75mm f/2.8 Nikkor P - zenza bronica S2

Co je na tom nestastne napisane. Stare skla nemali antireflexne upravy a to je ich nedokonalost. Vdaka tomu maju jedinecny bublinkovy bokeh co u sucastnych objektivovoch s nanokrystalovou antireflexnou upravou asi tazko najdes.
Vpohode, mne sa tam nehodi terminus technikus "nedokonalost", bokehu by som nadaval charakter. Spomenuli to tu chlapci vyssie, bokeh prameni najma z poctu a tym padom tvaru clonoveho otvoru, dalej na neho vplyva konstrukcia optickych clenov a samotna kvalita skla. Samozrejme je potom mozne dalej rozvijat debatu o chybach resp. vadach jednotlivych objektivov, ktore pramenia z ich technickej konstrukcie a celkoveho vyhotovenia, ako si spomenul MC vrstvy.

Specialne Helios, ktoreho bokeh tu je ukazkovym prikladom internetom podcenovaneho objektivu. Ako taky je to kopia nemeckeho Zeissu, opticka konstrukcia tessar, do verzie 2 s vonkajsim clonovym kruzkom a bez MC vrstvy. Vady, resp. nedokonalosti mozu byt badatelne v ostrosti obrazu, co prameni z konstrukcie (tessar), tj. vyrazne klesajuca ostrost od stredu ku okrajom obrazu, dalej chromaticka aberacia (pri pouzivani farebneho filmu, alebo digitalu). Skreslenie obrazu som nebadal. Od verzie 4 je tento objektiv spickovy aj v spojeni s digitalom si myslim. Jednym pre mna minusom je 58mm ohnisko, namiesto standardu 50mm (najma pri APSC).

A zeby som tu nepisal len pismena, aj par prikladov predovsetkym stredoformatovych bokehov.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár.

Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up