Prispejem svojou cerstvou skusenostou:
Rozobral som sedlovku na bezny servis. Aj po 2 rokoch pouzivania bola vnutri celkom cista, len v oblasti ihloveho puzdra bola vazelina ciastocne znecistena. Po vycisteni a DOKLADNOM premazani nastal problem, ktory predtym vobec nebol: po zasuti nadoraz sa vratila ca. 2 cm a pruzila, akoby sa dostal vzduch do oleja. V strednej casti resp. celkom hore pevne drzala polohu, co rozporovalo uvedeny predpoklad. Prisiel som na to, ze problem sposobuje tlak vzduchu vnutri sedlovky pri jej stlacani, hlavne ked je cerstvo namazana a vsetko DOBRE TESNI - pri beznom stave, napr. u novej sedlovky, pri stlacani je pocut, ako sa stlacany vzduch pretlaca kamsi von, zrejme popod cervenu maticu resp. medzi prachovkou a piestom, u novej sedlovky som si tiez vsimol "bublinky" vazeniny okolo prachovky (mam aj celkom novu KS). "Problem" zmizol, ked som povolil cervenu maticu a stlacil sedlovku dole, zrazu vyfucal pretlak a sedlovku islo zasunut celkom dole bez pruzenia. Ked som vsak v tejto polohe maticu dotiahol, sedlovka mala mensiu chut sa vratit uplne hore (podtlak) a vice versa, dotiahnuta vo vysunutom stave sa dobre vracia, ale nechce zliezt az dole, pruzi. Tento stav trva az do chvile, kym si vzduch nenajde cestu dnu a von, potom sa to ustali a chodi dobre - takze bacha na POCTIVY SERVIS!
Na zaklade tychto skusenosti som sa rozhodol prevrtat 1.5 mm dierku do spodnej misky v strede jedneho zo zahlbeni na vyrovnavanie tlakov (v pripade potreby sa dierka da kedykolvek zaslepit epoxidom alebo mechanicky) a voila, chodi dobre hore aj dolu . Urcite si tiez casom navrhnem a vyrobim adapter na fukanie, bud na zavit, alebo zvazim aj bezzavitove riesenie (ak najdem vo svojich zasobach taky maly O-kruzok). Inak narezat slepy zavit M3 do patrony by nemal byt problem aj bez rozoberania patrony, chce to len upravene zavitniky.
Montoval som sedlovku na bike, kde bolo treba pouzit az 1.4m bowdenu pre idealne ovladanie tak, aby nezavadzal v stlacenom stave. Problem bol v tom, ze vratna sila packy, stlacajucej ventil, nestacila na spolahlive tahanie lanka spat. Pripajam realizovanu upravu na zvysenie tahu lanka. Na prvy pohlad jednoduche, ale chvilu mi trvalo, kym som to takto vymyslel . S touto upravou chodi ovladanie perfektne aj s dlhym bowdenom.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up