Zigo pozrite si tie obrázky, čo som spomínal, sú tam všetky možné situácie, čo môžu nastať. Jediné, čo tam nie je spomenuté v tých obrázkoch ak sa na ceste nachádza kanál, že tam to treba rozšíriť. Pevnou prekážkou sa rozumie stena (je to vedené vedľa budovy, alebo to je na moste a je tam zábradlie, či podobný typ prekážky) a vtedy je bezpečnostný odstup 0,5m. Bezpečnostný odstup 0,25m sa uvažuje, keby tam bola prekážka na štýl lampa, strom. Pokiaľ tam nič také nie je, platí že tých 1,25/1,5m sa ráta rovno od obrubníka.

Nakreslil som vám schému, kde cyklista ide v strede svojho pruhu a treba ho obehnúť a má 600mm flatbary. Všetko sa odvíja od toho, kde bude ten cyklista. Samozrejme už existujú aj 800mm flatbary, je možné ťahať vozík až do šírky 1100mm, môžu ísť 2 cyklisti vedľa seba, chodci, kolobežky atď. Samozrejme ráta sa s tým, že cyklista má laserové oko a vidí že práve teraz dal presne 1,0m odstup. Čo sa týka šírky pruhu, norma prikazuje 1,25m, 1,5m je odporúčaných, čo vzhľadom na reálne priestorové možnosti v mestách je tých 1,25m reálnejších. V tab. 6 sú rozpísané intenzity. Buďme realisti, 350 cyklistov za hodinu v 1 smere je problém nahnať na petržalskej hrádzi za optimálneho počasia a času. Ono to vychádza zhruba 6 cyklistov na 1 minútu. V momente, keď sa bude mimo obce, napríklad Jurava, hrádza do Gabčíkova (je to vlastne účelové cesta) je odstup 1,5m. To momentálne hovorí ten zákon, čo prešiel.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up