mensi jazdec 50 kmh

Takže, protivietor vymaže tých 100 absolútnych W? Si si naozaj istý?
Ak by ten protivietor nebol, čo vymaže tých 100 W? Váha, odpor vzduchu?
Ja myslim, ze ivan tym protivetrom myslel prave na odpor vzduchu. A sice uz mozno toho offtopicu bolo dost, mam pocit, ze zavery ostali nejednoznacne (resp. rovno nespravne), tak prispejem do OT kotla.

Samozrejme, ze odpor vzduchu moze zmazat rozdiel absolutnych 100 wattov medzi lahsim a tazsim jazdcom (ked sa bavime o ich vyslednej rychlosti). To je prave ta zakladna fyzika, ktorou sa tu kazdy druhy nie vzdy uspesne ohana.

Lahsi jazdec ma zasadne mensie CdA nez ten tazsi (ked uz nie Cd, tak urcite ma mensie A, kedze je z podstaty veci mensi:), na co sa tu akosi zabuda), a nakolko aerodynamicky odpor rastie exponencialne, tak cim rychlejsie jazdci pojdu, tym vacsiu ulohu odpor vzduchu hra a rozdiel v rychlosti tazsieho a lahsieho jazdca na rovine sa bude zmazavat.
Sesulak vam tu dokonca prihral kalkulacku, kde si to mozete sami vyskusat. Dolezite je ale nemenit len vahu jazdca ale aj jeho frontal area (lebo 90 kilovy clovek nema rovnaky celny profil ako 70 kilovy, aj ked si to mozno namysla pri pohlade do zrkadla:)). Ak sa vam to nechce vyklikavat, ja som to vyklikal rovno za vas, screenshoty v prilohe. Je tam vidiet, ze 90 kilovemu jazdcovi staci ist pri 30 kmh len o 54 wattov viac nez 70 kilovemu, aby sli rovnako rychlo. AVSAK PRI 50 km/h JE TENTO ROZDIEL SKORO 226 WATTOV (0.321 vs 0.447 hypoteticke CdA, ktore samozrejme moze byt rozne, ale pre vacsieho jazdca bude spravidla vyssie nez pre mensieho)

Dolezity zaver pre vas do bezneho zivota je ten, ze cim rychlejsie idete, tym viac sa misky naklanaju v prospech relativneho vykonu, a to aj na rovine! Predpokladam, ze o to sa tu ivan snazil svojim hypotetickym celnym hurikanom, a teda zvysit rychlost jazdcov relativne voci vzduchu.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up