Kapacita batérie sa správne meria pri vybíjaní, takže + - by to išlo na nejakom vybíjači, ktorý umožňuje vstupné napätie tých 42V, optimálne pri 200-250W záťaži.
Orientačne /keďže sú to LiIonky a tie majú iný priebeh nabíjania ako napr. NiMh/ sa to dá zistiť aj úplne jednoducho. Ak batériu vyjazdíš na nulu /samozrejme v nej ešte ostane bezpečná kapacita, ale displej ti už ukáže 0%/, tak to hodíš na nabíjanie a medzi zástrčku a nabíjač hodíš watt meter na 220V, a dáš plne nabiť.
Ten ti krásne ukáže "dodaný náboj", teda koľko Wh si nabil.
Stačí meráčik za 10 eur https://www.mavasat.sk/casove-spinace/solight-digitalny-merac-spotreby-energie-dt27
Ja mám na vybíjanie urobený takýto vybíjač, ale nepoužívam ho na účel odmerania kapacity, ale v zime, keď nejazdím, tak ju dám doplna nabiť a vybiť na cca 60%.
Hodím to vybíjať, zapnem stopky, zapnem voltmeter, kliešťový ampérmeter, papier a priebežne zapisujem čas a hodnoty, z toho sa dá potom všetko potrebné vyrátať.
Na obrázku je zobrazený vybíjač, voltmeter, ale ako píšem, ešte na plusový kábel od batérie dávam kliešťový ampérmeter.
poukazy navigate_next
comment Komentáre ku fotografii
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre