Nakoľko nemá nikto odvahu si svojho tátoša premerať, tak nakoniec budem musieť predsa začať ja.
Nejedná sa o moju vidlu (svoju si ešte ponechávam ako čerešničku ked sa to rozbehne)

Jedná sa o vidlu Manitou R7 Super lock 2007 s TPC, 100mm, 30 nohy ....
Bola dodaná pre konkrétneho človeka už upravená s dokladom o kúpe a plnou zárukou dva roky. Namontovaná 20.2.07.

Graf sa skladá z dvoch častí, ktoré znázorňujú charakteristiku pružiny pred a po úprave chodu.
Predpokladám, že to bude zainteresovaným jasné, ktorá časť patrí do ktorej kategórie, ale pre istotu (aj babka povedala) ten spodný je po úprave.

V originálnom prevedení vidla vykazovala veľmi vysoký odtrh až 33 kg. (originál vidla bez zábehu)
Po úprave odporov, výmeny niektorých častí (pružina, krúžky....), úprave tlmiča .... (ladení) sa jej chod výrazne zlepšil a bod odtrhnutia je 11kg. (taktiež bez zábehu)

Podla charakteru priebehu krivky je vidieť podstatne vyššiu citlivost na počiatku zdvihu, kde sa vidla bude javiť komfortnejšia, aj napriek prudšiemu stúpaniu oproti originálu.
Pri zaťažení vidly váhou cca 30kg (SAG) je jej zanorenie 18mm. Pre porovnanie pri takejto záťaži sa v originálnom prevedení ani nepohla.
Pri zaťažení vidly váhou cca 50kg bolo zanorenie 32mm. V originálnom prevedení len 22mm.
Takže načo vlastne úprava? (tuning) - v podstate na nič. Ziskame len vyššiu citlivosť na prekážky, lepšie kopírovanie nerovností a podstatne lepší komfort jazdy.

Predpoklad na meranie je dobrý stav vidly bez vakla, nadmerného opotrebenia so správne fungujúcim tlmičom ...
Upozorňujem že tento graf rieši len charakteristiku (priebeh a citlivosť) pružiny (vinutá pružina, vzduchová, kombinácia ....) podľa modelu vidlice.
V žiadnom prípade nehovorí nič o kvalite tlmiča !!!
Výnimku tvoria len majitelia starších ročníkov vidiel Suntour (2006 a menej, bez úprav chodu tlmiča), ktoré mali problematický tlmič a charakteristika bude skreslená práve týmto tlmičom..
Bližšie vysvetlenie chodu a ladenia tlmiča Suntour XC-Pro (vrátane úprav chodu pružiny....) najdete na http://www.tuning-test.cz/4_4.html
Tento graf hodnotí dynamický priebeh chovania vidly pri prejazde prekážky a skombinuje správanie pružiny a tlmiča.

Takže ak stále váhate .... skúste to premerať a budete prekvapený výsledkom.
Viem že uznanie „moja žehlička za X tis. vlastne ani nieje žehlička“ bude bolestivé, ale aspoň to bude mať nejakú výpovednú hodnotu, pre ďalších ktorý potrebujú poradiť, nakoľko rady typu toto mám a je to najlepšie ..... to je pre človeka, ktorý hľadá radu naozaj poučné.

Momentálne eto fsio

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky od autora

Zobraziť všetky

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up