650 000 :D
27.11.2019 - 13:15:09
00
foobar napísal:
...a najvacsi problem s cenami jednoprevodnikovych kaziet ma zaryty odporca jednoprevodnikov :rofl:
Priemernemu bajkerovi ta kazeta vydrzi vpohode 5 rokov, a ked raz niekto zainvestuje do "slusneho" 1x systemu, asi nema problem raz za 5 rokov kupit aj "slusnu" kazetu.
Hlinikovy byva len najvacsi pastorok, a ten naozaj neodchadza ako prvy.

Ako vies, ze nepouzivam kazetu na jednoprevodnikovy system ? Ved ta kazeta normalne funguje aj s premykacom :) Btw, nie som zaryty odporca, len to nema vzdy zmysel, to su len odporcovia presmykaca.
Nebudem rozoberat co je za bajker, ked potrebuje menit kazetu len raz za 5 rokov /urcite nie je priemerny/, len podotknem, ze je to trosku komplikovanejsie, ako si predstavujes. Ale skus mi pripadne priblizit, kolko zvyknes rocne najazdit a kde. Kilometre, vyskove, obdobia, aby som vedel, ci ma vobec zmysel sa bavit na tuto temu.
Zaujimave, ze mne odisiel ako prvy a to nie je moj najcastejsi prevod /na ocelovej kazete ineho bajku mi odisli prve 4-5 cca rovnako/. A tych drahych ale lahkych kaziet 50/51z to ale nie je len jeden. To ma len Eagle, ostatni ich maju viac.

Btw slusna kazeta je taka, co nieco vydrzi a je na pavuku /vynimka titanove kvoli vahe pre extra gramhonicov a mozno alu kazeta pre cestakov/. Pretoze to je spotrebny material :) .. rovnako ako o-kruzky,gufera,retaze,platnicky, atd. V tom vidim nesmierne vitazstvo marketingu, ktory dokazal ludi presvedcit o opaku. Nie taka, co ma viac zubov ako adidas a vahu musi klamat hlinikom.
27.11.2019 - 13:21:04
00
No tak zalezi nie len na km ale aj ako a kde jazdis. 10spd xtr kazeta, ktoru mam teraz na kone ma najazdenych tak 10-12000 km pricom prvych zhruba 6000 bolo v terene za kazdych podmienok akurat teda blato ja nemam rad a v zime dam max tak 1-2 vyjazdy .. no a tato kazeta nie je zdaleka na odpis
27.11.2019 - 14:04:46
00
Nebudem rozoberat co je za bajker, ked potrebuje menit kazetu len raz za 5 rokov /urcite nie je priemerny/, len podotknem, ze je to trosku komplikovanejsie, ako si predstavujes. Ale skus mi pripadne priblizit, kolko zvyknes rocne najazdit a kde. Kilometre, vyskove, obdobia, aby som vedel, ci ma vobec zmysel sa bavit na tuto temu.
Zaujimave, ze mne odisiel ako prvy a to nie je moj najcastejsi prevod /na ocelovej kazete ineho bajku mi odisli prve 4-5 cca rovnako/. A tych drahych ale lahkych kaziet 50/51z to ale nie je len jeden. To ma len Eagle, ostatni ich maju viac.


Co je priemer? Podla mna rocne okolo 2000-2500km v lese po kopcoch, cca od marca do novembra. Tvojich 8400km nema s priemerom absolutne nic spolocne. Preto teba trapia ceny kaziet, a ostatnych nie. Nejde o ziadny marketing a konspiraciu. Vacsina spotrebitelov jednoducho nema take extremne naroky ako ty, a preto sa tieto systemy na trhu presadili - nam priemernym - tj vacsine - totiz vyhovuju.

11sp Sramacke aj Shimano kazety maju len jeden hlinikovy pastorok. Aj to je jednoprevodnikovy system.
27.11.2019 - 14:15:31
00
lto napísal:
vsak pre priklad nie je treba chodit daleko. Kolko dnes stoja slusne jednoprevodnikove kazety , ktorych hmotnost je taka, aby to cele nebolo tazsie ako system s presmykacom.


Momentalne jazdim 1x11 s XT-ckou 11-40, ktoru som kupil v bazari za 10 euro :rofl:
27.11.2019 - 14:25:16
00
tak ceny 11sp. kaziet su uz dlhsie prijatelne. tento rok som na 11-42 vystriedal 6 retazi a dalej som uz nekupoval aj ked by zniesla. no uz som s cenou retazi bol davno za cenou kazety. este ich otocim raz a pojde to prec. no ak budem mat taku sezonu ako tuto nevydrzi mi to do konca buduceho roka ako som chcel. problem vidim teda skor v retaziach ako kazetach.
najviac by mi asi vyhovovalo keby to vydrzi jednu sezonu spolahlivo na jednej retazi v zime to bez vycitiek dorazit a na jar vymenit cele aj s kladkami aj prevodnikom. no neverim ze by to ta retaz dala - hruby odhad cez 6000km teren + asfaltu cim dalej tym menej + v zime 2000km v bordeli.

a kedze sme vo vysnivanych - tak mam vysnivany pohon ktory by stal stovku a vydrzal by mi spolahlivo cely rok - keby sa to nemuselo mazat by bolo len plus.
27.11.2019 - 15:39:26
00
mam este starsi Giant Trance X, ale dlhe roky potom ma Giant nicim nedokazal zaujat - ci uz geo, ci vzhladom - nicim. Kebyze ale idem teraz do 29", tak G by bol dost vysoko. :)

p.vitalmtb.com

https://www.vitalmtb.com/community/Big-Dos,42969/setup,40135
03.12.2019 - 12:49:35
06
A zadnu stavbu zacnu kedy modelovat aby to nejako ladilo?
10.12.2019 - 21:23:06
00

Príloha:
evil-chamois-hagar-gravel-GRX-complete-side.jpg
evil-chamois-hagar-gravel-GRX-complete-side.jpg 138.25 KiB thumb_up-4thumb_down

16.12.2019 - 21:00:41
03
Toto uz naozaj nie je gravel ale agresivne xc z baranmi
16.12.2019 - 21:20:40
06
ja myslim ze prvy koment to vystihol dokonale:
Can we stop? At some point if you want a mountain bike, buy a mountain bike.
https://cyclingtips.com/2019/12/the-most-mountain-bikey-gravel-bike-ever-evil-bikes-chamois-hagar/
16.12.2019 - 21:25:58
08
a keď chceš práve akurát "XC s baranmi"? :)

(Salsa a Surly také majú v katalógu už roky)
16.12.2019 - 21:59:47
00
tie bicykle su urcene na dlhe vyjazdy, cestovanie, bikepacking po strkovych cestach ake mi tu nepozname - alebo sa postupne robia - tie strkove dialnice lesom - a obcas potrebujes odbocit na nieco horsie. barany koli moznosti roznych uchopov co ti klasicke rajdy neponuknu. je toho plna amerika - daj si napr. na instagrame hladat bikepacking alebo nieco na ten sposob, pripadne fotky bikov z tour divide a pod. mne osobne sa to paci, no v zivote som nejazdil na biku s baranmi tak zatial ostavam verny klasickym rajdom.
aj keby kupujem gravel tak chcem aby sa don vosli aj 2.0" plaste.

ale - z XC-ciek sa postupne stavaju trial biky, z cestakov cistokrvne xc-ka :-D
16.12.2019 - 22:09:56
01
No tak si to skus a zistis ze prechod zo 760 na 420 mm rajdy je kus iny pocit ;) hlavne v terene
16.12.2019 - 22:36:13
00
Gusto0 napísal:

ale - z XC-ciek sa postupne stavaju trial biky

Tož toto asi nie :shake:
16.12.2019 - 22:38:48
01
keyboard_arrow_up