SA 74°, ETT 610, lower stack

Kristina Neviem ci som spravne pochopil tvoj prispevok ale mam pocit, ze si trochu protirecis.
Tuna akosi nerozumiem co chces vlastne povedat. To ze strmsi uhol sedlovky skracuje hodnotu ETT je mi jasne. Uhol sedlovky a ani vyska stacku podla mna vsak nema ziaden vplyv na hodnotu reach.
Nemyslím, že si protirečím. Skôr si myslím, že si nerozumieme.
Tu máš príklady, kde je rovnaká dĺžka ETT, ale rozdielny rozdielny sedlový uhol. Pozri čo to urobí z hodnotou reach a vzdialenosťou špičky sedla od riadidiel. Lepšie ako teoretizovať je vidieť to priamo nakreslené (obrázky sú robené v BikeCad). Všimni si, že pri prvých troch príkladoch je ETT 610mm. Mení sa iba sedlový uhol 74° a 75,5°. Na treťom výkrese je pri zmena STACK u vzorky so 74° sedlovým uhlom. Pozri čo zníženie hlavovej trubky o 10mm a stack urobil s posedom. Natiahol sa o 2mm. U všetkých príkladov, je sedlo voči BB v rovnakej pozícii a predstavec je taktiež rovnaký. Môžeš tu vidieť ako sa sa mení vzdialenosť riadidiel od sedla pri zmene uhla sedlovej trubky, pri zachovaní rovnakej ETT. Takže keď sa budeš držať ETT pri rôznych geometriách budeš mať úplne odlišnú dĺžku posedu. Rozdiel medzi vzdialenosťou špičky sedla od riadidiel lieta pri týchto sedlových uhloch až 15mm. Môžeš sa potom čudovať, že si sa držal ETT a ako to, že ten bajk je vlastne väčší pri použití rovnakých komponentov.
A teraz si pozri posledný štvrtý výkres. Reach je 464mm, t.j. rovnaký pri 74° aj 75,5°. A vzdialenosť riadidiel od špičky sedla urobil rozdiel iba 1mm.
Z tohto dôvodu je z môjho pohľadu hodnota REACH jednoznačnejší a dôležitejší údaj pri určovaní veľkosti bicykla ako ETT.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up