Gerlaching výjazd

Gerlaching je výzva, počas ktorej treba na jednom kopci nastúpať 2655m. Výškové metre treba nazbierať počas jedného výjazdu, pričom cesta hore musí byť rovnaká. Výhodou výzvy je, že nejde o preteky a podmienky si každý môže prispôsobiť svojim potrebám a schopnostiam - stačí dodržať pár jednoduchých pravidiel.
Pozri sa na kompletné pravidlá k výzve Gerlaching.

Ako si s prvým oficiálnym Gerlachingom poradil Cepo a aké rady pre vás zozbieral, nájdete v článku aj s videom priamo z akcie. Gerlaching je výzva inšpirovaná celosvetovo populárnym Everestingom, ktorý úspešne zvládol aj náš Imroman, pričom popri zdolávaní zvládol natočiť aj zaujímavé video.

favorite comment 2
thumb_up5thumb_down

directions_bikeTroska som nastupal 8849m

Everesting na bicykli čiže nastúpať na jednom kopci 8849m. Tak to je slušná porcia šliapania do pedálov do kolečka. Ja som sa o Everestingu dozvedel len pred troma rokmi. A prišlo mi to ako celkom dobrý napad na psychohygienu. Prvý pokus o výstup som sa rozhodol spraviť pred rokom, čiže v roku 2020. Vybral som si kopec z Kremnice na Skalku. Ako začínajúci cyklohorolezec som však netušil do čoho sa púšťam. A tak to aj dopadlo... Nastúpal som len 6400 metrov a prekonal som len asi dve tretiny z pôvodných 8849 metrov. Na zoznámenie sa s Everestingom to bol, ale aj tak veľký zážitok. Musím uznať, Everesting je naozaj magický.
A preto som sa po roku vrátil späť s plnou dávkou odhodlania a pripravenosti. Bol som rozhodnutý, že tento rok Everesting zdolám!
Začal som skoro ráno s budíčkom o 3:30 v základnom tabore. Celé raňajky pozostávali z kávičky, müsli tyčinky a banánu. O pol hodinku som nasadol na bicykel a začal stúpať do kopca. Plnú hlavu som mal toho, že za každú cenu musím zdolať Everesting. Prvé kolečko som si užíval, dokonca som v lese zobudil aj štyri líšky a jedného jeleňa. Po piatich kolečkách som si dal krátku pauzičku na doplnenie energie, ktorú mi pripravili moji šerpovia. Títo šerpovia boli základom môjho úspechu. Starali sa v základnom tábore o prípravu jedla, výstroje a hlavne boli mojou veľkou oporou pre mňa - cyklohorolezca. Za to im z celého srdca veľmi ďakujem.
Po piatom kole a doplneni jedla, pitia a energie som pokračoval v ceste.
Vtedy ale prišla prvá kríza. Začalo mi byť chladno a chytila ma triaška od zjazdu, čo som naozaj nečakal. Preto som po zjazde začal veľmi rýchlo šliapať, aby som sa čo najskôr zohrial. Okamžite mi bolo lepšie a teplo sa mi vrátilo do tela.
Druhú pauzu som si naplánoval až po desiatom kole. Avšak predtým sa mi v desiatom výstupe podarilo dvakrát zmoknúť. Podmienky človek v nadmorskej vyske 6000 metrov naozaj neovplyvní.
Po vystúpaní na desiatu otočku som si dal ďalšiu pauzu. Počas čakania na vyčasenie počasia som vyplnil čas doplnením energie. Okrem jedla som sa prezliekol do suchého oblečenia, ktoré mám vždy pripravené pre každý prípad. Po pol hodine čakania som opäť pokračoval so zjazdom a cieľ a motivácia ma neopúšťali.
Pri trinástom stúpaní sa ku mne pripojili moji šerpovia, ktorí potom zostali pri mne až do cieľa. Týmto im chcem znova poďakovať, pretože oni boli mi dodávali najväčšiu energiu a podporu.
Pri 8600 metroch som bol pripravený sa vzdať a skončiť s výstupom, pretože som mal už dosť.
"Tak to nie! Budeš pokračovať aj keby som mala pri tebe bežať," vyriekla Renat, jedna zo šerpov. Tak dobre, niekde v kútiku mojich síl som sa pozbieral a pokračoval. No pri 8760 metroch som znova upadol do psychického aj fyzického útlmu. Započul som však známu hecovačku: "POĎ! POĎ! Nevzdavaj sa," od šerpov Karin a Renat a začal som zdolávať posledné metre k cieľu. Nakoniec som niečo pred desiatou večer skončil vo výške 8865 metrov nad morom.
Dal som to! Tak to mi došlo až v základnom tábore.
Everesting je magický, krásny a hlavne prinúti človeka premýšľať o veciach, ktoré môže sám v živote ovplyvniť. Mňa tento deň preveril úplne.
Česť všetkým cyklohorolezcom a veľká, naozaj VEĽKÁ srdečná vďaka mojim súkromným ŠERPOM.

S pozdravom Miňo

Moji Šerpovia: Karin, životná láska ❤, Renat a Miloš

Bicykel lock_open

place Graf prevýšenia

comment Komentáre ku aktivite

thumb_up2thumb_down reply

Dik Cepooo. Burtalne som si to uzival😁. Mino

thumb_up2thumb_down reply
thumb_up0thumb_down reply

Brutalny vykon.

thumb_up0thumb_down reply
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
trending_up Vzdialenosť
268 km
schedule Čas
15:17:20
landscape Nastúpané
8 865 m

bar_chartŠtatistiky

Priemer Max
Rýchlosť 17,6 km/h 62,3 km/h
Výkon 199 W 1 425 W
Kadencia 58 rpm -
Tepová frekvencia 118 bpm 155 bpm
Energetický výdaj 12 400 kcal

cloudPodmienky

Priemerná teplota 19 °C
Počasie Prevažne mokro
Vietor Slabý vietor
directions_bike Bicykel: TREK MADONE SL7

place Segmenty

Názov segmentuSegment ČasMôj čas Priemerná rýchlosť Priemerný výkon Priemerný tep Najlepší čas na segmenteNajlepší čas
Skalka Skalka open_in_new
9,91 km  6.4 %
49:57
11,9 km/h
11,9 km/h 302 W 117 bpm 37:21
15,9 km/h
Partizánska Dolina 17 Climb Partizánska Dolina 17 Climb open_in_new
0,87 km  10.1 %
03:44
14,1 km/h
14,1 km/h 238 W 102 bpm 02:23
22,0 km/h
Segment Segment open_in_new
1,40 km  6.7 %
05:56
14,2 km/h
14,2 km/h 282 W 110 bpm 04:05
20,6 km/h
Partizánska Dolina Climb Partizánska Dolina Climb open_in_new
1,69 km  6 %
06:18
16,1 km/h
16,1 km/h 324 W 120 bpm 04:06
24,8 km/h
MSR časovka do vrchu 2019 MSR časovka do vrchu 2019 open_in_new
5,28 km  7.4 %
29:40
10,7 km/h
10,7 km/h 319 W 121 bpm 18:50
16,8 km/h
Partizánska Dolina Climb Partizánska Dolina Climb open_in_new
1,14 km  9.4 %
04:59
13,8 km/h
13,8 km/h 314 W 122 bpm 03:07
22,0 km/h
Partizánska Dolina Climb Partizánska Dolina Climb open_in_new
1,61 km  7.4 %
07:00
13,8 km/h
13,8 km/h 327 W 122 bpm 04:33
21,3 km/h
1km to finish 1km to finish open_in_new
0,97 km  7.5 %
05:25
10,7 km/h
10,7 km/h 317 W 123 bpm 02:51
20,4 km/h
Skalka brutal finish Skalka brutal finish open_in_new
0,68 km  8.4 %
03:27
11,9 km/h
11,9 km/h 339 W 126 bpm 01:43
23,8 km/h
Skalka zjazd po odbočku Krahule Skalka zjazd po odbočku Krahule open_in_new
5,56 km  -7 %
06:34
50,8 km/h
50,8 km/h 1 W 80 bpm 04:44
70,4 km/h
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up