Do Štiavnice som vždy chodil na otočku. Minulý rok mi to už ale vydalo na 207km za deň, tak tento rok som si to naplánoval rovno na dva dni.
Je piatok večer. Nič a nikam sa mi nechce, ale hlásia letný víkend, aj keď s možnosťou búrok. Škoda to nevyužiť a tak sa večer o desiatej na rýchlo balím. Ráno ešte nakúpim potraviny a ide sa. V prvom kopci zisťujem, že to "ide sa" nebude také reské, ako keď chodím na ľahko.
Smer hrad Hrušov. Veľmi sympatická zrúcanina na ktorej obnove sa stále pracuje. Pokračujem ďalej do Jedľových Kostolian po červenej TZ, keď ma zrazu zastaví brána. Našťastie sa dá otvoriť, lebo obísť sa nedá. Z tabúľ sa dozvedám, že som tam nemal čo robiť. Za Jedľovými Kostoľanmi sa odpájam z asfaltovej cesty na lesnú asfaltovú cestu ktorá ide takmer až na Veľký Inovec. Je to zároveň žltá TZ. Krátka zastávka na chate, kde sa dá kúpiť niečo na pitie. Z vrchola pokračujem kamenistými cestami po červenej TZ cez Bukovinu do Novej Bane. Krátka prestávka v pútnickom mieste Kohútovo a môžem sa štverať na rozhľadňu Háj. Začína dobre vypekať, tak ešte naberám vodu ktorá je vraj liečivá, no tento účinok nepociťujem. Ide sa mi rovnako ťažko. Z rozhľadne zjazdujem naspäť do Novej Bane a odtial do Rudna nad Hronom. Po značenej cyklotrase Mikovíniho zelená jazda stúpam do Štiavnických vrchov. Mikovíniho zelená jazda je naozaj zelená. Nielen farbou céčka ale aj dolinou ktorou ide. Je to znova lesná asfaltka, kde som ale stretol aj autá. Uhliská, Vysoká a som skoro v cieli. čo budeš robiť večer, je ešte len niečo po piatej. Poď na Sitno Po žltej na modrú a naspäť po žltej na Počúvadlo. Hore je príjemne, v pozadí s krásnymi búrkovými oblakmi, ktoré sem našťastie nedorazili.
Večer trošku hygieny, vyberám kliešťov, dávam si kofolu, hľadám miesto na spanie. V bývalom ATC je kľud. Dnes to ale žiadna romantika nebude. Do mokrej trávy sa mi nechce a tiež sa mi nechce rozkladať prístrešok. Tak sa skladám pod strechu zatvoreného bufetu.
Ráno ale balím suchý spacák. Teplomer ukazuje 10 °C. Naberám vodu pri Richňavskom tajchu a idem si dať raňajky hore na lúky odkiaľ je parádny výhľad. Krajšie ako výhľad sú samotné lúky a cesta ktorá sa po nich kľukatí. Do Štiavnice prichádzam krátko po ôsmej ráno. Všade kľud, nikde ani nohy. Takto som Štiavnicu, večne preplnenú turistami ešte nezažil. Štverám sa cez Veľkú a Malú vodárenskú nádrž na Červenú studňu odkiaľ ide cyklotrasa Bolemanova cesta do Vyhní. Cesta sa vlní po lúkach s výhľadmi. Odbáčam ešte na Zlatý vrch. Celkom strmina, ale výhľad je parádny. Len mi ho znova kazí opar. Krátka zastávka pri replike zámku Markus, vo Vyhniach pri travertíne. Odtiaľ do Hodruše Hámre a na Kopanicu. Cestami cez usadlosti stretám voľne pustených psov, ktoré vraj nič neurobia. Z Kopanice pokračujem do Voznice. Chcel som si prejsť túto lesnú asfaltku, lebo som ňou roky nešiel. Dolinou do Voznice má nový povrch, zatvorené rampy. Ideál pre cestný bicykel. Z Voznice pokračujem do Rudna nad Hronom a lesnou asfaltkou, áno ďalšou, neskôr lesnou cestou k Tajchu nad Novou Baňou. Odtiaľ cez Bujakov vrch, Malú Lehotu, Penhýbel do Veľkých Uheriec. Mám pocit, že sa mi zbláznil výškomer. Kopcovitý kraj mi dáva zabrať. Z Veľkých Uheriec sa snažím obísť hlavné cesty, tak pokračujem cez Pažiť, Skačany, Dolné Vestenice, Uhrovec a domov.
deň 1: 123km, 2870 v.m
deň 2: 131km, 2800 v.m