@lto
v rámci dekompresie po hustom pracovnom týždni mi vyšlo toto:

Re: „kto chcel 29er, mohol to mat uz pred 10 rokmi (aj mal)“
Re: „ziaden pozvolny nastup tam nebol. Male firmicky si nikdy nic nepresadili...“
Na to, aby niekto, resp. viac ľudí chcelo 29er pred 10 rokmi, museli by najprv vedieť, že existuje, musela by byť aspoň elementárna dostupnosť, aj cenová, a nezaškodil by aj ten príklon uznávaných vzorov (o ktorom písal PhilJ). Nič z toho pred 10 rokmi nebolo, lenže ja tvrdím, že pred 5-6 rokmi už áno. Prinajmenšom v zámorí, a Spešl si to veľmi dobre všimol (viď modelový rok 2008). Podobne C-dale ’08, atď. Záver: To, že je ešte prevažne ticho a hlucho kdesi na mtbs.cz ešte neznamená, že sa nedeje podstatná zmena alebo do očí bijúci trend.

Re: „velky marketingovy tlak bol s 29er...a aj tak to neslo...“
S 29er to nešlo? O tom teda neviem. Ten príklad s Giant-om mne naopak hovorí, že to šlo až moc. Akurát Giant a spol. podľa všetkého tak podcenili, resp. nevyužili dostatočne včas nástup 29“ (napríklad aj marketingovo!), že sa išli p*srať, aby rýchlo vytasili nejaký “vlastný“ selling point v podobe 27,5“. Šak aj tá vyslovene drbnutá prognóza Giant-u o postupnom vytlačení 29“ sa dáko stále nezačala plniť.

Re: „Nástup 27.5" ukazuje, ze 29er nie je ta najspravnejsia cesta...“
To ani nahlas nevyslovuj lebo všimol som si, že zopár prominentných, viac či menej zarytých 26-károv si tu nedávno poriadilo 29ers a mohol by ich zaliať studený pot. (žartujem, samozrejme)

Re: malý rozdiel medzi 27,5 a 26
Je totálne jedno, ako (ne)výrazný je rozdiel v dvoch konceptoch. Akonáhle je tam čo i len trochu citeľný posun k lepšiemu (a ten tam je! - bezohľadu na to, či ho spozná aj začiatočník alebo len harcovník), tak pre ďalší výber bajku volíš (alebo propaguješ) to preukázateľne lepšie riešenie, hoci aj nepatrne. Ak on ňom vieš a ak máš na výber.

Asi neexistujú presné čísla, ale predpokladám, že každoročne veľké percento bikov ide do rúk aj novým zákaznikom / nováčikom v MTB / ľudom ktorí kupujú bike po x rokoch, atď. Už len preto má zmysel prinášať (aj bohapusto propagovať!) aj malé zlepšenia. Či nemá? Tu fakt neviem, či ma viac zabáva alebo nudí tá večná, podvedome obranná póza chytrákov, ktorí akoby trpeli utkvelou predstavou, že pomaly každá novota je najmä úkladný popud na výmenu ich pol sezóny starého bajku. Výsledkom sú potom tie nadbytočné kecy o "masáži", často na úkor užitočnej tech/gear debatky.

Re: "Kto chcel 1x9 alebo 1x10 mohol to mat davno"
Presne o to ide, že kto chcel ghetto “1x“, mohol ho mať dávno, ale nemohol mať origo “1x“ systém s dnešnými rozsahmi. Veľmi podstatný rozdiel, tipujem. Napriek tomu boli “1x“ skladačky imho všadeprítomné na mtbr.com aj inde dávno pred SRAM 1x11. Nuž a mne aj moja poskromná skúsenosť a/alebo predstavivosť dostatočne jasne hovoria, že moderné “1x“ môže perfektne dávať zmysel natoľko obrovskej mase ľudí, že sa mi nežiada obsedantne, furt a znova hádzať všetko na mýtické, obávané masáže & marketingy.

Ale nazad k pôvodnej téme:
Nie, neočakávam, že 3" gumy budú ľahké a rýchle ako dnešné 2.1", lebo ani nemusia, keďže z môjho pohľadu by mali rovnako svetlú budúcnosť už aj v tej podobe a parametroch, aké majú dnes. Trochu zjednodušene, rozhodnú to práve tí tuláci od-bufetu-k-bufetu, nie "spandexoví" hltači kilometrov (no disrespect). Píš si to. Záverom, vskutku čudný poznatok, že „MTB nie je o pohodlnom potulovani sa po singlaci“ je v príkrom rozpore s tým, ako ja zažívam toto hobby už cca 20 rokov. Ale tak to chodí.

Pre potešenie skeptického oka, tu je "masáž" v podobe reinkarnácie klasiky od Marin-u - Pine Mountain na 3"

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up