mozno preto ze z neho vychadza clanok na ktory si sa niekolkokrat odkazoval. a preco si si vybral prave tu casovku kedze si ich neskor odjazdil este par (teda data su aktualnejsie) a velmi ma zaujala prave tato. podla nej a toho co sa pise v clanku na ktory si sa niekolkokrat odkazoval mas LTHR 169

edit: a ked uz to citujes tak to cituj cele

Na odhad anaeróbneho prahu a vášho tepu na ňom (v skratke LTHR) je najpohodlnejšie skúsiť nájsť nejaký záznam z intenzívnej jazdy či pretekov, samozrejme nie z obdobia spred 5 rokov – ideálne napr. z uplynulej sezóny. Najlepšie, ak sa jedná o kratšiu časovku, prípadne dlhé stúpanie, kde ste sa snažili podať čo najlepší výkon. Vtedy môžete jednoducho vziať priemernú tepovú frekvenciu a použiť ju na prvotný odhad.
No, ak záznamy nemáte, netreba zúfať. Ďalšie spôsoby sú o niečo bolestivejšie . Našťastie sa nemusíte trápiť celú jednu hodinu, čo je skutočne len pre masochistov a navyše nájsť taký kopec, alebo neprerušovanú rovinu tiež nie je praktické. Na základe pozorovaní sa zistilo, že stačí aj 20 minút (resp. 30). Jednoducho si nájdite nejaký kopec alebo rovnejší úsek, kde to môžete naplno rozbaliť a nerušene šliapať do pedálov počas 30 min. – veľmi dobre poslúži aj vhodný trenažér. Prvých 10 min. majte malú rezervu, posledných 20 už to môžete rozbaliť, ale tak, aby ste boli schopní to aj udržať. Práve priemerný tep za posledných 20 min. je cca váš anaeróbny prah. Ono, tých možností je viacero, všetky podrobnosti sa dozviete aj zo záťažového testu, kde dostanete komplet údaje na tanieri a čo najpresnejšie...

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up