Kliknutím prejdeš na
skprofibike.sk
Reklama

Video: Ako sa zlepšiť v stúpaniach

20 komentárov

Imroman 04.05.2019   Jazdenie Youtube Castelli Casovka Do Vrchu Horska Cyklistika Video Trening

Silová vytrvalosť tvorí základ pre jazdu v teréne a to neplatí len pre tých s ambíciami na pretekoch. Zvládnuť napríklad dlhšie stúpania s menšou námahou sa hodí predsa vždy.

 



Minule sme si hovorili o rozvoji aeróbnej vytrvalosti a častých chybách, ktoré sú s tým spojené. Práve silová vytrvalosť je výborná nadstavba a dokáže vás pripraviť na dlhé stúpania a na situácie, kedy potrebujete podávať vysoký výkon po dlhú dobu. Článok o tréningových zónach nájdete na tomto odkaze.

Séria o tréningu a výbave vznikla vďaka spolupráci so značkou Castelli. Jej aktuálnu ponuku nájdete na tomto odkaze.

Ak sa vám video páčilo, pozrite sa aj na ďalšie v našom playliste a nezabudnite nás podporiť svojím odberom.

Páči sa ti toto video?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné videá

Komentáre

LukeBikerider 04.05.2019 (19:30)

Tak musím povedať, že ako totálny hobík neznalý problematiky sa snažím dodržiavať tieto Imromanove rady, na základe ktorých som si stanovil tréningový systém "pre radosť" a ono to funguje. Človeka vždy poteší keď sa PB časy zasa o niečo vylepšia v obľúbených stúpaniach. Síce udržať tú intenzitu je makačka, ale na druhej strane aj poriadna zábava preto je to výborné aj pre nie celkom pretekárske ambície - skrátka pocit z "rýchlosti" a dobre odmakaného výšľapu je úžasný.

 
Imroman LukeBikerider 04.05.2019 (22:02)

Tak to je super...len tak dalej

 
PetoPeto21 04.05.2019 (18:36)

Mat 170cm a 50 kíl 😂

 
motopalic 05.05.2019 (09:18)

Aaa pozerám že si nám tu po Rajecko Teplickom revíri jazdil 😁. A podľa stavu zelene na bukoch tak cca 3 týždne dozadu. RT MTB raj 😊

 
svacoma motopalic 05.05.2019 (09:56)

👍🏻

 
hurmikak 05.05.2019 (10:44)

Videjo fajn, len by som odporucal trosku pomalsie rozpravat. My starsi uz nestihame

 
divo 05.05.2019 (01:48)

k tej intenzite.. viem ist v kopci ostre tempo 30 minut s tepom 184, ale na rovine to nedam snad ani 3 minuty. co v tomto pripade aku intenzitu nastolit na rovine? rovna sa napriklad 170 tepov na rovine tym 184 v kopci? je to rovnaka zataz pre telo?

 
cervo divo 05.05.2019 (10:56)

Odporúčam si to otestovať s wattmetrom. Tepy by sa mali do veľkej miery odvíjať od podávaného výkonu a ten bez wattmetra presne nezmeras. Na rovine sa vyššie watty idu ťažšie ako do kopca - kvôli prevodom, príliš vysokej kadencii, horšiemu ovládaniu bicykla v rýchlosti atp. Čiže je možné že na tej rovine to neudržis dlho kvôli týmto faktorom a ides potom nižšiu intenzitu ako do kopca.

 
Imroman cervo 05.05.2019 (11:23)

Veru tak..na rovine je pre mna ovela tazsie drzat vysoky vykon ako v kopci

 
PaloBB Imroman 05.05.2019 (21:16)

Tak, tak. Je to hlavne asi otazka psychiky. Ked ides po rovine, tak subjektivne vnimanie namahy (cize vykonu ktory tlacis do pedalov) je ovela vyssie ako v kopci, kde ta "rozptyluju" veci okolo a pomahaju ti tu namahu prekonat. U mna je to poradie: trenazer (tam este vstupuje do hry prehrievanie) - rovina - kopec, pri rovnakom vykone sa jednoznacne najhorsie citim na trenazeri, to maju ale asi vsetci rovnako. inac, kvoli tomuto sa aj FTP test odporuca robit na rovine, tam by mal byt najobjektivnejsi. Ale ako hovori cervo, v tomto pomoze len wattmeter, tepy su len orientacne.

 
Coudy divo 05.05.2019 (18:35)

A snáď menej gestikulácie, inak fajn.

 
RoboNM 05.05.2019 (13:33)

Prečo jazdíš zase HT? či len kvôli komerčným záležitostiam?

 
Imroman RoboNM 05.05.2019 (14:04)

nie...budem jazdit na FS v hlavnej sezone

 
trokan 06.05.2019 (13:20)

ahoj, prosim ta co to mas za bundu? dakujem.

 
Imroman trokan 06.05.2019 (13:59)

Ahoj, ktore myslis? Tu ciernu?

 
trokan Imroman 06.05.2019 (14:04)

Hej presne tu. Práve takú hľadám ktorá sa zabali do vrecka dresu. Ďakujem

 
martinzz 06.05.2019 (14:23)

Mozno blba otazka, alebo som to vo videu nepostrehol, ked nemam watmeter a isiel by som trenovat podla tebov, tak do kopca pojdem na vysoku kadenciu, tak tepy mi sice vyskocia vysoko, co mozno budem trenovat vytrvalost, ale urcite nie silovu vytrvalost. nemal by som sa skor orientovat aj podla kadencie? Myslim ze niekde som cital, ze sila sa trenuje pri kadencii cca 60. Sa mi zda ze mi chyba sila v kopcoch, tak preto ma to celkom zaujma, aby som sa vedel na to zamerat. Diky

 
Imroman martinzz 07.05.2019 (15:31)

Cauko, cital som rozne clanky a tam sa velmi casto polemizuje ci ma tlacenie zbytocne tazkych prevodov zmysel alebo nie...nenajdes presnu odpoved ale viac sa priklana k tomu drzat kadenciu len o malo nizsiu ako mas bezne ak si davas do kopca. Dolezite je zamerat sa na kruhovy pohyb a pracu stredu tela.

 
martinzz Imroman 07.05.2019 (15:34)

Hmm, to dava zmysel, diky za info. Zrejme su teraz aj tak v kurze(mode) rozdne intervaly. Mozno to je spravna cesta

 
Pridaj komentár