Splice

som rád že si sa vzdal domáckej opravy a úpravy
ak ti financie len trochu dovolia tak bez váhania upravený Epicon. Chodom sa dostaneš k tomu najlepšiemu za zlomok financii.

tlmič ako ho máš nakreslený by nemohol fungovať!
otvor sa nachádza na pohyblivom piestiku. V prípade Splice je čiernou vyznačený otvor, ktorý umožňuje priechod oleja oboma smermy rovnako. Pokial by mal nastaviteľný reboud (návrat) tak by dochádzalo k škrteniu tohoto otvoru. (tento otvor má sunto, ostatné mu chýba) "zaručené úpravy na nete" upravujú ten otvor kde dochádza k rýchlejšej kompresii, ale vidla bude pri návrate kopať a zakmytávať. To sa už od úpravcu nedozvieš, lebo si myslí že sa viac nedá spraviť ... ale dá.
pri kompresii prechádza olej cez labyrint (ventil) Všimni si nesymetrický tvar. kde je 6 otvorov ktoré sú striedavo usporiadané a na každej strane sú vždy 3 zavreté. Pri kompresíí (červená) ide piestik hore (doľava) a olej prechádza cez labyrint a spodnú planžetku volne, nakolko je ovládaná pružinkou. čiže veľkosť (súčet) čiernej a červenej šipky je kompresia. Vzhladom na to že kvapalina si hladá najlahšiu cestu viac menej vynecháva čiernu možnosť. Možnosť rýchleho prečerpania oleja cez labyrint a je nárazová kompresia .... čím väčší otvor tak rýchlejšie môže isť vidla do kompresie. V tom sa vidly podstatne líšia kde pri rovnakej váhe jazdca a teoretickej prekážke ju vidla zobrala vyšším zdvihom (väčší otvor= viac oleja za kratší čas).
Pri výjazde na prekážku sa ventil uzavrie a pri expanzii zostáva spodná planžetka zatvorená. Olej je donútený ísť cez čierny smer čiže návrat bude podstatne pomalší. Zelená cesta slúži na vyrovnávanie tlakov. Je bez pružinky a pri vysokom rozdiele tlakov dokáže otvoriť a prepustiť. Jej "vhodnou úpravou" sa dosiahne lepšie rozoznávanie terennych nerovností ... (planžetka ala FOX, kto by to na Manitou povedal?) a pri určitej úprave aj plne funkčný systém
V podstate je to všetko len o spodnom piestiku a jeho možnostiach kde sa olej prečerpáva okolo neho. Prípadne automaty ako SPV, TerraLogic .... tam majú miesto spodnej pružinky a planžetky závažie, ktoré reaguje na náraz .... v podstate je to také kurvítko chodu, kde o citlivej vidle nemôže byť ani reči.
Ak je na vidle lock alebo dalšie systémy, tak podobný piestik (nepohyblivý) je aj v hornej časti .... a ten je spravidla komplikovanejši (ako kde)

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up