no.. doteraz som chodil na starom cestaku, ako som uz pisal. Brzdy mal neviemake, v zadu 5kolecko tiez neviemake, mal 2
kolesa a tiez nejake tie riadidla a sedlo..
a tusim aj nejake pedale na nom boli
Asi tak nejako vyzeral.... => nie som narocny, nevadilo mi, ze vyzera ako z praveku. Vec je taka, ze uz mam pocit ze sa asi uz naozaj po tolkych rokoch sluzenia vyberie na dochodok
, preto som chcel nieco nove
. A v zasade som pri prvotnej myslienke neriesil, ci musim mat v zadu 7, 8 alebo 9-kolecko a ci
prehadzovacka je Alivio alebo Deore ...
Doteraz som mal
bike v podstate na cesty a nemyslel som si ze bude taka veda vybrat si nieco, co ma odveze po meste a kedze chcem spravit nieco pre svoje zdravie tak aj troska po lese - po normalnych tur. chodnikoch. Ked bude teren velmi zly, nebudem na nom bike mucit, kusok prejdem pesi, a budem pokracovat, ked sa bude dat
Odpruzena predna vidla - nuz, doteraz som nevlastnil, ale myslel som si, ze mozno nebude az tak odveci, kedze hadam aspon trosku pomoze pri nerovnosti terenu, ktorym je vzdy najviac podrobene predne koleso.
Prehadz. Deore vs. Alivio, Acera ...v predajniach mi povedali, ze Deore je iba o tom ze mam 9 kolecko vzadu. Nuz, pohlad laika - 8 alebo 9, v zasade mi to je jedno a ak mam platit aj ked 1 EUR naviac za nieco co nepotrebujem, je to vela (doteraz som mal prehadzovacku taku, ze clovek pri pohlade nanu by povedal ze drzi iba silou vole, ale ona ku podivu prehadzovala...
Ale tu som niekde cital, ze deorecka maju pouzite lepsie materialy - zrejme to plati aj o ostatnych sucastiach rady deore..
Naboje - co som spovedal predajcov, povedali, ze to je jedna z naj ak nie najdolezitejsia sucast - hlavne zadný. S tym, znova-ako laik, suhlasim, pretoze na tom mojom favorite som tak raz za rok musel meit zadnu osku.
Ram - este v casoch ked som mal podstatne mensiu vahu osobnosti som jazdil na cestnom
biku s odlahcenym ramom a na mieste kde sa
oska zadneho kolesa srobuje o
ram sa tato cast na malom kusku stale ohybala .
Takze ram je dolezity, kedze to bolo ale pred 10 rokmi, hadam sa aj ramy pohli smerom dopredu /dufam, ze rychlejsie ako ja ../
Myslel som si teda, ze si obeham par predajni a bude mi jasne, ktory bike je ten spravny, ale zistil som, ze to zrejme nebude take jednoduche – hoci, kazdy predavac aj po upozorneni na moju vahu (a k nej prisluchajucu vysku) povedal, ze ten bike nebude mat so mnou problem.... otazka znie, ci je to pravda, alebo chcu iba predat.... (jednalo sa o Meridu Crossway TFS 300-Comfort-V, DEMA IMPERIA, Kellys Axis) – nejedna sa mi o bike, ktory vydrzi podo mnou jazdu po poli v 40km/h rychlosti ale o bike do mesta a na rekreacne bikovanie po terene, na ktorom sa neplanujem dorazit.
Mozno sa mnohi pri mojich slovach chytate za hlavu, ze napr. ze taky lacny bike ... nuz byvam, v baraku, kde pivnice nie su bezpecne, alebo popis mojho doterajsieho biku... nuz ak mi ten co si kupim vydrzi tolko co predchadzajuci, budam fakt rad... iste mate lespie stroje, ale ja viac ako tych 650 EUR do toho dat nemozem na jednej strane a nechcem na strane druhej aj to je ten max strop - v zivote som tolko dukatov za bike nedal a to si myslim, ze som sa oproti povodnym predstavam dost pochlapil...
Trosku som teraz moje predstavy o mojom biku rozviedol, aj som seba ako cyklistu viac specifikoval. Zaryti roduverny biker by mozno povedal, co chcem za tu sumu, ale ja potrebujem triezvy pohlad na vec - kupim z tohto rozpoctu iba smejd a predavaci ma iba laguju, alebo kupim aj nieco dobre /Znacky Merida, Dema, Kellys?PS:Merida, Dema, Kellys - su v mojom meste a je tam predpoklad dobreho servisu, preto tieto.