Red Bull Film Your Ride 2007

Jedinečná príležitosť pre všetkých - profíkov aj amatérov, čo na snowboarding, skateboarding, bike a freeskiing pozerajú cez hľadáčik kamery. Pod taktovkou snowboardistky Jany Šeďovej sa začína 2. ročník filmového festivalu Red Bull Film Your Ride, ktorý opäť ponúka príležitosť prezentovať max. 6 minútové videá.

Hlavným elementom je jazda
,,Festival je najmä pre jazdcov a kameramanov, ktorí majú k filmovaniu a športu vzťah a videá by mali byť najmä o nich,“ priblížila ideu festivalu Jana Šeďová. ,,Minuloročná premiéra festivalu sa tešila obrovskému záujmu česko-slovenskej športovej scény a do súťaže bolo prihlásených 57 videí, ktoré zastupovali všetky súťažné športy. Veríme, že tento rok bude mať počet videí i kvalita stúpajúcu tendenciu. “ doplnila Jana.

Hlavnou platformou na prezentáciu tvojho videa je stránka http://www.redbullfilmyourride.sk, cez ktorú môžeš video ukázať svetu, alebo si pozrieť, čo sa na česko-slovenskej SK8, SNB, freeski a bike scéne deje, poprípade vyjadriť svoj názor k jednotlivým videám.
Najlepšie videá budú vybrané špeciálnou porotou do Finále a budú premiérovo premietnuté na veľkom plátne na záverečnej párty koncom leta. Porota bude opäť tak, ako minulý ročník, zložená z domácich i zahraničných porotcov z oblasti športu, filmu a médií. V minuloročnej porote boli mená ako BMX star Patrick Guimez(FRA), či Bernd Hupfauf (AUT) nominovaný na Best director na Extreme Awards v L.A..

V minuloročnom finále, keď sa osem najlepších videí premietlo na plátne v tieni betónových pilierov a grafitov pod mostom Lafranconi, zvíťazil so skateboardovým videom ,,5 chicos eslovacos en Barcelona“ Lukáš Karásek. Pár slov o vzniku jeho debutového videa: ,,Matúš Rendek mi volal niekedy v polke marca, či by sa mi nechcelo ísť jazdiť do Barcelony. No ja že hej. Nejakou zhodou okolností som zobral aj kameru, keby náhodou a nakonec dobre. Chcel som spraviť video, na ktoré sa bude dať pozerať. Chcel som, aby z videa bola cítiť atmosféra Barcelony. Určite som nechcel, aby to bolo video iba o sk8boardingu, aj keď to tak asi je. Do veľkej miery ma motivoval Mat, ktorý veril, že viem urobiť pekný záber a že to viem dať aj slušne dokopy. Bolo to vlastne moje prvé video, ktoré som aj točil aj strihal.“ Lukáš vyhral hlavnú cenu, kameru Sony, na ktorú točí o 106. ,,Nemám moc času, ale do druhého ročníku asi video prihlásim. Tento rok som bol v mekke skateboardingu v Barcelone, vznikli tam celkom pekné zábery.“
Aj tento rok je v hre kamera Sony HDR-SR1E, PlayStation a vecné ceny od DC a Dakine. Súťaží sa v troch kategóriách.
„Best Video“ ako hlavná cena za absolútne najlepšie video,
„Internet Winner“ sa stane finálové video, ktoré bude vybraté porotou a získa najviac hlasov počas internetového hlasovania tesne pred Finále.
Špeciálnou kategóriou je „PlayStation Special Award“, cena za najoriginálnejšie video. Táto kategória je aj pre tých, ktorý nemajú k dispozícii špičkovú filmovaciu techniku, ale majú nápady a vedia video kreatívne spracovať.
Jazdite, filmujte, strihajte a posielajte videá do 16.júla 2007, všetky infos ako aj finálové videá z prvého ročníka nájdete na http://www.redbullfilyourride.sk.