Kalendár podujatí

Logo: Okolo Martinských holí 2018 Okolo Martinských holí 2018

V stredu 29.8.2018 Vás pozývame na XX. ročník cykloturistického maratónu

OKOLO MARTINSKÝCH HOLÍ
Stretnutie v lesoparku Chrasť o 7:00 (pri reštaurácii)

V stredu 29.8.2018 Vás pozývame na XX. ročník cykloturistického maratónu

OKOLO MARTINSKÝCH HOLÍ
Stretnutie v lesoparku Chrasť o 7:00 (pri reštaurácii)
​Ak neviete kde je Lesopark kliknite na nasledujúci obrázok

Trasa A: dĺžka 96 km, prevýšenie +2100 m (ťažká)

Žilina, lesopark Chrasť – Višňové – Polom – nad Vrútkami - Martin, Podstráne - nad Bystričkou - nad Trebostovom - Valča - Slovianska dolina - sedlo Pod Úplazom - Raj. Lesná - Ďurčiná - Kam. Poruba - Kunerad - Medzihorská dolina – Turie - Višňové - Rosina - Žilina

Trasa B: dĺžka 90km, prevýšenie +2150 m (ťažká)

Na rázcestie pri horárni vo Valči (470) 43,4km podľa trasy "A" – odbočiť vpravo a Valčianskou dolinou po TIM "Kúpeľ" – vpravo po M, po prechode potoka stále po ceste ale už bez M značky stúpanie na rázcestie Pri skalisku (960) - vľavo na hlavný Č značený hrebeň (1040) - krížom cez hrebeň smerom do Kuneradu – pri OÚ vpravo a podľa trasy "A“ do Žiliny

Trasa C: (individuálne, bez prezentácie): dĺžka 38 km, prevýšenie: +620 m (mierne náročná)
Žilina - Višňové - Polom - Strečno - Varín - okolo vodného diela do Žiliny

Značenie : Trasy "A","B" : Na dôležitých miestach oranžovými stuhami a značkami na stromoch a na ceste.

Postupuje sa v ľubovoľných skupinkách podľa značenia a popisu trasy, ktorý dostanete pri prezentácii. Užitočnou môže byť turistická mapa Malá Fatra, Martinské hole

Upozornenie : účastníci štartujú na vlastné nebezpečie! Poistenie nezabezpečujeme. Nejde o preteky ale o turistiku. Treba rešpektovať iné osoby na trase a dodržiavať bezpečnosť. Prilba musí byť.

Zo Žiliny pôjdeme cez kaňon vo Višňovom do sedla Javorina (967m) na Polome, odkiaľ prejdeme do Turca a po prechode pozdĺž Martinských holí sa vrátime na žilinskú stranu Malej Fatry do Rajeckej Lesnej. Vyskúšame pre nás novú trasu cez Sloviansku dolinu a sedlo Pod Úplazom (988m).
Z Rajeckej Lesnej prejdeme terénnymi cestami cez Kamennú Porubu do Turia, odkiaľ sa už po asfalte vrátime do Žiliny cez Višňové a Rosinu.

Prechodom Slovianskou dolinou sa tradičná, veľmi ťažká trasa stala trošku ľahšou a vypadlo aj niekoľko kilometrov po frekventovaných cestách.
Okrem našich trás "A" a "B", pre trošku menej náročných cykloturistov dopručujeme na individuálny prechod stredne ťažkú trasu, ktorá do Turca neprechádza, ale z Polomu sa cez Strečno pohodovo vracia do Žiliny po zvážnici a okolo vodného diela. Od sedla Rakytie zvážnica do Strečna nie je značená, ale orientačne je bezproblémová a poskytuje pekné výhľady na Považie v okolí Strečna.
Na všetky trasy je vhodný len horský bicykel.