Ani nie, občas použijem hrubú silu, občas zasa točím ako "šumacher" na ľahšom prevode . Preto chcem aj čosi medzi tým, také normálne krútenie (ani príliš silové a ani príliš ľahké ).

On je pri tom tvojom štandardnom opotrebovaní pastorkov ten "ľahší prevod" dosť relatívny pojem V každom prípade je ten problém dosť netypický, jediný borec čo ma chcel presvedčiť o tom že 48 + 3 spodné pastorky vzadu mu v pohode stačia na čokoľvek skončil po výjazde na Martinky s dvojtýždňovou PN s nenormálnymi bolesťami kolien ...

Cestné kľuky by už bol dosť veľký extrém, nie je to totiž crossový bike na 28" ale klasické MTB na 26" kolesách , takže tam by mal byť dosť veľký rozdiel už len v tom že naň nahodím crossové kľuky 48/38/28 a cestnú kazetu .

Tak rozdiel to určite bude, po 1800 km s 52/42/30 (väčšia časť s kazetou 12-26) môžem za seba povedať, že to rozhodne nie je to pravé orechové. Po zmene komponentov som pre svoj zimák skončil na "real hybrid" kombinácii MTB rám + 28" + 44/32/22 + 11-26 a pri jazde po okolí rozhodne využívam celkom širokú škálu prevodov, lebo inak by som tých obligátnych +- 85 otáčok nedal. Nehovorím, že je to nejaká super rada, ale dospel som k nej experimentovaním a troškou výpočtov. Preto veľmi nechápem jednak tie narážky "teória vs. prax, však sa ukáže" (bez ohľadu na rozmer plášťa sa vplyv prevodového pomeru nezmení, to Jezusove smerovanie bolo úplne správne, čiže má pravdu nie možno, ale určite) a tiež možnosť "ak to bude na draka, tak sa vrátim k súčasným prevodom". To je celkom nákladná špekulácia, zvlášť keď stačí jednoduchá tabuľka s pár vzorcami v Exceli a voľba riešenia pre tvoje potreby - čo najširšia ponuka čo najjemnejšie odstupňovaných prevodov sa ponúka sama ...

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up