ach jaj, oldschool vs modern...konzervy si kupia staru geo a jazdia ako pred 20timi rokmi. Ludia otvoreni novym moznostiam si kupia novu a naucia sa ju vyuzivat. Kazdy si moze vybrat to, co mu vyhovuje.

thumb_up1thumb_down
06.04.2021 - 22:03:26
09
Uz par rokov sledujem podobne ht, myslim ze od prveho Lastu. Dlhu dobu nieco take chcem ako vymenu za enduro full, kona i marin su tak vo vybere. Uvedomujem si ale ze tak ako neviem na SK najst legalne vyuzitie enduro fullu tak nebudem vediet najst vyuzitie pre enduro ht takze uz skor pokukujem po bikoch ako nordest britango2 ci specialized fuse. Ak by som ale byval niekde v Alpach, Utahu, Kanade a podobne tak idem urcite do toho. Otazka preco take ht a nie full je podobna otazke preco ludia na horskom biku jazdia pevnu vidlicu, preco jazdia singlespeed, preco jazdia fatbajky, preco jazdia po trailoch na gravel bikoch atd. Proste enduro ht maju svoje opodstatnenie ci uz v zabavnosti, jednoduchosti alebo obtiaznosti. Naucene traily sa zmenia, clovek jazdi ine stopy ako na fulle. Urcite to nie je bajk na XC ani na hladke traily, ani na dupanie do kopca ale na tazke zjazdy.

Este si treba uvedomit ze ta hlava na enduro ht bikoch nebude az taka polozena ako rovnaka hlava na fulle. Je tam rozdiel medzi statickou geo a geo v sagu. Na fulle sa moc tie uhly nezmenia pretoze klesne predok i zadok, na ht klesne len predok takze vidlica sa o nejaku malu hodnotu napriami.
07.04.2021 - 08:52:12
09
Ten detsky bike ma polozenu penazenku u predavaca v kase, a nie HA. HA je tam relativne standardny, ale predkopnutim prednej osi snad na 2-nasobny offset je patricne skrateny aj trail tej vidlice. Ja by som na to neposadil dieta do terenu, pretoze predne koleso na tom biku ma mensi grip a bude lahko odskakovat. Vyzera to pekne, ale prinos pre dieta, ktore by sa malo ucit technicke veci je velmi otazny.
07.04.2021 - 09:35:34
03
No do ... :o :o \o/
https://www.bike-forum.cz/foto/detail/67708-star-trek

s.bkfrm.cz

s.bkfrm.cz

s.bkfrm.cz
11.04.2021 - 11:38:32
018
no vyber sa zuzuje :) https://www.rocket-titanium-bikes.com/
doc speed s pevnou vidlicou
16.04.2021 - 10:38:10
11
huskro1 to ta mozno zaujme aj WhyCycles model Whyward https://www.whycycles.com/our-bikes/
16.04.2021 - 11:30:01
00
ten pozeram tiez, len do usa je teraz trosku tahsie sa dostat ako do rakuska na skusi. A momentalna colna situacia tiez vie riadne zamavat s rozpoctom
16.04.2021 - 11:41:32
00
huskro1 musis vediet co chces, alebo nieco podobne vyskusat, je plno bikov s podobnou gemetriou.... mne nedavno dorazil z usa Revel, WhyCycles je sesterska firma... clo treba ratat pri horskych bikoch +15%, ale pri komponentoch iba +4,7%.... no a potom +20% DPH
16.04.2021 - 12:03:50
00
neviem mozno sa to danove zatazenie zmenilo. ja vychadzam z toho, ze clo na komponenty/ bicykle z usa je 25% od 21.3.20. Mam sice pani manzelku rad, ale nie az tak aby som zbytocne preplacal za nieco co dokazem tu v europe kupit za podobnu cenu. Musim sa na to pozret viac detailne, este som nic nekupil :)
16.04.2021 - 12:49:55
00
huskro1 tie % som si nevymyslel.... je to z colneho sadzobnika platneho pre rok 2021... cele bicykle a komponenty maju inu vysku cla.... kazdopadne cely bike sa ti predrazi pri dovoze o +35%.... mne sa Revel urcite oplatil
16.04.2021 - 13:40:10
00
foobar napísal:
ach jaj, oldschool vs modern...konzervy si kupia staru geo a jazdia ako pred 20timi rokmi. Ludia otvoreni novym moznostiam si kupia novu a naucia sa ju vyuzivat. Kazdy si moze vybrat to, co mu vyhovuje.

Ja som začínal v 90-tych rokoch a MTB bolo v plienkach. Mal som bike na Aliviu a ľuďom to pripadalo ako závodný bike :) Keď si pustíš nejake video z tej doby, trebárs North Shore Extreme seriu, uvidíš že to čo dávali v podstate "profíci" vtedy, teraz v pohode dá každý druhý hobík. Bikeparky ani vybudované traily neexistovaly. Na výjazde som sa cítil ako teraz po 20.00h...nikde nikdo. Pure love :D
Myslím, že tieto dve obdobia sa ani nedajú dobre porovnať. Teraz je to masová záležitosť. A kde je silný dopyt je aj rýchly vývoj. Niečo ako u telefónov. Lenže tak ako u mobilov, postupne začne diktát producentov. Začnú tlačiť ten segment, ktorý je výhodný najmä pre nich. Z pohladu ziskov. Čo na tom, že k prostému telefonovaniu musíš so sebou "vláčiť" počítač, foťák, či pomaly externé batérie...hlavne že to nie je zadarmo. U bikov detto. Budú tlačiť segment gravity (príp.elektro) bikov, lebo oproti XC bikom potrebujú väčšiu réžiu. Vzhľadom na terajšie možnosti marketingu, je otázne, či je tento trend prirodzený (od samotných bikerov), alebo je to len výsledok snáh samotých výrobcov.
Korona trošku nastavila zrkadlo celému bike bussinesu a uvidíme čo nakoniec prežije keď sa ten "vývoj" na čas zastaví. Určite to bude zaujímavé sledovať :)
16.04.2021 - 15:42:15
14
Hosť napísal:
Začnú tlačiť ten segment, ktorý je výhodný najmä pre nich. Z pohladu ziskov. Čo na tom, že k prostému telefonovaniu musíš so sebou "vláčiť" počítač, foťák, či pomaly externé batérie...hlavne že to nie je zadarmo. U bikov detto. Budú tlačiť segment gravity (príp.elektro) bikov, lebo oproti XC bikom potrebujú väčšiu réžiu.


hmm, a preto "gravity" Canyon Stoic stoji v najvyssej vybave 1700€ kym XCcko Canyon Exceed CFR LTD 6500€ :rofl:
16.04.2021 - 16:45:08
01
jasné, porovnajme entry hliník s top carbónom len aby sme mali pravdu ...
16.04.2021 - 16:50:51
12
Ale porovnaj si ponuku a cenovu uroven. Keby gravity bola taka zlata bana ako sa tu niekto snazi naznacit, tak by davno robili masove 6tisicove hardtaily aj v tejto kategorii, nie?
Je to ale uplne iny segment trhu - ludia co kupuju agresivne HTcka neriesia par gramov (alebo kil) navyse, ani watty, a nebudu kupovat nejake XTR/XX1 aby usetrili 2 sekundy na nejakom lokalnom maratone :D

Zmenu geo si vyziadal trh. A prave Canyon na tuto poziadavku zareagoval velmi neskoro. Zato take YT sa este ani nezobudilo.
16.04.2021 - 17:02:42
00
Ten Stoic je ale celkom pekný a schopný bike, tak celkom nechápem prečo je top osadenie za 1600-1700 a nič lepšie sa nerobí..keby urobili verziu aj karbón, osadenú na normálnej sade, tak by to bol veľmi schopný bicyklík. Z toho konceptu ako to predávajú teraz by sa dal považovať za uspokojivý rám aj keď niektoré detaily nič moc spracovanie, vidla je na tom zvolená slušne, kolesá ako zimáky obstoja. Osadenie bieda.

Takže gravity segment tlačia dobre, len to ešte chce doladiť detaily.
16.04.2021 - 17:15:31
00
keyboard_arrow_up