Kliknutím prejdeš na
rockmachine.sk
Reklama

Používateľove komentáre (16 - 30 z 174)

No a direct sale na ultegre za 2500 nájdeš - ale nevidím tam SAT :P
Direct sale ti skrouhne celkom dosť % z ceny... pričom reálne by sme mali rám jazdený v pro tour porovnávať so slx verziou rámu...

 

Porovnávajme porovnateľné, najnižší XC model so SATom od LP na mixe XT/SLX má k 12 kilám a ani ďalších 700 € mu veľmi nepomôže.
FYI samotný frameset Pulsium stojí ak si dobre pamätám 2200 € (ak ho je vôbec tento rok voľne dostať).
Poznámka: "investícia" je amount of money, ktorý keď použiješ, vygeneruje ďalší amount of money, teda zisk. Toto je, na rozdiel od investície, čistá spotreba. Iba že by si sa volal Dave Brailsford, o čom si dovolím úspešne pochybovať

 

... a už som doma pri svojich poznámkach, takže poďme sa baviť o presných číslach.
Pôvodne na mojom Xeliuse (9,15 kg so všetkou kozmetikou, teda + pedále, košíky na fľaše, držiak Garminu aj samotný Garmin - katalógovka 8,5 kg, takže to celkom sedí) boli kolesá Shimano RX31 (katalógových 1945 g), brzdové kotúče Shimano SM-RT81-SS
140 mm (oba dokopy 211 g reálnych), kazeta Shimano 105 CS-5800 11spd 11-28T (284 g kat.), plášte Continental Ultra Sport 2 700×25 drôt (spolu 680 g kat.), nejaké UFO duše neznámeho pôvodu, ale o to vyššej hmotnosti (spolu 240 g). To dáva krásnych 3360 g.
Oproti tomu ozajstné kolesá (za 525 evri FFWD F3D tubular 1234 g reálnych (1265 kat.), kotúče Dura Ace 192 g reálnych (div divúci aj katalógových), kazeta Dura Ace 9100 11-30T 215 g reálnych (211 kat.), galdy Veloflex Raven 27 mm 600 g katalógových aj reálnych, teda dokopy 2241 g. 1,1 kg dole. To len aby sme pochopili, aký je rozdiel medzi "kolesami" a KOLESAMI.

 

S racing grade kolesami máš automaticky kilo dole, kokpit povedzme 150, základné sedlá tiež nepatria k najľahším a napr. základná alu sedlovka na mojom Xeliuse bola činka s prekvapivými zhruba 350 g. Výrobca vie, kde pridať :P
Ultrasporty ak sú drôtové, pri Aksiách predpokladám, tak každý z nich má obludných 350+ g, duša tiež nebude 65 g ale 120... čiže ide o použitie páreurových komponentov s hmotnosťou pulzaru na "správnych" miestach. Ako je zvykom u väčšiny bicyklov.
Ak iba vymeníš kolesá za karbóny s bezdušákmi alebo galuskami, si pod 8, ak povymieňaš všetky tie drobné ťažítka za normálne komponenty, si na 7,5.
No a potom si nahraďte 105ku Durou a ste v blízkosti 7 kg.
(Kurva dobre viem o čom píšem, tiež ma 9 kg vrchárskeho Xeliusu "poněkud zaskočilo". Pričom na rozdiel od vysieračských značiek ten rám, čo tu dostanete, je naozaj ten istý, čo trpí v alpských stúpaniach pod Thibautom Pinotom, nemusíte zháňať "inú verzijó" za trojnásobnú cenu. Ale keď z toho rámu zhodíte všetky lacáky z činkárne a dáte tam normálne kompoše, ste úplne niekde inde. Stačí reprodukovať Groupama FDJ setup.)

 

Heh. Flashback predvianočného výpredaja

 

Inak na tomto sa smejem, že hobbíci chytajú hydtériu z toho, keď by mali jazdiť X miesto Y. Profík dostane, čo má tím nazmluvnené - a on má v zmluve držať pitxu a krok.

 

to tu už reálne je, zaspaus :P

 
tulenik 02.03.2019 (17:00) · k príspevku Video: Časté chyby pri jarných tréningoch

Už začínať až teraz je jedna zo zásadných chýb.

 

Tak pozri. Aj na fávo "zoženieš komponenty" od ázijských, prípadne v Ázii vyrábajúcich skrachovaných italiánerských či francúzskych značiek, ale nikto príčetný na tom už jazdiť nebude. Tí istí sekáči aušusu budú robiť aj ráfkové brzdy. A s LP je to tak, že keby sa z tej skrachovanej technológie nevyrobila hipster záležitosť, tak by zostali v tom hrobe, kde už boli a vlastne stále sú. Tzv. audiofília s jej pokrivenými moudrami je asi najhmatateľnejším príkladom infekčnej psychózy.

 

Čomu?

 

Ako si môžeš všimnúť, tak sám jazdím diskového Xeliusa. A to som do 2007 bol ortodoxný roadie (a potom som zas 10 rokov žiletku nemal, ale to bol súbeh neblahých okolností). Hydraulikou to naozaj nebude. Ja som napr. cielene čakal, kým chlapci z Dijonu upeču disc-specific climbing bike.
Koniec koncov, do 2 rokov nás zrejme čaká phase-out ráfových bŕzd.

 

nie, kotúčmi to isto nebude
batohom - viď init - už asi áno

 

toto riešia strukoviny

 

Iná kontrolná otázka - zažil si počiatky mountainbikingu u nás?
(Vonku to často vyzeralo podobne, aj keď nie vždy.)

 

Naopak, keby z toho bol posratý ( = "mal adrenalín"), tak do toho asi nejde.
Jedine ak by bol bezmozog (čo o aspoň časti jazdcov gravity disciplín pravdepodobne platí).
Celý ten komerč wording okolo akýchsi "adrenalínových športov" je len mediálny výpatel.

 

tulenik