Kalendár podujatí

Logo: Race through Slovakia Race through Slovakia

MTBIKER odporúča toto podujatie
Sme partnerom podujatia.
Race through Slovakia sú cyklistické vytrvalostné preteky, počas ktorých sa jazdkyne a jazdci môžu spoliehať len na vlastnú silu, schopnosti a využívať len služby, ktoré sú prístupné každému účastníkovi. Do pretekov sa môžu prihlasovať jednotlivci, ale aj dvojice. Prejsť tisíc kilometrov Slovenskom môže byť váš najväčší novoročný záväzok. Vieme vám sľúbiť, že to nebude ľahké, ale bude to stáť za to.


Propozície


Termín: 6. máj 2023 o 9:00
Štart: Isadore Community Hub (Bratislava, Pradiareň 1900, Svätoplukova 2A)
Cieľ: Isadore Community Hub (Bratislava, Pradiareň 1900, Svätoplukova 2A)
Afterparty: 12. máj 2023 TBA

Registrácia a štartovné


Spustenie registrácie: 1.1.2023 na tomto odkaze
Registračný poplatok: dobrovoľný príspevok

Trasa a predpísané úseky


Dĺžka trasy: ~1 000 km
Nebude to ľahké, ale bude to stáť za to. Povinné úseky zavedú cyklistov a cyklistky na výnimočné miesta Slovenska a zároveň preveria odhodlanie a aj fyzickú silu. Veľkou odmenou pre každého, kto nimi prejde, bude výhľad na Vysoké Tatry z troch rozličných miest. Úseky je potrebné prejsť v rovnakom poradí, ako sú spísane nižšie. Trasu medzi úsekmi si volí každý sám.


#START (43,5 km/600 m)
Prvé kilometre si zajazdia všetci spolu až po neutralizovaný štart pod Červeným mostom. Na tomto mieste začína obľúbená bratislavská oddychová zóna a až do príjazdu do Borinky, sa jazdci a jazdkyne nestretnú s bežnou premávkou. Úvodné výškové metre prejdú po obľúbených cestách bratislavských cyklistiek a cyklistov. V Stupave začne pravá preteková atmosféra, keďže od tohto momentu si každý tvorí preteky pre seba a vydáva sa na vlastnú cestu.

#Cicmany parkour (32,6 km/680 m)
Pamiatková rezervácia ľudovej architektúry v Čičmanoch je len čerešničkou po jazde cez Strážovské vrchy. Stúpania nie sú strmé, automobilová doprava je mierna, asfalt je dobrý, príroda je nádherná.

#Gubalowka parkour (37,1 km/730 m)
Gubalowka je poľskou turistickou pascou nad Zakopaným. Možno ani vy neodoláte a kúpite si pekný suvenír, ktorý vám bude pripomínať čas strávený v sedle. Dôležitým nie sú obchody so suvenírmi alebo s poľským fastfoodom, ale výhľad na Vysoké Tatry z poľskej strany, ktorý mnohí nikdy nevideli. Zastavte sa, dajte si koláč a kávu a vychutnajte si zasnežené tatranské štíty.

#Kojsovska Hola parkour (11,8 km/730 m)
Tak ako Biely Kríž pozná každá bratislavská cyklistka a cyklista, tak poznajú Košičania Kojšovskú hoľu. Po viac ako 500 kilometroch to bude skúška, ktorá zabolí. Avšak kvalitný asfalt (až na posledný úsek pod vrcholom) a cesta bez premávky, prinesie zaslúženú odmenu. Na miestach, kde končí kvalitný asfalt, si nezabudnite vychutnať ďalší výhľad na Vysoké Tatry.

#Cierny Vah parkour (23,9 km/670 m)
Stúpanie zo Svarína bude bolieť každé unavené nohy. No výhľad prečerpávacej vodnej elektrárne Čierný Váh bude na nezaplatenie. Za dobrého počasia sa pred vami budú týčiť tatranské štíty, uvidíte legendárnu dedinu Hybe ale aj Východnú, preslávenú folklórnymi slávnosťami. V pozadí uvidíte aj vodnú nádrž Liptovská Mara. Ide o jedno z najkrajších a najzaujímavejších miest Slovenska.

#Balog – Hrinova parkour (30 km/630 m)
Lom nad Rimavicou bude vytúženým miestom počas neľahkého stúpania. A keď sa už budete tešiť z konca kopca, tak vás cesta opäť raz schladí. Na skutočnom vrchole budete vedieť, že od tejto chvíle to už nie je tak strašne ďaleko do Bratislavy a že to stoj čo stoj dokončíte.

Pravidlá


Samostatnosť
Pretekanie bez pomoci a prípadnej podpory rodiny, priateľov alebo ostatných pretekárov (výnimkou je samozrejme pomoc od druhého jazdca, s ktorým jazdíte oficiálne v páre). Neorganizujete si ubytovania cestou pred samotným pretekom, ale až po jeho štarte. Žiadne jazdenie za autom, traktorom alebo iným vozidlom alebo konkurentom (bez draftingu), bez podporného vozidla, verejnej dopravy a podobne. Využívať môžete len komerčné služby, ktoré sú prístupné všetkým. Môžete využiť bicyklový servis, penzión, hotel ale nesmiete spať u známych alebo na miestach, ktoré sú prístupné len vám.

Bezpečnosť
Každý účastník je zodpovedný sám za seba, tak ako každý iný účastník cestnej premávky. Od pretekárok a pretekárov vyžadujeme, aby dodržiavali základné bezpečnostné pravidlá, najmä aby boli viditeľní (mali dve sady svetiel a v zhoršenej viditeľnosti ich využívali), nosili prilby a jazdili legálne. Žiadna prilba, žiadne preteky. Jazda v noci si vyžaduje reflexnú vestu, reflexné pásky na nohy. Samozrejmosťou sú dve funkčné a na sebe nezávislé brzdy.

Pravidlá
  • O pravidlách sa nevyjednáva
  • Buďte samostatní, t. j. jazdite na bicykli len s použitím vlastnej sily, bez podpory zvonku a od iných pretekárov
  • Ubytovanie v hoteloch, penziónoch alebo iných komerčných zariadeniach si riešite až po štarte pretekov.
  • Žiadna pomoc od priateľov alebo rodiny na trase. (Ak vás rodina alebo priatelia chcú vidieť naživo a fandiť, ​​môžu tak spraviť. Avšak nemôžu jazdiť s vami alebo vám podať pomoc v hocijakej podobe.)
  • Žiadne schovávanie sa za autá alebo akékoľvek iné vozidlá alebo jazdcov (žiadny drafting).
  • Žiadne servisné auto alebo podporné vozidlo.
  • Žiadne verejná doprava.
  • Využívať môžete len komerčné služby, ktoré môžu využiť všetky jazdkyne a jazdci. (Ak idete okolo svojho domu, domu priateľov alebo rodiny, nemôžete tam vstúpiť.)
  • Žiadna pomoc medzi jazdcami. (Pomoc medzi jazdcami, ktorí nie sú oficiálne registrovaní v pretekoch ako pár, znamená neklasifikovanie oboch jazdcov v závere pretekov. Všeobecná klasifikácia zahŕňa len jazdcov, ktorí samostatne (sebestačne) dokončia celú trať pretekov.) Jedinou výnimkou sú situácie, kedy je ohrozený život alebo zdravie. Vtedy neváhajte ani sekundu a podajte pomocnú ruku.
  • Nesmiete si dať z bicykla dolu svoje batohy a ostatné vybavenie pred stúpaním na kopec. Zložiť si veci a odľahčiť si bicykel, aby ste vystúpali ľahšie napríklad na Kojšovskú hoľu alebo k nádrži Čierny Váh, je proti pravidlám.
  • Je v poriadku, ak na trase stretnete iných pretekárov, s ktorými si bok po boku zajazdíte a pokecáte. Avšak robiť to stále alebo dlho znamená, že už nejazdíte samostatne. Takéto jazdenie vám môže dodať výraznú psychickú vzpruhu, čo je proti myšlienkam samostatného jazdenia a zvýhodniť vás v pretekoch oproti ostatným. Ak chcete jazdiť s niekým, prihláste sa do pretekov ako pár a jazdite vo dvojici.
  • Trasu medzi povinnými úsekmi si volíte vy. Povinné úseky musíte prejsť tak, ako sú navrhnuté. Ak z nejakého dôvodu zídete z povinného úseku (napríklad idete do obchodu, ktorý je v strede dediny alebo idete do vedľajšej obce do penziónu), aby ste mohli pokračovať ďalej v pretekoch, tak sa musíte vrátiť na rovnakom mieste.
  • Ak z nejakého dôvodu nie je možné prejsť po predpísanom úseku cesty, napríklad z dôvodu havárie, padnutého mosta alebo inej nepredvídateľnej situácie, musíte nájsť najkratšiu možnú obchádzku po ktorej sa vrátite na predpísanú trasu.
  • Jazdíme podľa platných predpisov. Máme absolútne nulovú toleranciu k porušovaniu cestných pravidiel. Ich porušovanie alebo obchádzanie znamená diskvalifikáciu z pretekov.
  • Žiadna helma, žiadne preteky. Jazdenie bez helmy znamená diskvalifikáciu.
  • Bicykle musia mať dve nezávislé a funkčné brzdy. Bežné cestné bicykle napríklad prednú a zadnú brzdu. Ak jazdíte na fixke, tak musíte mať ešte jednu brzdu, nestačí brzdiť len pedálmi.
  • Musíte mať dve nezávislé sady svetiel. To znamená dve červené blikačky dozadu a dve svetlá dopredu.
  • V prípade zhoršených svetelných podmienok musíte mať na sebe reflexné prvky. Napríklad reflexné pásky okolo členkov a/alebo reflexnú vestu.
  • Každý účastník je povinný uviesť dospelú kontaktnú osobu, s ktorou sa môžeme spojiť v prípade, že sa vám niečo stane alebo pre prípad, že vás nebudeme vedieť kontaktovať a zistiť, v akom stave ste.

    Počas nultého ročníka vyžadujeme od jazdcov, aby svoju trasu trackovali prostredníctvom Stravy, Ride with GPS, Komootu alebo podobnej služby, kde budú môcť organizátori a aj ostatní pretekári vidieť, ako daný pretekár jazdil. Odporúčame preto, aby ste sa pripojili do Strava Clubu Race through Slovakia a počas preteku nastavili trackovanie na verejne prístupné.
    Snažíme sa do štartu pretekov zabezpečiť trackery (ktoré môžete poznať z iných závodov), ktoré dokážu trackovať pohyb jazdcov samostatne, bez nutnosti využívať Stravu a iné podobné aplikácie. Avšak tým, že chceme, aby bol nultý ročník zadarmo, sme odkázaní na sponzorov a dnes nevieme ešte zaručiť, že sa nám podarí trackery prenajať.
    Ako organizátori zabezpečujeme koncept pretekov. Avšak každý jazdec a jazdkyňa je svojim vlastným organizátorom pretekov a plne zodpovedá za svoju trasu pretekov, život a zdravie. Môže sa stať, že sa vám niečo stane, že si poškodíte bicykel a nebude možné na ňom ďalej jazdiť alebo dôjde k inej nepredvídateľnej situácii. Ako organizátori pretekov nedokážeme zaručiť, že vám dokážeme hocijakým spôsobom pomôcť v kritickej situácii. Do pretekov vstupujete s tým, že za každú situáciu, v ktorej sa ocitnete, zodpovedáte sami za seba. Ako organizátori nenesieme zodpovednosť za žiadnu škodu na majetku, zdraví alebo živote.

    Kompletné propozície pretekov nájdete na stránke organizátora.
  • keyboard_arrow_up