Chapem ked sa Lafranconi robil v rokoch kedy sa robil, ze ma najazdy ake ma. Tiez chapem, ze Pristavny most ma dilatacie ake ma. Ale v 2021 novy most ktory ma pocitat s integraciou alternativnej dopravy a nastupom velomobilov... ?
2m sa moze zdat OK, ak je to len na bicykle bez vozikov, ziadny cargobike, trojkolka, ci recumbent, ziaden velomobil. Tak isto nie vsetky "bicykle maju 28" kolesa recumbenty a velomobily maju 20" nevedia bunyhop, neda sa z nich zlozit noha a pridvihnut koleso. V rychlostiach chodze su niktore velmi tako ovladatelne. Taketo riesenie pre rok 1980 by to bolo super, Ale ako riesenie v 2021 podla mna smutne. Zvlast ked ta stavba ma slusit minimalne 50-100 rokov.

Ja som si prešiel v nedeľu Lužný most na trojkolke na obrázku (vpredu ako cestujúci dvaja rodičia). Trošku som sa bál nájazdov na most, ale tento stroj má malý polomer zatáčania, narozdiel od niektorých iných, tak to bolo bez problémov. Akurát stúpanie som nezvládol vyšľapať (hmotnosť bicykla + 2 cestujúci + náklad odhadom 190 kg), stúpanie bolo príliš strmé plus v zákrutách sa stráca rýchlosť. Pri rovnej rampe alebo slimáku by sa to asi s rozbehom dalo.

Horšie je to s tými dilatáciami. Jednak na akúkoľvek takúto jamu treba ísť s trojkolkou kolmo, inak to pekne hádže (najskôr zapadne do jamy jedno koleso, potom druhé), dokonca môže v extrémnom prípade prisť aj k prevrhnutiu (ale to skôr pri nenaloženom bicykli a na veľkých jamách). Pri prejazde som spomalil tak na 5 km/h, inak by to bolo dosť nepríjemné pre cestujúcich a aj kolesá by dosť trpeli.

Na Bromptone so 16 palcovými kolesami asi radšej skákať, prejazd normálnou rýchlosťou by bol tiež zaujímavý

Pritom dilatácia je bežnou súčasťou mostov a existujú riešenia, že si pri prejazde ani nevšimneme.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up