dellax Je to zrejme o slovickareni a vsetko su to velmi tazko meratelne parametre. Podla STRAVA muzi jazdia priemer 25km/h zeny 21km/h. Co je dost zarazajuce, ked si clevek vezme, ze na strave su sportovci, nie bezny vikendovy kochac sa po okoli. Sudiac podla toho, pre priemerneho cyklistu je aero len image.
Vaha vs Aero v zasade suhlasim s tym co pises. Ale treba si uvedomit, ze aero, ako celok, je dolezitejsie ako vaha. Nie aero komponenty / ram. A tu sa to komplikuje, lebo jazdec a jeho poloha je 93% odporu vzduchu. Aero bike je rychlejsi, ale majorita rozdielu nie je v tvare trubiek, ale v agresivnejsej polohe jazdca.

Trufnem si povedat, ze ak das na endurance bike aero bars (TT rohy) tak budes rychlejsi ako na aero biku v standardnej polohe na pakach, a mozno aj ak budes v dropoch. GCN nameralo rozdiel endurace vs aerod 6% pri TT po rovine. Treba si, ale uvedomit ze to nieje len rozdiel bikov, ale aj polohy jazdca medzi nimi. GCN.jpg (bohuzial tam nieje iny vhodny zaber len z brzdenia, ale aj tam je zmena polohy a teda aj frontalnej plochy jasna.
Vo videu Which Is Faster: An Aero Bike Or A Lightweight Climbing Bike? namerali rozdiel len 1.5%
A pri zmene polohy jazdca z dropov na aerobars, na tom istom biku, namerali usporu 7%.

K vahe: Je vseobecne zname, aky vplyv ma vaha sustavy pri jazde do kopca, ale malo kto si uvedomi, ze nerovnost asfaltu ktoru nepohlita pneu, je stale minimalisticke stupanie a opatovne klesanie. Kazdy malinky hrbcek podvihne bike aj jazdca a plytva na to jazdcovu energiu. Cize hmotnost hra rolu aj na rovine. Dalsi aspekt je zotrvacnost. Nikto nema stale rovnaku rychlost, vietor, zatacky, prekazky na ceste, to vsetko nas nuti akcelerovat a brzdit. Tam sa prejavuje hmotnost tiez. Samozrejme opat je to hmotnost sustavy, nie biku. Cize aj tu je uspora na biku marginalna oproti uspore na vahe jazdca ak nejde o 60kg chrta, na 15kg ocelaku.

Pre mna to znamena, ze si mozes nejku rychlost kupit, ale je to frakcia oproti tomu co mozes ziskat treningom a pracou na flexibilite. Preto pre mna je dobry bike taky co umozni majitelovy vela jazdit a vela trenovat, nie taky co ho uroby o 6% rychlejsim, ale neobsedi na nom viac ako 2 hod. A jazdec bez kondicie s nadvahou co nema problem usediet v spravnej polohe na aerobiku, to je porste chymera.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up