Kapacita batérie sa správne meria pri vybíjaní, takže + - by to išlo na nejakom vybíjači, ktorý umožňuje vstupné napätie tých 42V, optimálne pri 200-250W záťaži.
Orientačne /keďže sú to LiIonky a tie majú iný priebeh nabíjania ako napr. NiMh/ sa to dá zistiť aj úplne jednoducho. Ak batériu vyjazdíš na nulu /samozrejme v nej ešte ostane bezpečná kapacita, ale displej ti už ukáže 0%/, tak to hodíš na nabíjanie a medzi zástrčku a nabíjač hodíš watt meter na 220V, a dáš plne nabiť.
Ten ti krásne ukáže "dodaný náboj", teda koľko Wh si nabil.
Stačí meráčik za 10 eur https://www.mavasat.sk/casove-spinace/solight-digitalny-merac-spotreby-energie-dt27
Ja mám na vybíjanie urobený takýto vybíjač, ale nepoužívam ho na účel odmerania kapacity, ale v zime, keď nejazdím, tak ju dám doplna nabiť a vybiť na cca 60%.
Hodím to vybíjať, zapnem stopky, zapnem voltmeter, kliešťový ampérmeter, papier a priebežne zapisujem čas a hodnoty, z toho sa dá potom všetko potrebné vyrátať.
Na obrázku je zobrazený vybíjač, voltmeter, ale ako píšem, ešte na plusový kábel od batérie dávam kliešťový ampérmeter.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up