tak som trochu packal do máp a cez linux mi na google nejde všetko úplne korektne ale snáď sa v tom bude dať vyznať.na google maps si to potom stačí prejsť vo väčšom zväčšení.nechcem tu nahádzať celé trasy podrobne lebo tu budem do rána bieleho.takže postupne..ružín okruhy.pngten veľký okruh /fialová/ je náročnejší ako malý /červená/ kvôli väčšiemu prevýšeniu a rozbitej ceste malý okruh je nenáročný.vstup_na_veľký_okruh.pngod jakloviec do margecian v smere na prešov za podjazdom treba hneď odbočiť doprava.cesta ide popri ružíne k cestnému tunelu /prerušovaná fialová/ cez ktorý tiež treba prejsť a pokračovať rovno ďalej.tam už nie je kde zablúdiť.popri chate marica to začne stúpať.začiatok_veľkého_okruhu.pngaž to dostúpa ide sa dole pod veľkú priehradu kde sa cesta napojí na malý okruh /červená/ pri červenom bode doľava smer na malú lodinu (doprava sa ide popod veľkú priehradu k bradanu)koniec_veľkého_okruhu.png

pokračovanie:
pokračovanie.pngčervené body sú odbočka k vetracej šachte.je to pred mostom /modré body/ cez vyrovnávačku (nazývanou aj malý ružín) po ktorom sa dá dostať k ružinku..

mapka k vetracej šachte:k_šachte.pngpo červenej.šachta ja zakrúžkovaná.modrá je cez most k ružinku ale hore v lese sú tuším aj dvoje reťaze pre turistov takže pre bike to asi zjazdné nebude.pamätám si to len z mladosti už som tamadiaľ dlho nešiel.inak aj turistické značenie je tam modré.žltá je odbočka k železničnej zastávke ružín.

pokračovanie2:
žltý bod je železničná zastávka ružín.modrou šípkou som naznačil odbočku na neznačenú zjazdnú trasu tam pozor na poblúdenie.na jej začiatku je závora.no a červený bod je odbočka cez malú priehradu - pokračovanie trás do košíc cez kysak.nerád chodím pomedzi autá tak radšej prejdem na druhú stranu a idem po pravom brehu hornádu.bránička na malej priehrade je niekedy zamknutá na reťaz s kladkou ale je tam malá finta ona sa dá vybrať z pántov a naložiť naspäť horšie je ak je zamknutá bránička na druhej strane malej priehrady.aj to sa mi už stalo.keď sa niekomu chce ísť po ceste tak môže ísť do ke po hlavnej ale ja tam radšej prechádzam na druhú stranu hornádu.prejdem cez malú lodinu do veľkej lodiny stále pokračujem po pravej strane hornádu ale pri cestnom moste idem na hlavnú.tam sa inak nedá.až do kysaku po hlavnej a z kysaku okolo železničnej stanice na jej koniec a po panelovej ceste (chvíľku sa dá po poli) po ďalší železničný most.prejdem po ňom.dá sa.potom ide krížom cez pole krátky singel zase na hlavnú až do družstevnej a tam zase poza železničnú stanicu popri poli k ďalšiemu železničnému mostu.prejdem po ňom a pokračujem k súdkom ale to už asi pozná každý.

ešte začiatok malého okruhu:začiatok_malého_okruhu.png modrý bod je bradan.a stále po ceste až pod veľkú priehradu za ňou sa to spája s fialovým veľkým okruhom a pokračuje na malú lodinu.tam sa zablúdiť nedá.
odbočky na kadejaké lesné cesty z veľkého okruhu radšej nekreslím lebo ich takmer nevidno na google mapách kvôli stromom.a dúfam že som nič nedoplietol a aspoň trošku sa v tom dá vyznať