podľa mňa nemáš pravdu. na začiatku aktivity sa zariadenie skalibruje podľa gps, resp. ručným zadaním nadmorskej výšky a ďalej to meria už len rozdielom tlaku vzduchu. ak prejde front, tak to vidno v grafe.
Zhruba tak by to malo byť, ale nie je. Podľa GPS sa ale kalibrovať nemôže. Pretože GPS je na meranie výšky veľmi nepresné. Kalibrovať sa môže pomocou DEM súborov, alebo zadaním nadmorskej výšky na známej pozícii. Doma mám nastavenú výšku a podľa nej sa Garmin skalibruje. Rovnako v práci. Ale pokiaľ vypnem DEM mapu, Garmin mi ukazuje počas jazdy zápornú nadmorskú výšku, čo je 100% blbosť. Jazdím rovnakú trasu každý deň a preto vidím, že výšku presne nemeria a s vypnutými DEM mapami už vôbec nie. Na obrázku sú tri náhodne vybrané jazdy z vyše 100. Nastúpané metre sa pohybujú v rozpätí 32m až 73m. Ten barometer proste nefunguje ako by mal.
A zaujímavý je aj dnešný graf. Štart vo výške 3 m a návrat po 151 km vo výške 16 m. Ok, za 7 hodín klesol tlak o necelé 2 hPa. Ale prečo sa neskalibroval pomocou DEM mapy? Skalibrovať podľa domácej polohy po návrate sa možno nestihol. Teraz som si všimol, že návrat z dlhej trasy je vždy v inej nadmorskej výške. Takisto návraty z práce a za necelú hodinu zmena tlaku o 1 - 2 hPa každý deň je málo pravdepodobná. Štarty sú v rovnakej, tam tá kalibrácia funguje.
Výšku ale neriešim a nejako ma to netrápi. Toto je pre mňa najmenší problém 1030 pluska.
Elevation.jpg
Elevation2.jpg

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up