corsair

Je model "Vaude SE World Tramp" a "Vaude World Tramp II" (to SE oznacenie sa niekde vyskytuje niekde nie, ale myslimze je to vzdy ta ista kapsa) (https://www.amazon.de/-/en/dp/B0725GPNTD/ref=sr_1_17?crid=21EPY64DEU9BJ&dchild=1&keywords=vaude-fahrradtasche&qid=1587130447&sprefix=vaude%2Caps%2C198&sr=8-17)

Kapsy sa dost tazko hladaju, ja som ich nasiel v ramci nejakej akcie outdooroveho obchodu (ale len v kamennej predajni, online v ponuke neboli). Vaude ich na svojej stranke ani nema, asi je to nieco ako "cyklo tyzden" v Lidli a podobne. Prve som kupoval za 60€/2 kapsy (1 lava + 1 prava), novsiu sadu uz neviem za kolko. Neviem ci sa oplatia za 70€, treba porovnat co je v ponuke teraz.

Mame 2 sady, cierna (starsi model) a cervena ("vynoveny" model kde Vaude preslo na ekologickejsie materialy).
Ciernu sadu mame 4-5 rokov, novsi tusim menej ako 2 roky. Mechanizmus upinania je rovnaky, vpodstate obdobny s Ortliebom. Horne haky su uvolnitelne a polohovatelne aj rukou, originalny spodny hak treba povolit malym imbusom (na fotke je "novy", vymeneny hak co mi Vaude tusim zadarmo poslalo ked sme stratili original). Pokial sa kapsy neprehadzuju medzi roznymi stojanmi tak sa to nastavi raz a teda rukou povolitelny system moc benefitu nepridava. Pri spodnom haku to moze byt ale podstatne - na niektorych nosicoch a v niektorych polohach je zahaknutie take, ze bez povolenia systemu sa kapsa neda zlozit. Chod mechanizmu je tahsi. Ak su kapsy uplne prazdne alebo nalozene tazkymi vecami tak s nimi niekedy bojujem pri skladani z nosica - tie horne klipsne nejdu uplne lahko. Mechanizmy Ortliebu idu mozno lahsie, principialne je tam myslimze rozdiel, pretoze Ortlieb tasky niesu zavesene na pohyblivej casti kdezto Vaude tasky ano (ale s Ortliebom mam len letmu skusenost v obchode + obrazky). Nakladanie je bezproblemove.

Ako vidno z fotiek, tak zadna stena je "pevna", tvorena "makkym" plastovym panelom (i.e. ohyba sa, je troska poddajny, ale je dost pevny na to aby daval kapse stabilitu na stojane a na zemi). Textilia je hruba a je "pogumovana" a nepremokava. Na starsich kapsach sa mi uz ale v ohybe zacala robit dierka, co je sposobeny tym, ze kapsy su stale pripnute na mestsky bicykel, ale malokedy su plne - su stale zalomene v 1 mieste a tam sa zacala robit dierka. 1-2 dierky sa spravili pri zrazke s autom, ked sa bud na niecom prepichli, alebo prepalili na asfalte. Inak su v poriadku. Pri novom modeli - cervenych kapsach, tazko povedat ci to bola blba nahoda, ale na 1 kapse sa spravila dierka na dne velmi rychlo (na ~4 tyzdnovom cyklo vylete v narocnych podmienkach, ovsem starsi cierny model obisiel bez problemov). "Pogumovanie" na cervenych taskach vyzera poddajnejsie (nie som si isty ci je to tym ze su mladsie, alebo ozaj su poddajnejsie), a teda praskanie v zahyboch asi nieje az take riziko.

Este moze vyplatit kupit pevnejsie spony, kedze tie od novoty su vcelku makke a ak sa kapsa preplni, tak maju tendenciu sa odopnut. Pevnejsie spony (https://www.bike-components.de/en/Ortlieb/Buckle-for-Rack-Pack-Models-up-to-1998-p11814/?o=100001-universal-universal) tento neduh riesia, ale nie su vyslovene nevyhnutne.

Uchytenie/volnost na nosici. Ku kapsam su pridane 3 sady podloziek, pocnuc od tusim 5mm priemeru trubiek a na vacsie priemery, ale niesom isty. Ako vidno na foto, niektore nosice (zelezne) maju male priemery trubiek a ani "najtucnejsi" adapter nestaci. na pouzitie na mestsky bike na nakupy a cestu do roboty mi to nevadi, na cyklotury staci trubku pod klipom olepit izolacnou paskou aby sa zvacsil jej priemer. Stabilita kaps na nosici sa mi hodnoti tazko, pretoze kapsy nemam porovnat s cim inym a pocit stability zavisi od viacero premennych - kvalita nosica + tuhost ramu bicykla + podmienky (cesta, narocnost terenu) + mnozstvo a typ nalozenia/pretazenia kaps + samotna kvalita kaps a ich uchytu. Subjektivne by som ale povedal: pokial je v nich menej ako ~10kg v kazdej a cesta je rozumnej kvality, tak pri nizkych (<~20-25km/h) rychlostiach nieje ziaden problem. Pri vyssich rychlostiach/horsich podmienkach som sa uz necitil uplne bezpecne - citit ako kapsy "lietaju"/kruti sa ram/nosic. Opat zdoraznujem, tento pocit mohol kludne byt vyvolany zlym nosicom a krutiacim sa ramom, preto to treba brat s rezervou. Samotne kapsy sa nikdy nepovolili, mechanizmus, pokial je spravne zavrety, dotiahnuty a neposkodeny je spolahlivy. Okrem ineho, prezili 4-tyzdnovy cyklo vylet natazko, po rozbitych cestach, aj s rychlymi (>40km/h) zjazdmi.

ps, pri tom Arsenali, podla fotiek, by som si kukol ako to je s tym spodnym hakom. Da sa zahknut napevno/stiahnut? Alebo je to nejaka gumicka (to by som iste neodporucal). A da sa nastavit na tvoj nosic? (podla fotiek netusim)

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up