@Jano1987 prosim fakt to skracuj.
1) ja tie čísla neignorujem. Podľa štatistík denne sa pohybujete po slovenských cestách nejak 1,5 milióna vozidiel, možno aj viacej. Najazdia výrazne viac km ako cyklisti. Tým pádom aj stúpa šanca na nehodu. Otázkou je, ak cyklisti sa podieľajú 3% na nehodách, jazdí ich každý 45 000 po slovenských cestách, aby zostal ten pomer zachovaný? Teda tvorili 3% z dopravy na cestách? Ak áno som ticho, neriešme. Ak ich je viac, ok, poďme riešiť autá. Ak nie, znamená to, že menšia skupina spôsobuje väčšie problémy. Keďže sa všetci oháňajú bezpečnosťou, ako zabezpečiť bezpečnosť ľuďom, ktorý nedodržiavajú bezpečnostné predpisy? Je to základná otázka.
Opakujem link https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/doprava-3/dopravne-modelovanie/dopravny-model-sr/dopravne-prieskumy/prieskum-mobility a doplnam este obr. Podiel ciest na bicykli 7%, ciest IAD vodic 30%. Ak to vztiahneme na prepravnu pracu, tak 2% cyklo, 40% motorove vozidla bez autobusov.

2) žijem v časti BA je je veľmi ľahký prístup na hrádzu a je tu niekoľko podnikov, tak isto na hrádzi je tiež niekoľko podnikov. Bežne vidno, ako cyklista vychádza z podniku a sadá na bicykel a policajná hliadka nič. Políciu som na hrádzi videl za tých cca 20 rokov, čo to je legálne tam jazdiť asi 3x a nikdy nie kvôli cyklistom.
Ja zijem v Ziline a bezne vidim...

4 Ak hodíte argument, že prilba nepomôže pri autonehode, lebo tam sa lámu nohy a ruky, ok, beriem. Ale prilba slúži na ochranu hlavy a nie nohy. Môžete mať iný názor, za mňa prilba by mala byť na cestách povinná.
Ano prilba moze pomoct aj pri dopravnej nehode. Viac ale pomoze, ked odstranis auto ako ked odstranis prilbu. Mam 5 prilieb, pravidelne ich nosim ale nemam potrebu to niekomu prikazovat.


5) tie vaše úzke pruhy. Moderné MTB majú až 80cm riadidlá, šírka cyklopruhu je 125cm podľa normy. Takže ak cyklista pôjde v strede svojho pruhu, tak mu ostáva naľavo tak 20-25cm, ak sa bojí môže ísť viac ku kraju, tam to môže narásť na 40+cm. Štandardná šírka pruhu pre autá je 2,75m, často sa používajú aj 3,00m široké pruhy. Bežná šírka vozidla aj so spätnými zrkadlami je 2m teda ak aj pôjde vozidlo v strede svojho 2,75m širokého pruhu, tak ostáva tam 30cm priestoru. Teda za predpokladu, že aj cyklista aj auto pôjdu v strede, máme tam cca 50cm medzeru. Ak sa cyklista bojí, pôjde viac na kraj sme na 70cm, ak sa aj auto uhne trocha doľava, sme kľudne na 100cm. Bavíme sa o meste. Na štandardnej smerovo oddelenej cyklotrase máme tiež pruhy široké 1,25, teda cyklotrasa má dohromady šírku 2,5m čo si tak bežne všímam na takých cyktrasách, tak veľa ľudí tam nemá problém jazdiť vo dvojici vedľa seba s tým, že ten čo ide v strede zasahuje to protismeru a že sa takto sa míňajú 3 cyklisti vo vzdialenosti vyslovene pár cm a v dosť veľkých veľkých rýchlostiach koľkokrát.
Trocha zle cisla. Pruh pre cyklistov ma 1,25 alebo 1,5m + vlavo vodiaci pruzok 0,25 a vpravo bezpečnostny odstup min 0,5m. Sirka jazdneho pruhu 2,75m je mozna iba pri funkcnej triede C2 a C3, u nas ODI a spravca nepovoli menej ako 3,25m.
Na cesticke pre cyklistov sa smie jazdit aj vedla seba. Minat sa mozu max. dovolenou rychlostou rovnako ako auta akurat tie vazia cca 200x viac ako bicykel.


Najväčším problémom cyklistov je to, že väčšina z nich nikdy nejazdila na bicykli po ceste.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up