Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ohľaduplnosť - prečo je taká dôležitá?
Vacsina inteligentnych krizovatiek vyuziva snimace reagujuce na velky kovovi objekt. Na biku ta to nechyti.
Základný strečing pre cyklistu - znovuzrodenie po výjazde
Áno tvoj všeobecák ti bude predpisovať to čo ho v škole naučil v sedemdesiatych rokoch. Ale profesionálny šport je veľmi progresívny a rozhodujú detaily.
Uhlík, kevlar či kompozit – Time Bicycles
Výrobu 3T som videl v nejakom videu a tam sa zdalo, ze si upletú všetky väčšie kusy, ktoré potom spoja vo forme. Myslel som, že u Time je to niečo podobné. A čo sa týka ručného vkladania prepregu. Tak ten postup funguje celkom dobre a ako amatér ani nemáš šancu rozoznať, že nejaký kus nie je uložený presne. Zmena vlastností je veľmi malá. Ale niekde som narazil na informáciu, že rámy na ktorých sa preteká neukladajú tí istí ľudia ako rám, ktorý si kúpiš.
Minerálny olej vs. brzdová kvapalina DOT - čo je lepšie?
A tam ti dali patent na múdrosť? Zažil som prípad kde DOT už ne STK nevyhovela a nebolo to 25 ročné auto. A dostať civilné auto na limit bŕzd(mäkne pedál) nie je až taký problém ani s novou kvapalinou. A keď sa to stane tak rizika sú oveľa vyššie ako pri tom, že mi brzda na biku zaberie o milimeter ďalej.
Video: Ako prežiť cyklo preteky - jazda v pelotóne
Video pekné, ale žiaľ nedáva veľa rád ľudom, ktorých ambície na preteku sú neprísť posledný a idú na pretek skôr kvôli atmosfére. Ja tak idem tento rok skúsiť L"Etape Slovakia a som si istý, že nemám na to aby som ťahal čelo.
Minerálny olej vs. brzdová kvapalina DOT - čo je lepšie?
To, že ťa zato nevyrazí z STK je jedna vec, ale pri schádzaní priesmyku v Alpách je to rozhodne rizikovejšie ako bikové brzdy s minerálnym olejom. No a reťaz mi na MTB tiež vydrží cca 1500 km a to jazdím len na vlastné nohy, ale z kopca chodím na pohodu.
Minerálny olej vs. brzdová kvapalina DOT - čo je lepšie?
Mal som Avid Elixir 5 tam sa skracoval chod páky, asi absorbovaním vody. Po pár tisíc km už nešlo ani vycentrovať strmeň a bolo treba vymeniť kvapalinu. Ten istý problém s už neviem akým presne Avidom na bratovom o dva roky staršom biku. Od vtedy som na Shimane.
Minerálny olej vs. brzdová kvapalina DOT - čo je lepšie?
Mám 100kg a jazdím dvoj piest Shimano a kotúče 180/160 a ešte som nemal problém s brzdením jedným prstom a ani som ich na miestach kde jazdím neuvaril. Minulí rok na bikefeste som mal požičaný bike ktorý mal podla špecifikácie brzdy "SRAM G2 RS, 4-piston caliper" a brzdenie jedným prstom bola hrôza. Bolo treba oveľa viac tlačiť na páku ako som zvyknutý u Shimano Deore/SLX
Minerálny olej vs. brzdová kvapalina DOT - čo je lepšie?
Tvrdíť, že na biku je DOT nutnosť, ale na aute na to roky netreba šahnuť je trochu mimo. Skús si po pár rokoch zmerať bod varu DOTky v aute. DOT sa v autách nepoužíva kvôli o pár stupňov vyššiemu bodu varu, ale hlavne kvôli lepším vlastnostiam pri teplotách hlboko pod nulou. Tiež si musíš uvedomiť si, že väčšina cyklistov nenaháňa KOMy v zjazde. Ja som akurát dnes kontroloval stav platničiek na mojom gravely a po 8000km som na 2/3 hrúbky nových. Pre mňa je minerálny olej jasne lepšie riešenie. Brzdy s DOT som mal na dvoch bikoch tak 8-12 rokov späť a som veľmi rad, že som na Olej. PS: Aj do bŕzd s kvapalinou leješ hocijakú kvapalinu? Lebo to, že ti iný olej nezničí tesnenia, ešte neznamená, že má rovnaké vlastnosti(viskozita a hlavne bod varu).
Predstavenie: Garmin Instinct 2 Solar - nekonečná batéria retro hodiniek
Magene s Garminom funguje, ale aspoň pri tom mojom sa občas vyskytnú problémy a zobrazovaný tep sa prestane meniť. Nestáva sa to často, ale väčšinou vtedy keď mi to najmenej vyhovuje.
Predstavenie: Garmin Instinct 2 Solar - nekonečná batéria retro hodiniek
Ja som skúšal porovnať hruďák so senzorom na Garmin 45 a keď bolo teplo tak u mňa to meralo prekvapivo dobre. Rozdiel v priemernom tepe bol jeden uder v maxime dva. Ale keď sa ochladilo, alebo tam boli otrasy, tak už sa na to meranie nedalo spoľahnúť.
Video: Veľké batérie a hlavne les - ebiky CTM 2022
A si si istý, že na HT poznáš prítomnosť pevnej osi vzadu? Lebo podla môjho názoru to 99% percent cyklistov pri jazde nerozozná. Nevýhody QR vidím dve. Prvá je obmedzený výber kvalitných kolies, ale nemyslím, že by to cieľovú klientelu nejak moc trápilo. A tou druhou je to, že pri pevnej oske namontuješ koleso presne na tú istú pozíciu takže nehrozí škrtanie kotúča po montáži kolesa. Pri QR sa s tým občas treba pohrať.
Uhlík, kevlar či kompozit – Time Bicycles
Tak príhody od bývalého zamestnanca by som tiež nezverejnil, lebo ho podla toho môžeš identifikovať a mnohé veci podliehajú utajeniu. Ale zas na druhej strane nájdi firmu, kde sa nikdy žiadny postup neohol. Vždy je to o toleranciách a o tom čo sa ešte pustí k zákazníkovi a čo už sa vyhodnotí ako nevyhovujúci produkt. Spravidla platí, že viac ľudskej práce dáva viac priestoru pre vznik náhodných chýb. V tom by malo byť strojové pletenie lepšie ako ručné ukladanie narezaných kúskov, kde odchýlka niekoľkých stupov už má vplyv na vlastnosti.
Uhlík, kevlar či kompozit – Time Bicycles
Pre Spesl vyrába Ginat a pre Trek Merida. Všetky postupy a technológie ohľadom práce z karbónom sú know how Taiwancov. Spesl a Trek si vyvíja len geometriu a spôsob vrstvenia vlákien. A obe tieto značky sprevádza aj ignorovanie tolerancie pre pressfit a s tým spojené problémy, ktoré vyústili až k návratu na závitový stred.
Uhlík, kevlar či kompozit – Time Bicycles
GCN je taka ľahšia a zábavnejšia forma cyklistických videí, ale občas tam narazíš aj na odborne dobre spracované videá. Ako nedávne video o tom, prečo karbónové rami mäknú.