Tip na výlet: Hrebeňom z Inovca – jednoducho skvelé MTB

Imroman 06.09.2020 30 fotografií   Trail Youtube Trencin Horska Cyklistika Tip Na Vylet Ghost Cyklotrasy

Spojenie technického terénu, jazdy po hrebeni a oficiálnej cyklotrasy u nás rozhodne nie je samozrejmosť. A dnes si jednu takú predstavíme...

Dúfam, že ste si odo mňa trochu oddýchli vo videách a článkoch, keďže ako sa hovorí, všetkého veľa škodí . Teraz tu ale mám pre vás ďalší výborný tip na výlet, pričom pre zmenu zabrúsime do Trenčianskeho kraja. V podstate ma táto lokalita napadla spontánne, niekde som videl fotku od kamarátov z Inoveckej chaty a hovorím si, že veď tu som ešte nikdy nebol. A pritom Inovec je známy kopec, na ktorý sa vždy kukám z diaľnice. Čo som navyše vedel, že na hrebeni z Inovca je potom parádne jazdenie, ktoré je zároveň aj oficiálnou cyklotrasou a dá sa takto prejsť v podstate až na Marhát. O tom ale viac trochu ďalej.

V Trenčíne a okolí mám skutočne kopec známych a kamarátov, s ktorými sa stretávame pravidelne po maratónoch, pričom čo sa týka cyklistiky, v okolí to skutočne žije. Možno poznáte napríklad VKT - Vrchárska koruna trenčianska. Ako prvý ma napadol Stano Chorvát, alias sten-tntcrew u nás. S ním sa pravidelne stretávam na rôznych extrémoch, ako príklad Obr Drásal minulý rok, Novodubnický KING, či ďalších dlhých maratónoch, takže je tam podobná diagnóza ako u mňa. No a rovnako je to jeden z prvých Everesterov u nás, kedy naberanie výškových metrov dookola na kopci ešte nebolo toľko v móde .

Každopádne som spravil chybu, že som skutočne veril vo výletné tempo, tak som deň predtým využil na celkom intenzívne prevetranie domácich trailov...chyba . V úvode cítim boľavé stehná, ale aspoň to mám so všetkým, ako sa patrí. Nakoniec sme si ale našli výborný kompromis, na hrebeni sa pohecovali v „brdkoch“, zjazdoch, potom si dali zase pohodu, proste super pojazd. Navyše, ak by sme šli úplne na pohodu, vlastne by sme to do tmy ani nestihli. Takže všetko ako má byť a viac už vo videjku, pričom pár vecí ešte upresním nižšie.

Mapka a možnosť stiahnuť GPX je tu a záznam v aplikácii Strava zase tu.

Menšie upresnenie

Hneď na úvod som trepol, že tento hrebeň som nikdy predtým nebol. Prvú časť som si totiž prešiel dávno na maratóne v Kálnici, tuším tak 5 rokov dozadu. Lenže ako som mal hlavu dole, vôbec ma nenapadlo, že to bol Inovec . Až keď potom stúpame po strmej asfaltke Stanovi hovorím, že mi je lokalita nejaká povedomá. Vraj sme vtedy vybehli kúsok nad chatou, pričom tá bola pre mňa rozhodne nová. Rovnako samotné stúpanie a chodníčky, ktoré nás pod Inovec priviedli.

Ďalšiu časť hrebeňa od miesta, kde sa zbieha do Kálnice, som šiel v roku 2016. To si pamätám podľa biku, ktorým bol Cannondale Scalpel a bolo to chvíľu po tom, čo sme otvorili naše MTBIKER cetrum. „Fachčil“ som predĺžený víkend, pekne si privstal a cez Kálnicu sa dostal hore.

Ale čo viem, bol som rovnako nadšený, asi tak ako vo videu...proste cyklotrasa, ktorá musí uspokojiť aj náročných jazdcov. Rovno doplním, že na „pohodový“ rodinný výlet ju neodporúčam. Skôr si zarobíte na tichú domácnosť .

Nakoniec sme zbehli z hrebeňa v Sedle pod Skalinami. Bol to aj zámer, keďže sme vyrážali dosť neskoro (13:30) a hlavne mám dôvod sa sem znovu vrátiť. Ostala mi totiž ešte Panská Javorina a celý úsek až po Marhát, ktorý som skutočne nikdy nebol...to viem naisto .

My sme chceli zakončiť trip na Tematíne, kam sa viete dostať oveľa rýchlejšie, ak potiahnete po hrebeni až na Bezovec. Lenže tento prepoj Bezovec - Tematín už oficiálnou cyklotrasou nie je. Ideme „oficiálne“, takže sme zbehli až do hrádockej doliny a potom zase dlhým stúpaním na Tematín, čo je tak 300 výškových metrov (na mapke nižšie v červenom krúžku).

To len pre doplnenie, pričom tieto výlety, čo sem dávam, neberte ako presný vzor. Skôr ako ukážku prostredia a možností, pričom si viete výlet upraviť podľa svojich možností a schopností. Veď aj takto sme mali nakoniec porciu takmer 100 km a 2000 výškových metrov...

Metre nestratíme predsa po zvážnici

Dôvod, prečo sme šli na Tematín, je jednoduchý – z neho totiž vedie MTBIKER trail, ktorý končí v podstate kúsok od nášho centra. Takže výškové metre nestratíme po asfaltke alebo zvážnici a navyše doplníme zásoby na cestu späť. Ešte sme stihli otváracie hodiny a o 18:00 padne vychladená Pepsi po hrebeni ako dar z nebies...

Samotný trail ale chcem neskôr predstaviť detailne, pričom to spojíme aj s nejakými novinkami u nás, čo bol dôvod, prečo žiadne pohyblivé obrázky odtiaľ nie sú. Veď dobrý strelec nemôže vystrieľať zásobník naraz, no nie?

Naspäť by sa dal určite vymyslieť aj nejaký viac „sexi“ variant, ako brúsenie po ceste, ale osobne s tým nemám problém, keď treba a potom sme sa od asfaltu odpojili a pokračovali popri vode po rôznych cestičkách. Navyše po tom hore-dole jazdení a kopcoch mi vôbec nevadilo využiť výborný smer vetra, ktorý fúkal krásne do chrbta.

Ale na samotnom hrebeni vedel miestami slušne narušiť rovnováhu, čo je nepríjemné – človek má premyslenú stopu medzi kameňmi, zrazu poryv a všetko je inak. Takýto vietor mal na svedomí aj môj jediný tohtoročný pád tesne pred Horalom. Rovnako trail na hrebeni, malý skok, presne vtedy poriadne zafúkalo, podobralo mi vo vzduchu kolesá a po dopadne už som letel do kríkov . Takže z poriadneho bočáku mám rešpekt a vie to prekvapiť aj na MTB, nielen ak máte 60 mm karbóny na žiletke....

Dobrá poloha na výlet

Samotný Inovec, respektíve jeho okolie či hrebeň, má jednu veľkú výhodu – je veľmi ľahko dostupný. Myslím tak, že začiatok je v podstate kúsok od diaľnice, takže žiadne motanie po okreskách a pod. Ste tu hneď, stačí niekde zaparkovať a vyraziť. Hlavne Bratislavčania nemajú po ceste žiadne Strečno, Ivachnovú a podobné chuťovky . Nejdete síce do nejakých veľkých výšok, no Inovec je stále nad 1 000 m, väčšinou ste potom okolo 800 m, ale hlavne počas celej trasy máte pocit „horského“ prostredia. A práve ten mám osobne najradšej, či už sa bavíme o horskom biku alebo žiletke.

Neváhajte

Ak vás tento výlet motivoval a chcete trasu, alebo jej časť ešte tento rok vyskúšať, rozhodne dlho neváhajte. Chodníčky sú teraz dokonale vyčistené a krásne vidieť v predstihu, kade sa trail pred vami kľukatí. A keďže sú tu samé listnaté stromy, s príchodom jesene to bude čím ďalej horšie. Na druhej strane zase budete mať potom parádnu atmosféru, pričom na chatu či Inovec môžete vyraziť aj v zime. Ale sneh sem ešte nejdem radšej ťahať, na to bude času dosť a zatiaľ užívajte babie leto...

RoboNM 06.09.2020 (15:34)

My to dávame už ako každoročnú tradíciu až do Hlohovca zhruba takto

oknomis 06.09.2020 (11:31)

Výjazd na Marhát a Panskú Javorinu rozhodne odporúčam, výhľady sú neskutočné. Ja som pred nedávnom dal komplet celý hrebeň až po Piešťany. https://www.strava.com/activities/3762642413

Imroman oknomis 06.09.2020 (13:06)

JJ, mam to rozhodne v plane a tesim sa ako to vyzera za Bezovcom...potial to poznam

Gusto0 Imroman 06.09.2020 (13:56)

od Bezovca uz je to pohoda - jedine Marhat je technicky ale tadial nevedie C-ko.
Inovec-Havran mam rad hlavne koli tomu ze zacinas technickejsim jazdenim, co to prenesies, vytlacis, su tam klukate single, narocnejsie zjazdy, technicke vyslapy ale aj rychle siroke cesty v peknom prostredi. zaver je pohodka po sirsich cestach. na jednom hrebeni mas vsetko - neviem ci je este niekde taka roznorodost.
Inovec - Panska, Inovec - Bezovec, Panska - Bezovec jazdievam niekolko krat do roka a stale ma tie trasy neomrzeli

bobris 06.09.2020 (19:00)

Ten kto to potiahne ďalej za Havran smer Hlohovec bude prekvapený, pekne singliky a prostredie odporucam.

Svibarobert 06.09.2020 (12:31)

Ja som bol včera až po sedlo havrana a následne domov . https://strava.app.link/HGhj967By9

dobremag 06.09.2020 (13:13)

V piatok som po Bezovec na zaklade Imromanovej uputavky absolvoval, pre mna vsak trosku narocnejsie... aj som si na tych skalolezeckych pasazach naňho zanadaval inak parádne bolo!

oknomis dobremag 06.09.2020 (13:28)

Aj ja som si zanadával, ale z videjka sú tieto skalisté pasáže umne vystrihnuté :P .

Imroman oknomis 06.09.2020 (15:27)

Horolezecke pasaze...ved to je jeden kratky usek, co je na fotkach vyssie talze ziadnu paniku tu nerobte. Nebolo to vystrihnute, len som tam netocil

oknomis Imroman 06.09.2020 (21:55)

Ja nehovorím, že som si trasu neužil, len niekoho by takéto úseky mohli odradiť, prípadne prekvapiť. Je preto dobre, že je to spomenuté v článku, že nepôjde o rodinnú "výletnú" trasu.

Imroman oknomis 07.09.2020 (09:30)

Jasne, s tym suhlasim

RoboNM oknomis 06.09.2020 (17:10)

Ale daju sa komfortne obist okolo utulne..

hurmikak 06.09.2020 (21:44)

Slovenska klasika - kto nebol nech ide. Z clanku ma najviac pobavilo toto: "Vychladená Pepsi po hrebeni ako dar z nebies". Neviem si predstavit pit Pepsi, ak je k dispozicii aj napoj pre dospelych.

Imroman hurmikak 07.09.2020 (09:31)

Ideme v medziach zakona...hlavne ked ides potom 30 km spat po ceste

hurmikak Imroman 07.09.2020 (09:44)

Ved preto

maso7 06.09.2020 (13:11)

Rodný môj kraj 😊 super výlet 👍

Jergus333 06.09.2020 (15:11)

Super! Dlho som mal v merítku ísť túto trasu a práve ste ma presvedčili

Bade 06.09.2020 (17:16)

najkrajsia hrebenovka v TN kraji. bol som tento pondelok. 109km/1800v.m.

Rihaypeter 06.09.2020 (21:41)

Topka, my sme to svihli tyzden po vas az do PN, trocha sme to nechtiac pozmenili a navysili vyskove na 2500m, perfektny vylet, par stojok, slusne vyzivnych, kde ked podhrabne kolo, tak to je turistika👍🏻

Mipe 07.09.2020 (22:45)

Inovec mam v merku.. Zatiaľ skrátené výjazd z Kalnice na Inovec a dolu cez Selce opäť do Kalnice.

majkomacek 06.09.2020 (15:33)

Pekná trasa. V júni sme išli z Hrádku na Inovec. Bol to zahul. Začiatok super, ale potom nosenie bicyklov v skalách. Padali na adresu človeka čo vyznačil cyklotrasu na klasickej turistickej trase pekne tvrdé nadávky . Fakt super. Radosť s cyklustiky bola sklamaním

Imroman majkomacek 06.09.2020 (16:52)

Ake nosenie v skalach? Ved to je jeden pomerne kratky usek a potom zase pohoda, resp. vsetko jazditelne. Trasa je oznacena ako "narocna" aj na stranke SCK takze za mna OK a je dobre, ze su aj taketo useky... Navyse ani v zahranici ked treba nieco preniest, patri to normalne ku tomu...

majkomacek Imroman 06.09.2020 (17:13)

Možno je to z Inovca čo ste išli Vy o kúsok lepšie ako opačne čo sme išli my. Ako keby niekto nakreslil cyklisticke c-čko na turistickej značke na Vysokú. Samozrejme zvážnice sú pekné ale mohli napísať že povinná výbava je lano a cepín v úvodzovkách. Inač je to krásna trasa.

sten-tntcrew majkomacek 06.09.2020 (20:01)

Veru,z Inovca je to rozhodne viacej jazdive ako opacne.Staci pozriet z dialnice ze z opacneho smeru proste viacej stupas,ako zjazdujes.Isiel som to ale aj opacne,z Panskej Javoriny smer Inovec,no su tam useky ktore sa daju len velmi tazko vyslapat.

Martis sten-tntcrew 07.09.2020 (21:24)

To dáva zmysel keďže ideš s cca 300m.n.m do 1000m.n.m. 😉

Palo TT Imroman 07.09.2020 (14:04)

Znacenie cyklotrasy cez Prielacinu (najma v smere juh-sever) je najvacsi znackarsky fail v Inovci. Uz som to tu viackrat Mistovi pripominal, ale zatial bez odozvy. Pritom neviem o tom, ze by tam boli problemy s vlastnikmi, ako je to v inych miestach.
Mohli by ste sa v tom (mtbiker) trochu poangazovat. Cykloturisti vas budu velebit a biker po TZT, ak pojde od severu tym spravnym smerov trafi.

misto Palo TT 07.09.2020 (15:31)

Neviem či fail alebo nie, ale trasovalo sa to v roku 2011 a vtedy nám nepovolili Lesy SR spojku od Medvedice. Druhou vecou je, že sa tam riešila vtedy odbočka k rozhľadni, teraz tam už ide zelená 5330. A nezostalo to ani bez odozvy i keď nedokážem na všetko promptne reagovať. Pracujeme na tom a v minulom roku sa nám to už aj podarilo povoliť. Myslím si, že pred budúcou sezónou to budeme značiť.

Moai Palo TT 08.09.2020 (11:07)

To prenasanie a tlacenie bicykla sa da krasne obist.
Z hrebena sa spustit k utulni Izba a pokracovat stale po zvaznici iducej po vrstevnici k luke Nad malinišťami, kde sa nachadza dalsia turisticka utulna Medvedica. Tu je to trochu orientacne narocnejsie, treba sa spustit doprava dole po zltej znacke, ale hned asi po 100m prudko zabocit dolava. Odtial zvaznica pokracuje k Bezovcu a napaja sa na cervenu znacku pred Sedlom pod Skalinami.
Navyse je to velmi pekna trasa v alejach pod korunami stromov a s paradnymi vyhladmi.
Pozri cykloserver.cz, tam je tato trasa aj ruzovo vybodkovana.

Skoda ze toto nie je znacene ako oficialna cyklotrasa, zrejme klasika problemy s vlastnikmi. Cyklotrasa po hrebeni v tomto useku zrovna moc "cyklo" nie je

Palo TT Moai 08.09.2020 (13:59)

V prispevku nad tvojim sa misto (zastupca SCK - Slovensky Cykloklub) vyjadril, ze pracuju na zmene, takze treba len chvilu vydrzat.
Ak mas aj nejake ine pripomienky/navrhy k cyklotrasam, ktore realizuje priamo SCK (napr. Povazsky Inovec, Tribec, Male/Biele Karpaty, ... ), kludne ho kontaktuj SCK. Ono nie vsetko sa da (lebo vlastnik, financie, ...) a veci dlho trvaju, ale urcite sa snazi konstruktivne navrhy zapracovat/zohladnovat.

Martis majkomacek 07.09.2020 (21:27)

Dlho som tam nebol no čo si pamätám tak sme niesli bike 2x v skalách,inak nič. V poslednej dobe chodíme na Inovec v Kálnica po stopách Enduro závodu. Za mňa paráda 😁

Ladykiller 07.09.2020 (20:27)

Nádhera, fakt ste ma nalákali chlapci. Keď tam budem, tak to skúsim... A na oplátku, keď budete v KE, ste vítaní a môžme si dať Kojšovku😉😎

Imroman Ladykiller 08.09.2020 (08:28)

Jj, teraz v sobotu je maraton tak si idem uzit single u vas na vychode

MAREK-TT 25.09.2020 (21:31)

Včera som šiel trasu z Banky pri Piešťanoch na Panskú Javorinu a odtiaľ smerom na Kálnicu. Celkom makačka, aj skaly aj korene, zopár úsekov, kde treba potlačiť a hlavne výšľap na Prieľačinu je hlavne v prvej polovici naozaj strmý. Na druhej strane, deň predtým popršalo, takže všetko bolo mokré, hmla a šmýkalo sa. Za lepšieho počasia to určite mohol byť pekný, aj keď výživný výlet. Inak keď budete začínať v Banke, hneď v úvode vás preverí stúpanie po zjazdovke na Ahoj