Mapa.

Vráťme sa zase do okolia Košíc. Nedeľný výjazd aj po cestách ktorými som ešte nikdy nešiel.

CEZ HÝĽOV DO ZLATEJ IDKY S ABSOLÚTNYM VYNECHANÍM ŠTÁTNEJ ASFALTOVEJ CESTY A ZO ZLATEJ IDKY "NETRADIČNÝMI" CESTAMI VYSOKO PONAD POPROČ DO DOLINY POTOKA ZÁBAVA VEDÚCEJ AŽ DO POČKAJA (Počkaj = malá obec medzi Jasovom a Medzevom, v ktorej bol kedysi zájazdový hostinec).

Popis:
- z KVP okolo Klatovianky do Nižného Klátova
- dolinou Myslavského potoka až k odbočke na zvážnicu odkiaľ prichádzali tohtoroční maratónci z Hýľova (dlhá trať), v protismere maratónskej trate hore po zvážnici až k najvyššie položenému hýľovskému domu
- cestami po lúkach a lese až do Hlbokej doliny, v ktorej som nikdy nevidel srnku vodu piť
- prechod na náprotivný svah Hlbokej doliny smerom k rúbanisku na križovatke lesných ciest
- pokračovanie smerom k chate VSŽ - vychýrený bahenný úsek z 1kbm 2006 (tentoraz bol ten úsek úplne, ale úplne suchý)
- po zelenej TZT (turistická značená trasa) hore do Zlatej Idky ku krčme (pivo, pivo, kofola, kofola)
- smerom akoby na Kojšovku po asfalte, ale za veľkým parkoviskom odbočka doľava po lesnej ceste k nástupnej stanici sedačkovej lanovky
- pod lanami sedačky až za chatu Hutných stavieb a pokračovanie opäť po zelenej TZT
- odbočka zo "zelenej" a zjazd do doliny potoka Ida, potom chvíľu do kopca proti prúdu Idy
- odbočka hore doľava smerom skoro 180° naspäť
- stúpanie šikmo na vrstevnice až do výšky cca 800 m n. m. nad Poproč (pekný výhľad)
- odtiaľ zjazd do doliny potoka Zábava a touto dolinou celkom "zábavný" skoro 7-kilometrový zjazd popri potoku do Počkaja

Ďalej to už nie je zaujímavé (samý asfalt): Jasov-občerstvenie, Rudník, smerom na Zl. Idku, Hýľov, N.Klátov a okolo Klatovianky domov.