Slubena recenzia
K novému biku mi boli dodané mne neznáme plášte značky IRC MYTHOS XC = II 2.10 RK ( FK ). Kedže na tieto plášte som nenašiel žiadnu recenziu, pokúsil som sa o ich zhodnotenie.
Popis : typ IRC MYTHOS XC II 2.10 RK ( zadný )
Váha 550 g kevlarová pätka skládacia
Šírka 2.10 tj. 48,5 mm, hustota TPI 66
Už prvý pohľad na plášť a na jeho agresívny vzor, nás presvedčí o jasnom zámere výrobcu a určení tohto plášťa do ťažkých terénnych podmienok. Stredový behúň sa skladá z masívnych mnohouholníkových blokov, medzi ktorými sú párovo uložene menšie štvorcové bloky a stred je pre zlepšenie trakcie v šírke cca 1 cm jemne šráfovaný. O bočnú trakciu sa starajú párové štvorcové bloky, ktorých rozteč plášť rozšíri na 51 mm.
IRC MYTHOS XC II 2.10 PK ( predný )
Váha 510 g kevlarová pätka skládacia
Šírka 2.10 48,5 mm, hustota TPI 66
Na rozdiel od zadného je predný plášť svojím šípovitým vzorom predurčený na spoľahlivé držanie stopy. Stredový behúň sa skladá zo štvorcových blokov uložených v trojuholníkovej pozícii, medzi ktorými je vložený ďalší štvorcový blok. O bočné vedenie sa starajú identicky rozložené bloky ako na zadnom plášti.
Plášte som testoval na všetkých dostupných povrchoch s dôrazom na správanie sa v krízových situáciách, kde sa zákonite očakáva, že jazdca podržia pri jeho jazdeckých chybách. Valivý odpor plášťov som posudzoval len na základe porovnania s plášťami Schwalbe Smart Sam a Litlle Albert. Ich valivý odpor je porovnateľný tz. že som nepostrehol žiadny výrazný rozdiel. Plášte IRC pri jazde na asfalte v rýchlosti cca 30-35 km/h jemne začali hučať, ale po zvýšení rýchlosti zvuk ustal ( Schwalbe sa prejavujú v tomto smere vyššou vibráciou ). V blate, mäkkom lesnom teréne a piesku sú záberové vlastnosti zadného plášťa vynikajúce. Čo ma príjemne prekvapilo bola samočistiaca schopnosť. Po pár otáčkach kolesa bol stred plášťa okamžite čistý a blato sa v minimálnej miere udržalo len na bočnici. Ku strate trakcii došlo iba v teréne s extrémnejším sklonom a na povrchu pod močenom tak 1cm pod povrch. Tento povrch je ale asi ťažkým orieškom aj pre iné druhy plášťov. Zadný vzor sa spoľahlivo postaral o slušnú trakciu aj pri výšľapoch kamenistým terénom a aj pri pohybe na vlhkých koreňoch. Na týchto povrchoch sa k slovu dostávajú aj účinné bočné bloky, ktoré jak na prednom, tak aj na zadnom kolese spoľahlivo držali bike v stope počas zjazdu, veľmi ochotne sa zakusovali pri akomkoľvek náznaku o stratu bočného vedenia pri hraničnej rýchlosti a náklone. Predný plášť pekne drží stopu pri prejazde blatom a kamením. Ku pozitívu týchto plášťov patrí aj kvalita zmesi, pretože pri extrémnom zjazde v trialovom teréne s množstvom ostrých skál nedošlo k žiadnemu viditeľnému poškodeniu. Na plášťoch som odjazdil cca 100 km s jedným predným defektom ( po mojej jazdeckej chybe keď som dušu sekol ) , ale dohustenie ( na 3,5 ) asi tento problém odstránilo.
Záver tejto subjektívnej recenzie je takýto : je to plášť určený do ťažkých podmienok kde je absolútne doma, jeho váha a cena zodpovedá úžitkovým vlastnostiam. Vrelo odporúčam.
Plášte na test dodala www.suncycle.sk

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up