Hrebeň Malej Fatry za 1 deň -  spúšťame nový kanál MTHIKER

Hrebeň Malej Fatry za 1 deň - spúšťame nový kanál MTHIKER

thumb_up157thumb_down 26 komentárov

Imroman 27.12.2020   Outdoor Mthiker Turistika Youtube Hory

Nie, neocitli ste sa na inej stránke a ani sme sa nezačali nudiť . Túto myšlienku sme mali v hlave už dlhšie a prišiel čas ju posunúť od „teórie“ k praxi.

Outdoor a cyklistika zdieľajú množstvo spoločného ale tým hlavným je samozrejme pohyb v prírode, od čoho sa odvíja všetko ostatné. Samozrejme s cyklistikou nekončíme, rovnako neznižujeme kvalitu na úkor niečoho iného. Aj z vašich reakcií je jasné, že radšej robiť menej a kvalitne, ako naopak a podľa tohto hesla ideme ďalej. Ale v poslednom čase ste tu mali z mojej strany úvah viac než dosť a radšej sme si pre vás pripravili úvodné video. Tam sa dozviete, aký je náš cieľ a čo môžete od tohto obsahu očakávať. Nechceli sme robiť len „klasiku“ vo forme nejakého predstavenia a rovno sa pozrieme aj pekne do hôr. Veď s bicyklom by sme vás na hrebeň našej „domácej“ Malej Fatry vziať nemohli...

Pustiť sa do outdooru nie je z našej strany výstrel do tmy, ako si možno myslíte . Ak poviem za seba, venujem sa mu už skutočne dlho, najmä mimo sezóny. Predsa len ak chcete chodiť potom po pretekoch a pod, treba si už vybrať, no práve vďaka týmto rôznym aktivitám sa človek vie udržať v dobrej kondícii a rovnako si v každom ročnom období niečo nájde. Ale hlavne vidí oveľa viac a dostane sa na úplne iné miesta.

Rovnako máte oveľa viac možností, ako vziať rodinu a blízkych do prírody – veď k takému výletu na peši netreba nič špeciálne a určite je to ľahšie „zmenežovať“ ako výlet na bicykloch. Aj keď samozrejme vždy záleží na okolnostiach, myslím, že chápete, čo mám na mysli. Navyše sa otvárajú široké možnosti, veď už neraz si hovorím, koľko krásnych miest u nás máme. Napríklad jednotlivé pohoria a národné parky, kam sa s bikom už nemôže a mnoho ďalších. Keď si len pomyslím, kde všade som ešte nebol a podobný obsah bude skvelá motivácia konečne vyraziť. Myslím, že nielen pre mňa...

Ako hovorím vo videu, nemusíte sa báť, že by som obsah robil len ja . Takmer každý v našom tíme sa venuje aj ďalším aktivitám a býva niekde inde. Navyše poznáme aj množstvo zaujímavých ľudí a nikto nevraví, že sa postupne neobjaví v obsahu aj ďalšia tvár. Veľmi často to vyplynie z nejakej situácie a aj náhody.

Rovnako netvrdím, že teraz ideme chŕliť jedno video alebo jeden článok za druhým. Nikam sa neponáhľame a ako som spomínal vyššie, chceme prinášať kvalitný obsah – nielen taký, aby nutne bol. Tento projekt je dlhodobý a samozrejme ako vždy sa budeme učiť na vlastných chybách a za pochodu. Podobne ako pri našom cyklistickom formáte sa budeme snažiť priniesť aj pekné fotky, alebo dodať trochu potrebnej motivácie formou sociálnych sietí ako je napríklad Instagram MTHIKER.

Možno ste si všimli, že už vo videách toľko „neškemráme“ o priazeň a vieme, že naša práca si ľudí nájde. Ale teraz v začiatku si ešte dovolím poprosiť, že ak máte o daný obsah záujem a veríte, že ho dokážeme robiť na úrovni, najmenšie, čo môžete spraviť, je podporiť nás práve odberom.

Verím, že tento obsah vám na stránkach MTBIKER vadiť nebude. Predsa len, nie je to vyskakovacia reklama a klikať tam nasilu nemusíte. Pre nás je to výzva a sami sme zvedaví, ako si poradíme. V prvom rade sa treba dostať zo „sviatkového“ režimu a rozbehnúť. Nechajme teda rok 2020 pomaly za nami a vidíme sa v 2021. Či už na biku, na peši, alebo konečne na lyžiach, ak padne sneh...

Milan333 27.12.2020 (15:28)

thumb_up5thumb_down

V 60-ke som to dal opačne tiež za deň, bola to ale fuška.

Milan333 28.12.2020 (11:40)

Pekné videjko, pekné myšlienky. Cyklisti na turistike nájdu aj svalíky o ktorých si myslia, že ich nemajú. Lanovky tiež chcem používať až od osemdesiatky. Výstroj super, my sme takú nemali, teraz to pociťujeme. Ďakujem

drhusak 27.12.2020 (10:15)

thumb_up3thumb_down

Kým to nie je politika alebo bulvár za mňa palec hore Rád si rozšírim obzory. Komu sa to nepáči môže, nemusí čítať, pozerať.

schejta 27.12.2020 (10:25)

tuto trasu ale v opacnom smere mam v plane uz 2 roky ale iba po Stoh a potom do Kralovan na vlak, tak aby rannym rychlikom R600 dorazil do Vrutok, potom osobak do Nezbudskej Lucky a pohodovym tempom stihol v Kralovanoch vecer R613

JohnnyZLiptova schejta 27.12.2020 (12:08)

thumb_up1thumb_down

..tak tak odporúčam super trasa

Pekac JohnnyZLiptova 28.12.2020 (00:49)

thumb_up1thumb_down

MisoGrno2 Pekac 28.12.2020 (19:24)

thumb_up0thumb_down

dobra trasa, bez zavislosti na vlaku

winter78 27.12.2020 (10:58)

thumb_up2thumb_down

Už niekoľko rokov sa snažím vsunúť medzi moje aktivity (bike,trochu posilka,trochu box.vrece,beh, bežky ......) aj turistiku, ale veľmi sa mi nedarí . Turistika je krásna, o tom niet pochýb...ale pre mňa málo dynamická . Mám síce potrebnú výbavu na turistiku (obuv,oblečenie a Vysoké Tatry za domom ) a občas sa na túru dokopem, ale vypadá to tak že si držím vyššie tempo a predbieham všetkých turistov, aby som aspoň trochu rozprúdil krv v žilách. Ale verím že si tento nový kanál nájde svojich priaznivcov a snáď aj ja niekedy objavím to skutočné čaro turistiky .

TomHC winter78 28.12.2020 (12:48)

thumb_up5thumb_down

Turistikovať sa dá na veľa spôsobov. Niekto to pojme ako trail running, niekto chlastanie na chatách a niekto sa zase rád túla tam, kde nikoho nestretne tri dni a všetko si prinesie aj odnesie na chrbte Túlať sa a objavovať nesadne každému, je to "way of life".

MisoGrno2 winter78 28.12.2020 (18:14)

thumb_up1thumb_down

vystizne popisal 3 moznosti @TomHC. ked som isiel s rodinou asi sty krat na klak z fackovskeho sedla, rozhodol som sa bezat. odvtedy som si daval na klak casovky behom a hore pri krizi som pockal moje dievcata. to mi davalo napln pre okukanu trasu. ak ides na turu do tatier, tak tiez je to asi nieco podobne, plne korzo sandalnikov a povinna trasa vyhradne po chodniku. neskor som objavil tu tretiu moznost podla @TomHC: chodim trasy, kde nestretnem dvojnohe bytosti. ziadne vychodene chodniky, iba strminy, skaly, blato, hustiny. clovek sa musi sustredit na teren, zvolit spravnu trasu, priebezne ju korigovat, sledovat stopy. pohybujem sa v sirsom okoli polany a teraz v snehu vidno medvedie stopy uplne na kazdom vylete ci vyjazde na biku. medveda som vsak videl iba raz pri osrbli, asi 50 m predo mnou presiel cez cestu. bol to taky teenager ale to som bol v lete na graveli. radost je sledovat criedu jelenov, diviakov, lisku, srny, vtaky... ta divocina nuti cloveka aktivne vnimat, rozmyslat, rozhodovat sa. cize za mna way of life", @TomHC

TomHC MisoGrno2 28.12.2020 (18:20)

Hádam to nebude brané ako spam - https://turistika.sitepoint.sk 😉

MisoGrno2 TomHC 28.12.2020 (18:25)

thumb_up0thumb_down

hmmm, muranska planina, obrubovanec - to su moje oblubene mtb destinacie

borisoff211 27.12.2020 (11:18)

thumb_up1thumb_down

Spočiatku som myslel, že polhodinové video nedám, ale pekne to odsýpa, navyše známy kraj - za mňa veľmi dobré. Prešiel som celú Malú Fatru - Krivánsku aj Lúčanskú časť rozdelené na štyri dni. Bolo to v časoch ťažkých vibrám a prepotených bavlnených tričiek, ale aj tak to stálo za to (škoda len že fotiek je z toho iba zopár). Teraz už telo nie je tak pružné ako vtedy, navyše kvôli problémom s kolenom už dávam prednosť skôr výjazdom na bicykli, ale toto si vždy rád pozriem a sem -tam sa na tieto a ďalšie podobné miesta určite ešte vrátim. Takže palec hore, len tak ďalej.

Imroman borisoff211 27.12.2020 (14:59)

thumb_up0thumb_down

Dikes....tak ono je tam este aj ten uvod, ktorym sa to natiahlo na viac A diky, som rad ze sa pacilo...

Daniel Seidl Imroman 28.12.2020 (09:40)

thumb_up1thumb_down

Nemusis/nemusite v clanku ospravedlnovat, ze pridavate nieco nove...predsa k bikom outdoor priamo patri, tak smelo do toho!!
a predpokladam, ze v case cyklosezony sa budete prioritne venovat bikom a ceste.
Len 1 odporucanie, pozor na hecovanie ludi v tych ,,nelahkych" casoch, aby sa nezatazoval iny sektor..
Drzim palce!

MisoGrno2 28.12.2020 (14:02)

thumb_up1thumb_down

spravne, treba zapojit aj ine svalove partie: https://www.strava.com/activities/4525313822

Viktor_Kvasnica 29.12.2020 (19:46)

Dobrý nápad chalani a pekná myšlienka. Tiež mám rád spojenie horskej cyklistiky a turistiky, príde mi také prirodzené. Napríklad vystúpať si na bajku, na ťažšie dostupné miesta vyjsť pešo, uvariť si tam dobrý čaj, pokochať prírodou a vychutnať nejaký hravý zjazd domov... Držím teda palce a určite vás budem sledovať aj na tomto novom kanáli.

Imroman Viktor_Kvasnica 29.12.2020 (22:11)

thumb_up1thumb_down

Ahoj, dikes...ono je to celkom romantika takto pod hory na biku, len ja by som ho asi nenechal v lese bez dozoru

MisoGrno2 Imroman 29.12.2020 (23:34)

ja tak chodim - bike symbolicky zamknem, nechavam na nom prilbu, okuliare, flasu, naradie, ... a dalej idem povedla vodopadu po rebrikoch, potom beh. casto tam presli ludia, dvojice, partie, teenageri z decaku - ziaden problem, nikdy. najprv som byval neisty, ale uz verim na dobrych ludi a na akusi spolupatricnost ludi, ktori sportuju. je z toho dobry pocit.

Viktor_Kvasnica MisoGrno2 30.12.2020 (14:25)

thumb_up-1thumb_down

Tak to už je odvaha bajk aj s vecami tak nechať. Ja si ho beriem so sebou, či už vytlačím, alebo vynesiem na etapy - vlastne mám skôr taký "hike-a-bike". Ale tak aj ten psychologický efekt zamknutého bajku robí veľa, cvakať to tam pred ľuďmi alebo ho odnášať zamknutý, to už by sa aj niekto ozval. Alebo GPS lokátor/alarm do sedlovej trubky napríklad by nebol zlý nápad... Presne ako píšeš a tiež som si to všimol. Športujúci ľudia sú často oveľa pozitívnejší a ohľaduplnejší. Môže to byť najmä tým, že taká fyzická aktivita v prírode stimuluje produkciu rôznych hormónov šťastia (serotonín, endorfíny, dopamín či oxitocín). Znižuje sa stres, zlá nálada, úzkosť a produkcia stresovým hormónov (adrenalín, kortizol, alebo norepinefrín). Celkovo sme potom lepší, vyrovnanejší a súdržnejší ľudia.

Synak 27.12.2020 (14:07)

thumb_up0thumb_down

ked som videl nadpis ze coooo ale ono to je len 1/2 hrebena a to som sa tesil na daky Ultra run ako je Malofatranská stovka. Inak drzim palce tesim sa na lezecke a skialp ci free ski videjka a som uprimne na to zvedavi. 👍

Imroman Synak 27.12.2020 (14:56)

thumb_up1thumb_down

No nebudeme to zase hned hrotit a ked chces priniest aj nejake ine zabery, nieco pokecat a pod cas bezi inak Ono dalej je potom Lucanska Mala Fatra a za hlavny hreben beriem tuto cast ale tak to je uz potom skor vec toho ako si clovek stanovi svoj ciel

mion 27.12.2020 (14:52)

thumb_up0thumb_down

Parádne zo všetkým súhlasím až na to že ja by som si dal na chate pivo 😅

Imroman mion 27.12.2020 (15:00)

thumb_up1thumb_down

Mne ku kave nejako nejde to pivo

AdMich mion 28.12.2020 (20:19)

thumb_up3thumb_down

Buď kávu s koláčikom, alebo pivo s borovičkou. To sú tie krásne veci, čo nás spájajú (hory) a rozdeľujú (poživeň)

Neromander 28.12.2020 (08:27)

thumb_up0thumb_down

Mal si ísť z Petrovej keď si chcel ísť hrebeň. (Po červenej)