Caute. Najskôr som chcel napísať niečo ohľadom môjho Swoopu až keď sa na ňom aspoň raz odveziem, ale napriek tomu, že ho mám cez týždeň už doma, tak som na ňom kvôli mixu rôznych okolností ešte nebol . Tak zatiaľ aspoň pre potenciálnych ďalších záujemcov o túto značku napíšem v akom stave bike prišiel. A samozrejme sa dá môj príspevok aj brať ako také to typické: "pozrite sa všetci a záviďte mi novú drahú hračku" .

Takže bike prišiel v obrovskej krabici kompletne zložený, iba s povoleným predstavcom a riadidlami natočenými o 90°. Samotnú krabicu som ku vchodu a k výťahu musel šúchať jednou hranou po zemi, pretože bola tak veľká, že som nemal šancu ju nejako chytiť a niesť vzduchom. Pri výťahu som si uvedomil, že kvôli tej veľkosti nie je žiadna šanca aby prešla dverami výťahu. No keďže bývam vysoko, tak som zo zúfalstva aj tak márne chvíľu s krabicou zápasil dúfajúc, že aspoň dočasne obídem kód Matrixu a tú obludnú krabicu tam nejako vopchám. Samozrejme zbytočne. Aby som ale pred susedmi čakajúcimi na uvoľnenie cesty k výťahu vyzeral ešte viac ako tupý neandrtálec, tak som sa pokúsil krabicu ťahať po úzkom schodisku. Hneď pri prvej schodiskovej zákrute mi ale došlo, že by som musel byť Copperfield a tak som zase zošuchol bike dole a rozbalil ho vo vestibule.

Keď som ho potom dostal domov, ako prvé ma trochu sklamalo, že bowdeny pri riadidlách nie sú vôbec tak pekne upravené zmršťovacou bužírkou ako na väčšine oficiálnych fotkách a vo video recenziách. Celkovo to v tomto smere odflákli a lanko k prehadzovačke je dosť krátke a hadička zadnej brzdy zase zbytočne dlhá, takže ani po snahe o korekciu nie je šanca, aby mali tieto dve veci rovnakú dĺžku. Predná brzda a bowden sedlovky je na tom podobne, takže kokpit nie je nič pre detailistov. Trošku ma pobúrili aj viditeľné zvyšky rôznych druhov vazelíny na rôznych miestach. Ale vždy radšej nech ostanú zvyšky ako by tam nemala byť žiadna. Ďalšie malé negatívum bol odtrhnutý kúsok okraja jedného gripu, čo sa predpokladám stalo pri preprave, pretože to bol grip trčiaci dopredu a krabica tam bola porušená. V kombinácii s tými bowdenmi a vazelínou to už ale na mňa bolo príliš a aby som sa vyhol OCD záchvatu, tak som hneď objednával nové gripy. Veď čo by si o mne ľudia pomysleli keby videli taký ošarpaný okraj rukoväte?

Žiadne iné poškodenia som nenašiel, takže som v priebehu nasledujúcich troch dní, vždy keď som mal čas, pripravoval bicykel na prvú jazdu. Z tejto vety už možno tušíte, že nie som tak úplne normálny človek, ktorý behom pol hodinky vyberie bike z krabice, natočí riadidlá a ide ho vyskúšať. Ako prvé som namontoval Race Face Turbine riadidlá a predstavec, ktoré som predtým mal na predšlom bikeu (striasa ma pri pomyslení, že by som sa musel pozerať na ten pôvodný AEffect predstavcový odliatok, fuj...). Potom už nasledovali veci, ktoré asi pri novom bikeu robí každý:
- Hrubé fólie na spodnú a sedlovú trubku, tenšie na ostatné. Farba rámu je matná, fólie lesklé, vraždil by som kvôli tomu, ale zatiaľ sa učím s tým žiť, kým kúpim nejaké drahé matné fólie.
- Odstránenie konzervačnej lepkavej vazelíny z reťaze.
- Kontrola uťahovacieho momentu z výroby na všetkých podstatných skrutkách. Samozrejme momentovým kľúčom som doťahoval aj všetky ostatné pridané veci, nie som barbar...
- Ochrana kľúk zo starej duše a naspodu plastový chránič proti odretiu.
- Odmontovanie pôvodného plastového vodítka reťaze a nasadenie krajšieho aj s bash-guardom, ktorý som mal tiež z predošlého bikeu.
- Nasadenie pedálov, ktoré som aj kompletne vyčistil a premazal (aj keď ani nebolo treba...).
- Nastavenie sedla.
- Podrobné štúdium návodu k vidlici a tlmiču a zdravá hodinka strávená nastavovaním.
- Výmena platničiek za metalické, ktoré som tiež už mal a nastavovanie strmeňov, aby kotúče nešúchali. Nastavenie strmeňov sa mi podarilo perfektne na prvý šup ako vždy (said no one ever).
- Pre istotu aj malé odvzdušnenie bŕzd.
- Nastavenie tlaku pneu. Toto bolo jednoduché, keďže som staromódny zástanca duší, ale chápem aj perverznú radosť bezdušiarov z toho sajrajtu, čo majú v kolesách.
- Nakoniec namontovanie doplnkov ako fľaša, cyklo PC, svetlá (aj keď nechodím veľmi po ceste, tak bike rád využívam ako zámienku na trochu nepríjemného blikania ľuďom do očí), atď.

Pri vymontovaní zadného kolesa som mimochodom zistil, že ako aj viacero iných výrobcov aj v Radone na utiahnutie zadnej osi kolesa zavolajú vždy miestneho kulturistu a do ruky mu dajú 25 kilový pneumatický rázový uťahovák používaný na montáž tankových podvozkov. Tá oska má byť utiahnutá na 12 Nm, ale pri kŕčovitej demontáži za zvukov trhajúceho sa kovu vychádzajúceho zo závitu, by som usudzoval, že bola zatiahnutá na minimálne trojnásobok. Závit aj samozrejme bol trochu poškodený, ale nie veľmi a tak som to tiež nakoniec rozdýchal.

Na záver pre istotu napíšem, že napriek môjmu občasnému drobnému preháňaniu, žiadne z negatív, ktoré som vymenoval nie sú vôbec vážne a celkový dojem je na jednotku. Radon bicykle sú aspoň čo sa týka viditeľnej kvality spracovania a montáže na vysokej úrovni a reálne prakticky nemám čo vytknúť a to som fakt detailista. Naozaj žiadne nedostatky laku, žiadne škrabance na skrutkách alebo iných častiach, žiadne suché spoje tam, kde má byť vazelína, všetky dôležité skrutky dotiahnuté minimálne na predpísaný moment. Páči sa mi aj použitie skrutiek s uvedeným správnym momentom na hlavičke všade na zadnej stavbe. Prehadzovačka tiež nastavená správne, brzda šúchala len predná a aj to veľmi jemne, ale chcel som strmene vycentrovať úplne na 100%, preto som sa s nimi hral viac, nie preto, že by to bolo vyslovene nutné. Čiže dojem zatiaľ veľmi dobrý. A čoskoro napíšem aj dojmy z jazdy, keďže rád sám pred sebou predstieram, že tieto moje literárne výplody všetkých strašne zaujímajú .

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up