard_arrow_up