Rozobratá vrchná časť tlmiča RLC Oprava LwS po neodbornom zásahu v značkovom servise nie SK

čo sa týka citlivosti vidlice mohol by si popísať ak nejaké máš skúsenosti, rozdiely v citlivosti medzi RL a RLC pri nízkej rýchlosti biku?
zaujímavo sformulované takže to skúsim vysvetliť.
Aby som vysvetlil pojmy. Low speed nie je chovanie biku pri malej rýchlosti, ale správanie vidly pri silách šlapania a brzdenia. V skratke všetky deje vo vidle, ktoré sa dejú pomaly s plynulým nábehom (terénna vlna)
High speed kompresia je presný opak. Správanie vidly pri prudkom náraze na prekážku, jej možnosť ísť do zdvihu .... takže prejazd všetkých prekážok.

Rozdiel RL a RLC je v možnosti nastavovania tzv. "LOW speed kompresie" ktorú má RL nastavenú v strednom rozsahu RLC a nemennú!
podla údajov výrobcu by malo zabraňovať nechcenému pohupovaniu pri šlapaní a zanorovaní pri brzdení ... niečo na ten spôsob.
V skutočnosti je to trošku inak. Pri vypnutom Low speed (skrátim na LwS) (RL nemá takú možnosť) je vidla citlivá na drobné nerovnosti a dá sa obrazne povedať že "žehlí" Pritvrdzovaním LwS sa citlivosť zmenší, vidla bude nápadne tvrdšia ale pri brzdení sa bude zanárať rovnako, resp. len o malinko menej. Najhoršie na celom LwS je fakt že pri jeho nastavení ovlivňuje aj High speed. Je to dané vnútorným usporiadaním.
LwS je vlastne ihlový ventil, ktorí pri plnom otvorení dovolí prietok oleja
tento olej je vytláčaný pri kompresii tlakom vidly pri zanorovaní.
Ked zapíname LwS privierame tento otvor a olej je brzdený. Preto bude vidla pomalšia. Samozrejme nie všetok olej ide cez tento ventil takže další venti otvára planžetku ktorá prepustí rozdiel oleja (presne prepočítaný) Ono je to trochu zložitejšie, tých planžetiek je viac presné poradie, každá na iný tlak .... takže len v skratke.
Toto je kameň úrazu. Pri plnom otvorení je to fajn olej ide skoro bez odporu (odpor otvoreného ventilu je 5kg). Pri zatváraní LwS sa odpor zvyšuje ( až na 15kg) a žial sa znižuje aj celkový možný objem pretečeného oleja takže vidla bude pri kompresii zbytočne brzdená čo sa prejavý pri prejazde prekážky dostaneš väčší náraz do rúk.
Pri RL je hodnota odporu tlmiča niekde okolo 10kg (pozor, nie odtrh vidly!!!) takže citlivosť je znížená a aj možnosť využitia celého zdvihu. Umelo vytvorená progresivita vidly. S týmto sa výrobca už nepochváli a nehovoríme o žiadných lowend vidlách.

Pointa tuningu (úprav vidiel) je práve v hladaní takýchto detailov a ich úprava podla požiadaviek jazdca. Niekto bude chcieť rozsah 15-30kg lebo sa bojí húpania. Ja idem svoju prerobiť na 0-5kg, čo sa samozrejme prejaví aj v možnosti využiťia celého zdvihu, vyššej citlivosti ....

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up