romantika z kloptáňa

Minule roky sme boli len na vikendovky, na jar kamosa napadlo, ze sme si mohli prejst kusok z SNP. Dali sme sa dokopy štyria, vybavili si volno na 5 dni a 11.9. 8,00 sme vyrazili z Dukly. Kedze sme nevedeli, ci sa nam vzdy podari zohnat ubytko, brali sme aj spanie (karimatka, spacak). Nakoniec nebolo treba. Ano, vedeli sme, že to nebude len o bicyklovani a bude treba tlacit, kto by to chcel skusit, bude treba ,,trochu,, sebazaprenia. Všetko sme išli po červenej.

1. den až po Svidnik je to len z kopca, aj pekne singliky.Obdivovanie tankov a diel, Údolie smrti. Poobede uz zaberak do kopcov, odmena bola zjazdy po lukach s krasnymi vyhladmi. Prišli sme do Zborova, neplánovane sa pomotali po osade, no domáci radi poradili ako do dediny.
2. den asi najnarocnejsi usek, Stebnicka Magura, obed v Bardejove. Hoci sa to nezdá, do Hervartova to tiež nie je zadarmo. Tam pivo, od domacich sa dozvieme, že ísť na Žobráka po červenej je hlúposť. No, potrebovali sme to počuť? Domáci to majú ako krížovú cestu, babky musia byť teda čiperné. Na chatu Čergov sme prišli riadne zničení, noclah.
3. deň z chaty dole to bolo super, no bohužial kamoš spadol a nevedel pokračovať. Morálka išla dole, trošku to napravilo veľmi pekné jazdenie až do Kysaku. Tam neskorý obed a všetci vybité baterky. Pozviechali sme sa, bolo treba sa čím skor dostať na Vysoký vrch. Gumidžúsy našťastie zabrali a následne dole ku Košiciam to bola paráda. Tento úsek by som si rád zopakoval. Vynikajúci guláš na Hrešnej (Kavečany) a dobrú noc.
4. deň ráno nákup v KE, na Jahodnú sa išlo fajn, pivo, skorý obed a pekné bajkerky. Poobede na chate Erika sme sa zdržali, podcenili Kloptáň a Zbojnícku skalu. Na Kloptáni sme boli 18,30. Štós Kúpele ďaleko, čiže príchod v noci so stiahnutými zadkami, z lesa bolo počuť všeličo, aj to vypiskovanie kvoli medvedom bolo akési neveselé. Apropo, obdivujeme SNPčkarov, ktorí to chodia osamote a spia niekde na hrebeni...
5. deň zo Štósu sme potiahli do sedla Úhorná, tam sa bude dať fajn nadpojiť niekedy nabudúce. Zbehli sme do RV a hajde domov. Podľa cykloserveru to vydalo na 8200 vm a 234 km.